Kuinka paljon erityisyyttä pitää sietää
Sinulla on lähipiirissäsi henkilö, jolla on kaikki mahdolliset ruoka-aineherkkyydet.
Tämän lisäksi ääniherkkyys ja hajuherkkyys.
Kyseinen henkilö haluaa, että kaikki muut pyörivät hänen tarpeidensa ympärillä.
Onko kokemuksia ja miten tällaisten henkilöiden kanssa olette toimineet?
Kommentit (30)
No entäs se sun oma fipromualkia vai mikä se oli?
paras olla kutsumatta sitä mihinkään mukaan
Hyvä nyrkkisääntö on että niin kauan kuin se ei vahingoita. Tuskin erityisruokavalion ruoka, hajusteiden poisjättäminen tai pieni äänenvoimakkuus ketään vahingoittaa.
Ihan oikeasti tämä on
äärimmäisen sairasta kiusaamista.
Käytökseni välttää johtuu
epäluottamuksestani yhteisöön.
Ruoka-aineallergioita minulla nolla.
Lopettakaa tämä sirkustelu.
Muutan pois, ei 'yhteisöllisyydellä'
ole enää tässä kohtaa yhtään mitään
merkitystä. En halua olla tässä yhteisössä,
ymmärrätkö? Haluan vain rahalliset
korvaukset. Ne minulle kuuluvat, rikkeitä
on niin monta. Laki on laki.
#3 #4 #5 ei täältä.
Kirjoitan aina asiallisesti
ja kunnioittavasti.
Minun lähipiirissä on valikoivavegaani. Koskaan ei tiedä milloin vegaanius iskee. Henkilö on pääsääntöisesti kasvissyöjä, mutta hyvän pihvin kohdalla ei jätä syömättä. Ja selitykset ovat moninaiset, miksi juuri nyt valitsee mieluummin sisäfileepihvi kuin jonkin kasvisruuan, mikä on vartavasten hänelle valmistettu.
Normaalisti tällaiset karsiutuisivat aika nopeasti evoluution kulussa pois, mutta koska ihmiskunta on kehittynyt tähän pisteeseen niin paapotaan kaikenlaisia ja heikkolaatuinenkin aines roikkuu mukana.
Vierailija kirjoitti:
Normaalisti tällaiset karsiutuisivat aika nopeasti evoluution kulussa pois, mutta koska ihmiskunta on kehittynyt tähän pisteeseen niin paapotaan kaikenlaisia ja heikkolaatuinenkin aines roikkuu mukana.
Aika heikkoa pelätä erilaisuutta.
Ja eihän kenenkään ole pakko olla erilaisuuttaan mainostavan seurassa, oma päätös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja eihän kenenkään ole pakko olla erilaisuuttaan mainostavan seurassa, oma päätös.
Ei työ- ja opiskelukavereita tai sukulaisia voi kyllä valita.
Mutta onhan se heikkoa pelätä erilaisuutta.
Jos yksikään ihminen tulee mulle änkyttämään jostain gluteenista, kasvissyönnistä tai laktoosista niin v*ttu!
Luulin, että kyseessä on ah
ADHD/autismi/joku muu keskustelun aihe. Olin väärässä. Olikin vain asenneongelmaisen avautumisketju
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai ymmärrät että se on sisäänrakennettu mekanismi vältellä kaikkea epänormaalia, koska evoluutio pyrkii jatkamaan vain normaaliutta.
Vierailija kirjoitti:
Jos yksikään ihminen tulee mulle änkyttämään jostain gluteenista, kasvissyönnistä tai laktoosista niin v*ttu!
Kuka tahansa voi sairastua keliakiaan. Myös sinä
En tiedä mitään mauttomampaa
kuin täysin sivistymätön matalan
koulutustason (ventovieras) tollo, joka
kirjoittelee naapuristaan satojen tuhansien
ihmisten lukemalle sivustolle hlön mainetta
vakavasti haittaavia epätotuuksia.
Tulee väistämättä
ajatus mielen-, neurolog. tai jo edenneestä
muistisairaudesta, ken näin
harkitsemattomasti ja epäkunnioittavasti
käyttäytyy tällä tavoin mitä
uskomattomimmalla,
naurettavimmilla typeryydellä. (!!)
[Pelkkä savolaisuus ei voi olla perusteena.
Kyllä fiksu, täysipäinen, kunniallinen
savolainen Suomen lakia ymmärtää
erittäin hyvin. Siitä olen varma].
Minä olen äänimaailmalle herkkä. En tiedä miksi on kuten on.
Lapsiperhe, mutta ovat jo maailmalla. Ei häirinnyt lasten meteli, ei pianon pimputus.
Mutta koskaan täällä ei ole saanut musiikkia soittaa mistään laitteesta. Edelleen ainut ääni mitä sallitaan on Telkkarista tuleva, ei musiikki. Telkkarin äänet häiritsee vähemmän jos en ymmärrä kieltä. Suomenkieliset ohjelmat häiritsee.
Tällä häiritsevyydällä tarkoitan että jos olisi jatkuvasti tätä ääntä niin lähtisin kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tahansa voi sairastua keliakiaan. Myös sinä
Se ei silti ole muiden ihmisten ongelma, saati sellainen asia jota pitää joka p*rkeleen käänteessä olla mainostamassa.
Vierailija kirjoitti:
No entäs se sun oma fipromualkia vai mikä se oli?
Fibromyalgia ei tule kaikille naisille.
En toimi tuollaiseen kanssa, mikä johtuu vain yhdestä ap:n lauseesta, eli siitä, että tämä henkilö haluaa kaiken muun pyörivän hänen tarpeisensa mukaan.
Muuten kyllä yrittäisin kaikkeni että hänelläkin olisi mukavaa joukossamme / kanssani.