Aika surullista, miten paljon miehille merkkaa naisen ulkonäkö
Olen deittaillessa huomannut ja oikeastaan yllättynyt, miten paljon sinkkumiehet laittavat painoarvoa naisen ulkonäölle. Ei riitä, että nainen on mukava, fiksu, turvallinen ja "ihan kivannäköinen". Naisen pitää olla hoikka, sporttinen ja tosi nätit kasvonpiirteet. Ihana sama, vaikka naisella olisi hankala luonne. Ongelma on vaan siinä, että millä tavalla se tyttöystävän kauneus ja hoikkuus tekee sinulle mukavan ja helpon arjen? Mun mielestä miesten tulisi enemmän miettiä sitä, että miltä TUNTUU olla sen naisen seurassa. Viihdytkö hänen kanssaan ja onko kivaa olla yhdessä? Ja kannattaa myös ihan realistisesti miettiä, että onko siinä naisessa kumppaniainesta ja millaista arki olisi hänen kanssaan. Jos kuvitellaan, että on vaikka tosi kaunis ja hoikka nainen, jolla on kolme pientä lasta kahdelle eri miehelle ja nainen tekee pienipalkkaista työtä, niin mitä se nainen rehellisesti voi sinulle antaa parisuhteessa? Millaista se arki olisi tällaisen naisen kanssa ja olisitko onnellinen siinä? Sä voit joutua vaikeuksiin, jos naisen ulkonäkö on sulle ykkösprioriteetti.
Mä vielä jotenkin ymmärrän sen, että joku 20-vuotias mies kiinnostuu ensisijaisesti naisen ulkonäöstä, mutta kyllä viimeistään joskus 30+ iässä pitäisi kiinnittää enemmän huomiota naisen luonteeseen ja statukseen (mikäli siis etsii itselleen elämänkumppania eikä seuralaista cocktail-kutsuille).
Kommentit (864)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Siinä sanotaan että pelkkää kauneuden ihailua ei pidä luulla rakkaudeksi. "
Ei sanota. Lue nyt uudelleen oma lauseesi, mutta ymmärrän nyt, että et tarkoittanut sitä kirjaimellisesti.
Mitä ihmettä sä jankkaat? Siinä sanotaan: "Ihan samoin en ymmärrä myöskään naista joka luulee tulevansa rakastetuksi jos mies ihailee hänen kauneuttaan."
Tarkoitan ihan kirjaimellisesti että jos nainen tuolla luulee tulevansa rakastetuksi, hän on heikoilla jäillä. Pettymys voi olla melkoinen, sillä kauneuden ihailu ei vielä tarkoita rakkautta. Onko tämä niin monimutkaista? Jopa niin monimutkaista että saat siitä väännettyä niinkin kummallisia tulkintoja kuin sait.
Siis kuvitteleeko jotkut oikeesti ett se kauneuden ihailu on jotain rakkautta? Eihän siinä on rakkautta yhtään se on vaan ihailua ja ehkä himoa mut ei yhtään mitään muuta eikä rakkaudella ole tuon kanssa vielä mitään tekemistä.
Siksi se kauneus voi olla naiselle jopa ongelma jos haluaa rakkautta koska useimmat miehet vain ihastuvat ulkonäköön mutta eivät rakasta. Eivät ehkä edes osaa tai pysty rakastumaan.
Juuri näin. Ja kyllä, monikin kuvittelee että mitä kauniimpi ja ihaillumpi on, sitä enemmän saisi rakkautta. Nämä sekoitetaan ihan yleisesti, varsinkin nuorilla. Itsekin olen seurustellut miehen kanssa joka oli hulluna ulkonäkööni. Olin silloin niin kokematon että kuvittelin hänen rakastavan minua. Meni useampi vuosi ennen kuin tajusin että hänen rakkautensa oli vain sanoissa ja koski vain ulkonäköäni. Olin esine, en elävä ja tunteva ihminen.
Ja olet ihan oikeassa kun sanot että kauneus voi olla jopa ongelma. Pinnalliset, ulkonäkökeskeiset miehet lähestyvät ja sinun voi olla vaikea tietää heidän todellisia tunteitaan ennen kuin aika näyttää ne. Itse koin että hyvän miehen löytäminen helpottui kun nuoruuden kauneus oli poistunut ja samalla ne pinnallisimmat miehet ympäriltä. Elämäni Miehen löysin aikana, jolloin ulkoinen olemukseni oli ihan retuperällä.
Kaikille miehille ei siis ulkonäkö merkkaa yhtä paljon kuin toiselle. Pitää vain yrittää löytää nämä helmet.
Se nyt vaan on niin, että parinvalinnassa ulkonäkö merkitsee paljon. Myös minä tykkään valitettavasti komeista miehistä. He ovat harvemmin mitään uskollisia tai fiksuja tai taiteellisia tai syvällisiä ajattelijoita. Ja monet jopa kokevat, että naisten pitää antaa kaikkensa suhteelle, ja heidän ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sanota. Lue nyt uudelleen oma lauseesi, mutta ymmärrän nyt, että et tarkoittanut sitä kirjaimellisesti.
Mitä ihmettä sä jankkaat? Siinä sanotaan: "Ihan samoin en ymmärrä myöskään naista joka luulee tulevansa rakastetuksi jos mies ihailee hänen kauneuttaan."
Tarkoitan ihan kirjaimellisesti että jos nainen tuolla luulee tulevansa rakastetuksi, hän on heikoilla jäillä. Pettymys voi olla melkoinen, sillä kauneuden ihailu ei vielä tarkoita rakkautta. Onko tämä niin monimutkaista? Jopa niin monimutkaista että saat siitä väännettyä niinkin kummallisia tulkintoja kuin sait.
Siis kuvitteleeko jotkut oikeesti ett se kauneuden ihailu on jotain rakkaut
Aina rakkauselokuvissa mies sanoo naiselleen miten kaunis se on. Itse asiassa laittaa naisen harteille raskaan taakan: tämän on pysyttävä kauniina vaikka mikä olisi, jotta miehen rakkaus jatkuisi. Vanheneminen tulee olemaan tuskallista tällaisessa suhteessa.
"Siis kuvitteleeko jotkut oikeesti ett se kauneuden ihailu on jotain rakkautta? Eihän siinä on rakkautta yhtään se on vaan ihailua ja ehkä himoa mut ei yhtään mitään muuta eikä rakkaudella ole tuon kanssa vielä mitään tekemistä.
Siksi se kauneus voi olla naiselle jopa ongelma jos haluaa rakkautta koska useimmat miehet vain ihastuvat ulkonäköön mutta eivät rakasta. Eivät ehkä edes osaa tai pysty rakastumaan. "
Mutta tällä logiikalla yhtä lailla vähemmän viehättävät naiset jäävät helposti vaille rakkautta, kun useimmat miehet rakastuvat naisissa vain ulkonäköön, eihän epäviehättävät naiset ole siten useimpien miesten mielestä rakastettavia. Eli ongelma ei kosketa pelkästään kauniita naisia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä haluaisit suhteen ihmisen kanssa, joka ei pidä sinua turkasen viehättävänä? Tämä kysymys on suunnattu tasapuolisesti kaikille. Sehän on romanttisen suhteen kulmakivi. Sille rakennetaan sitten sielujen sopusointu ja ihana arki. Toista pitää jaksaa katsella silloinkin kun tämä ärsyttää ja on ihan perseestä.
Tiedän, etten tule koskaan olemaan "turkasen viehättävä", en sinne päinkään, eli hyvästit suhteelle. Ehkä sitä on monen mahdoton hyväksyä, että elää elämänsä yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kuvitteleeko jotku
Aina rakkauselokuvissa mies sanoo naiselleen miten kaunis se on. Itse asiassa laittaa naisen harteille raskaan taakan: tämän on pysyttävä kauniina vaikka mikä olisi, jotta miehen rakkaus jatkuisi. Vanheneminen tulee olemaan tuskallista tällaisessa suhteessa.
Tämä on iso syy miksi monikaan nuori, kaunis nainen ainakaan mun ystäväpiirissä ei enää halua suhdetta. Jos se nuoruuden kauneus on se mitä mies rakastaa, miten suhde voisi olla kestävä?
Itse en tajua miksi miehet itse mainostavat niin paljon keskittymistään nuoruuteen ja ulkonäköön. Ilmoittavat vaihtavansa nuorempaan tiettynä aikana jne. Tarkoitan, että hyvä naisille tietysti että tiedämme tuon etukäteen ja voimme harkita haluammeko lähteä tuollaiseen mukaan ollenkaan. Mutta itseään miehet kyllä ampuivat jalkaan. Kovin moni nainen ei halua olla esine joka heitetään pois kun pintaan tulee naarmu.
Vierailija kirjoitti:
Täysin makuasia. Ei mulla ole sporttisuus mikään kriteeri. Pitää olla mun makuun pantavan näköinen jotta kiinnostuisin ja edes harkitsisin suhdetta. Mun makuun pantavan näköiset naiset eivät ole sitä kaikkien miesten mielestä. Kuten esim. mallit ja missit ovat yleensä kauniita sillä tavalla että kiva katsoa mutta eivät ole yhtään haluja herättävän näköisiä mun makuun. Siis pääasia että on pantavannäköinen!!
Kertoo jut sinusta, en ikinä noin pönttöä miestä ottiasi. Mieluummin älykäs ja keskivertomies kasvoiltaan kuin komea ja typerä.
En ole Suomessa törmännyt yhteenkään oikeasti kauniiseen naiseen. Eli kun kaikki meikki jne - vaikka olisi kevytkin - riisutaan pois. Meillä on huono geeniperimä eivätkä sirot kasvonpiirteet tai suuret silmät, täyteläiset huulet, ole ollenkaan tavallisia. Kropan saattaa saada urheilemalla, mutta kasvoilleen ei voi mitään.
Vaikka niinhän sitä sanotaan, että mies on se oikeasti kauniimpi sukupuoli, naamassa kun ei usein ole mitään ehostusta.
Sitä paitsi, onko tämä se sama femcel, joka perustaa tämän saman aiheketjun joka toinen viikko? Vähän kuten se miesvastine, kiltit miehet jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitan ihan kirjaimellisesti että jos nainen tuolla luulee tulevansa rakastetuksi, hän on heikoilla jäillä. Pettymys voi olla melkoinen, sillä kauneuden ihailu ei vielä tarkoita rakkautta. Onko tämä niin monimutkaista? Jopa niin monimutkaista että saat siitä väännettyä niinkin kummallisia tulkintoja kuin sa
Ei kantsi alkaa ihan nuorena suhteeseen. Kun olet päälle 25v olet vähän viisaampi sit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvännnäköisille naisille miehen komeus on tasan yhtä tärkeää. Niin se vaan menee. Kun kaikki muut speksit on 10+, mutta naama kuin ismoleikolalla, niin turha on hottiksia vilkuilla allekirjoittaneen kokemuksella.
Itse asiassa kasvot eivät mielestäni ole miehellä läheskään niin tärkeät kuin kroppa, pituus ja raamikkuus siis. Eikä isoleikola ole mitenkään huono ulkonäkö, ihan jees.
Mies voi aika paljon vaikuttaa olemalla hauska ja lämmin. Osa naisista pitää erityisesti ns. rumista miehistä. Jopa huomattavan kaunis nainen voi pitää vain ja ainoastaan sellaisista. He pitävät ns. rumuutta kuumana.
Itselleni tärkeintä miehen ulkoisessa olemuksessa on pituus ja raamikkuus. Muita ulkoisia ominaisuuksia voi kompensoida, mutta noita ei.
Oletko analysoinut, miten ja miksi pituudesta on tullut sinulle noin tärkeä asia? Itse kun en ymmärrä ollenkaan.
saman pituisen kanssa naimisissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tällä linjalla aletaan argumentoimaan, sitten varmaan on yhtä oikeutettua odottaa, ettei nainenkaan sorru kriteereisssän vastaaviin pinnallisuuksiin? Esitän vastavuoroisesti luopumista kaikista tienaamiseen liittyvistä vaatimuksista ja yritykestä alistaa mies rahan takia vuosikymmeniä kestävään kurimukseen.
Nimenomaan näin. Kerran pinnalliset kriteerit paheksuttavia ja niitä ei tule hyväksyä, toki sen pitää tarkoittaa kaikkia pinnallisuuksia ei vain ulkonäköä.
Ehkäpä myös lapsihaave voisi olla pinnallinen kriteeri? Jos mies ei halua lasta, mutta nainen haluaa, niin onko pinnallista erota tämän vuoksi?
Millähän logiikalla? Lapsihaave jos mikä on nimen omaan syvällinen kriteeri. Tämän ison toiveen täytyy kohdata parisuhteessa, muuten on väärin kumpaakin kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
"Siis kuvitteleeko jotkut oikeesti ett se kauneuden ihailu on jotain rakkautta? Eihän siinä on rakkautta yhtään se on vaan ihailua ja ehkä himoa mut ei yhtään mitään muuta eikä rakkaudella ole tuon kanssa vielä mitään tekemistä.
Siksi se kauneus voi olla naiselle jopa ongelma jos haluaa rakkautta koska useimmat miehet vain ihastuvat ulkonäköön mutta eivät rakasta. Eivät ehkä edes osaa tai pysty rakastumaan. "
Mutta tällä logiikalla yhtä lailla vähemmän viehättävät naiset jäävät helposti vaille rakkautta, kun useimmat miehet rakastuvat naisissa vain ulkonäköön, eihän epäviehättävät naiset ole siten useimpien miesten mielestä rakastettavia. Eli ongelma ei kosketa pelkästään kauniita naisia.
En sano että epäviehättävällä olisi helpompaa, mutta ongelma on vähän erilainen. Kauniilla tarjontaa on paljon, mutta suurin osa on feikkejä ja kiinnostuneita vain ulkonäöstä joten ongelma on erottaa se joka olisi potentiaalinen kumppani hyvään suhteeseen.
Epäviehättävällä ongelma taas on tarjonnan vähyys. Mutta jos tarjontaa kuitenkin on, on suurempi todennäköisyys löytää niiden joukosta ihminen joka ei ole vain ulkonäön perässä.
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen tarvita "useimpia miehiä", vaan ihan se yksi oma kulta riittää <3
Ihastumista ja rakkautta ei kannata sekoittaa. Jokainen meistä ihastuu kehen ihastuu, mutta ketä rakastamme, se on sitten toinen asia.
"Jos se nuoruuden kauneus on se mitä mies rakastaa, miten suhde voisi olla kestävä? "
Älä saa nyt hepulia, iso osa miehistä on fiksumpia :) Pintaliitäjät asia erikseen.
Kukapa ei kauniista tai komeasta ihmisestä tykkäisi?
Isoin asia, mikä tässä särähtää korvaan ovat ihmiset, jotka valitsevat sen ulkonäöllisesti ansioituneemman ihmisen, vaikka eivät sopisi yhteen. Esimerkkinä vaikkapa mies, joka haluaa rauhallista perhe-elämää ja vaikka koiran valitsee jonkun draamakuningattaren, joka haluaa matkustella, bilettää ja on allerginen eläimille. Tai nainen, jolla on jo koira valitsee komean miehen, joka tyyliin potkii koiraa eikä voi sietää sen räksytystä.
Ulkonäöstä on helppo sokeutua ja toisaalta tinderin aikakautena monella on ajatus, että nurkan takana on jotain parempaa, joten sitoutuminen on turhaa saati johonkin luonteeseen perehtyminen vie liikaa aikaa. Ulkonäön sentään näkee heti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi keskusteluun on vedetty mukaan tää miesten rikkaus-argumentti? Ap puhui siitä miksi ulkonäkö merkitsee MIEHILLE sinkkumarkkinoilla niin paljon, ei siitä onko hänellä esim.paljon rahaa. Miehissä ulkonäköä enemmän merkitsee luotettavuus. Se kertoo tuleeko toinen olemaan vieressä kaikissa tilanteissa ja sun puolella, näissä tilanteissa ei ole väliä ootko 165cm vai 185cm.
Tää on juttu jota nää itseään täynnä olevat statusmiehet ei tajua vaan osa on juurikin epävakaita ulkoisten asioiden perässä juoksijoita ja siksi juoksevatkin lopun elämäänsä.
No kun tällaisilla turhamaisuuksilla ja pinnallisuuksilla, kuten ulkonäöllä, ei aloituksen mukaan tulisi olla mitään merkitystä, kai se samalla tarkoittaa muitakin vastaavia, kuten rahaa? Yhtä turhamaista ja pinnallista taloudellisetkin seikatkin on eikä niilläkään tule siten olla mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
En ole Suomessa törmännyt yhteenkään oikeasti kauniiseen naiseen. Eli kun kaikki meikki jne - vaikka olisi kevytkin - riisutaan pois. Meillä on huono geeniperimä eivätkä sirot kasvonpiirteet tai suuret silmät, täyteläiset huulet, ole ollenkaan tavallisia. Kropan saattaa saada urheilemalla, mutta kasvoilleen ei voi mitään.
Vaikka niinhän sitä sanotaan, että mies on se oikeasti kauniimpi sukupuoli, naamassa kun ei usein ole mitään ehostusta.
Sitä paitsi, onko tämä se sama femcel, joka perustaa tämän saman aiheketjun joka toinen viikko? Vähän kuten se miesvastine, kiltit miehet jne.
Niin, tässä hyvin nyt osoitettuna se, miten äärimmäisen korkealla miesten kriteerit naisten ulkonäölle tänä päivänä ovat. Koko maasta ei löydy yhtään kaunista, missit ja mallit ovat rumia jne. Ulkonäön arvostelussa on menty kauas järjen ja realiteettien tuolle puolen. Ja sitten ihmetellään kun naiset eivät halua elämäänsä ihmistä, joka vaatii sinulta täydellistä ulkonäköä. Onneksi seksirobotit tulevat kumppaneiksi miehille, sitten voi aina ostaa uuden jos ulkonäössä on jokin virhe. Oikeat, elävät naiset saavat rakentaa itselleen oman elämän rauhassa ilman järjettömiä vaatimuksia.
Kaunis ja hyvägeeninen nainen on kaunis 20-vuotiaana sekä 50-vuotiaana
Täysin makuasia. Ei mulla ole sporttisuus mikään kriteeri. Pitää olla mun makuun pantavan näköinen jotta kiinnostuisin ja edes harkitsisin suhdetta. Mun makuun pantavan näköiset naiset eivät ole sitä kaikkien miesten mielestä. Kuten esim. mallit ja missit ovat yleensä kauniita sillä tavalla että kiva katsoa mutta eivät ole yhtään haluja herättävän näköisiä mun makuun.