Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen joulun tyyli teillä on?

Vierailija
13.12.2025 |

Onko joulutyylinne koristeluissa maalaishenkinen ja perinteinen, vai luksushenkinen ja ylellinen?

Minulla vähän vaihtelee vuodesta toiseen. Tänä vuonna menin hillitympään suuntaan, viime vuosina on ollut enemmän kimalletta ja ns hienoa.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdatteko jouluverhot, joululiinat, tyynyt ja pöytäkoristeet joulua edeltävällä viikolla, vai vasta aatonaattona?

En vaihda lainkaan.

Vierailija
22/29 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla muuta tyyliä ole kuin kuusen koristeisiin värit. Vaihtoehtoina sinihopea ja valkoliila, sais noista ehkä rakennettua liilahopeankin, mutta sinivalkoinen joulu olis mun makuun pöljä.

Mökillä on sitten punainen ja kulta, mökillä ollaan viime vuosina enempi oltukin.

Värit on valikoituneet siten että sopivat asuntoon eikä hyppää räikeästi silmille. Ei tulis mieleenkään tuoda punakultaa kotiin :)

Kuusi, valkoinen pöytäliina, ikkunavalot, kynttilät, pari tonttua ja lapsen askartelut (myös omat 50v vanhat). Perinteinen, vähäeleinen siis.

Ketjua luettuani alkoi viehättää tuo musta. Jos joulun jälkeisestä alesta kattelis ensi vuodeksi mustahopeaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyynynliinat ja huovat laitan marras-joulukuussa. Verhoja ei vaihdeta ollenkaan, tuntuu liian työläältä kun joutuisi vaihtamaan tammikuussa taas pois. Pöytäliinan silitän ja laitan vasta aaton aattona kun tekee viimeisiä valmisteluja. Samalla kaivan esille riisipuurolle höyrykattilan ja muutaman jouluteemaisen astian. Pääasia on, että joka vuosi tekee sen mitä jaksaa hyvillä mielin. Meillä on myös puolison kanssa vakiintunut työjako aaton aattona, kun minä valmistelen loput koristelut ja puoliso hakee kaupasta ruuat ja juomat. Toinen kuulemma nauttii jouluruuhkan tunnelmasta kaupoilla ennen varsinaiseen joulunviettoon rauhoittumista, kun taas itse en välitä ollenkaan siitä kakofoniasta ja hikoilusta tungoksessa.

24/29 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaahan se on kun jaksaa nähdä vaivaa joulun eteen. Laittaa kuusen, verhot, pöytäliinat, yms. Mä laitan vaan kynttilän ulkolyhtyyn. Siinä on mun joulukoriste.

Vierailija
25/29 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa kuin seimessä,heinää lattialla ja kaukalossa, kultaa ympäriinsä sekä vaskitsoja ja haisee mirhamit niin että tuntuu

Vierailija
26/29 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuusi ja sen oksilla jokunen koriste.

Vierailija
27/29 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäisen ja vapun välimuoto.

Vierailija
28/29 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risulaavu, rakovalkea, metsän rauha...

29/29 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodin koristelussa perinteinen, mutta mm. lahjapapereissa "80-lukulainen" eli sellainen lapsellisen kirjava ja iloinen.

Minulle joulu on lasten juhla, kirjaimellisten lasten ja aikuisilla sisäisten lasten.