Oulu vai kuopio?
Kumpaan muuttaisitte jos pitäisi valita? Hyvät ja huonot puolet?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Jos et usko jumalaan, niin silloin ehdottomasti Kuopio!
En kyllä usko, että Jumala asuu erityisesti ja ainoastaan oululaisten L-porukoiden seurateltoissa. Heidän näkemyksensä mukaan kun pelastus kuuluu yksinomaan heidänuskoisilleen, ja kaikki muut päätyvät kadotukseen. Ja niissä piireissä tekopyhyys haisee imelälle.
Mietin, jo vuosi sitten, kun täytin 60: Olen n. puolet elämästäni asunut Kuopiossa; yhteensä siis. Välillä muualla. Siinä ajassa Kuopio on/oli muuttunut; sitä savolaista "lupsakkuutta" ei enää ollut, niinkuin silloin alussa, kun läksin sinne opiskelemaan. .... No, huumeita on nykyään jokapaikassa: ei ennen tarvinnut olla "varuillaan" vaikka kaupungilla. :(
Mitä taas Ouluun tulee, niin 3 entistä kaveria haki sinne inttiin ja pääsi. Eipä juuri negaa kuulunut heidän jutuistaan. Tuo tosin 80-luvulla. Isäkin "heitettiin" sinne, jo 60-luvun alussa.
Minua harmittaa se, et kun mut heitettiin KaiPr:iin; olin sitä mieltä, et ois pitänyt minunkin hakea Ouluun - sama kait se ois ollut "runqata" sitä 81- ja 120-millistä vaikka siellä! :)))
Noksulla ois saattanut olla, myöhemmin, mahdollinen työpaikka, mutta mulla ikää oli jo liikaa = liian paljon työnperästä muuttoja. Se tunne, et aina joutuu aloittamaan kaiken alusta - etsimään/löytämään uudet kaverit jne.
Kotka ja Kemi olivat myös mahdollisia, työpaikkojen suhteen siis (IT-ala). En hakenut.
.
Ei varsin valittamista Oulussa, mutta onhan Kuopio ihan eri maata viihtyisyyden kannalta. Kummastakin on kokemusta. Siis Kuopiolle 1-0.