Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oulu vai kuopio?

Vierailija
13.12.2025 |

Kumpaan muuttaisitte jos pitäisi valita? Hyvät ja huonot puolet?

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsin valittamista Oulussa, mutta onhan Kuopio ihan eri maata viihtyisyyden kannalta. Kummastakin on kokemusta. Siis Kuopiolle 1-0.

Vierailija
62/63 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et usko jumalaan, niin silloin ehdottomasti Kuopio!

En kyllä usko, että Jumala asuu erityisesti ja ainoastaan oululaisten L-porukoiden seurateltoissa. Heidän näkemyksensä mukaan kun pelastus kuuluu yksinomaan heidänuskoisilleen, ja kaikki muut päätyvät kadotukseen. Ja niissä piireissä tekopyhyys haisee imelälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, jo vuosi sitten, kun täytin 60: Olen n. puolet elämästäni asunut Kuopiossa; yhteensä siis. Välillä muualla. Siinä ajassa Kuopio on/oli muuttunut; sitä savolaista "lupsakkuutta" ei enää ollut, niinkuin silloin alussa, kun läksin sinne opiskelemaan. .... No, huumeita on nykyään jokapaikassa: ei ennen tarvinnut olla "varuillaan" vaikka kaupungilla. :(

Mitä taas Ouluun tulee, niin 3 entistä kaveria haki sinne inttiin ja pääsi. Eipä juuri negaa kuulunut heidän jutuistaan. Tuo tosin 80-luvulla. Isäkin "heitettiin" sinne, jo 60-luvun alussa.

Minua harmittaa se, et kun mut heitettiin KaiPr:iin; olin sitä mieltä, et ois pitänyt minunkin hakea Ouluun - sama kait se ois ollut "runqata" sitä 81- ja 120-millistä vaikka siellä! :)))

Noksulla ois saattanut olla, myöhemmin, mahdollinen työpaikka, mutta mulla ikää oli jo liikaa = liian paljon työnperästä muuttoja. Se tunne, et aina joutuu aloittamaan kaiken alusta - etsimään/löytämään uudet kaverit jne.

Kotka ja Kemi olivat myös mahdollisia, työpaikkojen suhteen siis (IT-ala). En hakenut. 

.