Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluksi vanhemmille

Vierailija
13.12.2025 |

Kohta taas pitäisi tehdä pakollinen vierailu vanhemmille. Käyminen heidän luonaan on raskasta. Miten jaksatte hoitaa nämä pakolliset velvollisuudet? Mielummin olisin vaikka yksin kotona.

Vanhempani ovat sellaisia, että kohtelevat minua mustana lampaana tai syntipukkina. Vaikka siivoaisin heidän asuntonsa lattiasta kattoon niin jälkeenpäin tarina muuttuu niin, että en ole tehnyt koskaan mitään. Kun olin vakituisessa vaativassa 3-vuorotyössä niin sukulaiset ihmettelivät tätä, koska luulivat minun olevan pääasiassa kotona ja tekevän vain keikkavuoroja. Esimerkkejä on lukuisia, missä minua yritetään alentaa. Myös riitaa saatetaan alkaa haastamaan tyhjästä. Syyksi riittää, että olen käyttänyt väärää sanamuotoa lauseessa. 

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt jo itkettää valmiiksi tulevat joulunpyhät. Vanhempani eivät näe sisaruksessani mitään vikaa, mutta mikään minun tekemäni ei ole tarpeeksi.

Ap

Miksi sä olet tekemisissä niiden kanssa?

Olen tekemisissä vain pakolliset. He uhkailevat laittavansa poliisit ovelleni, jos eivät saa minua kiinni. Riitatilanteissa on myös menty ulko-oven eteen seisomaan ja estämään poistumista. 

Ap

Muistan sut ap, olet kirjoittanut ennenkin vanhemmistasi. He kuulostavat todella häiriintyneiltä ja pelottavilta. Hienoa on kuitenkin, että olet oppinut pikkuhiljaa vetämään rajoja. Voisit nyt tänä jouluna jättää rohkeasti menemättä sinne vanhemmillesi. Älä vastaa puhelimiin ja jos tulevat ovelle, älä avaa. Jos soittavat poliisit, niin siinähän soittavat, hyväkin, niin kertyy viranomaisille näyttöä heidän häirinnästään. Tsemppiä! Pidä kiinni rajoista, älä anna heidän enää tyrannisoida.

Vierailija
42/51 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinun pitää nyt vain luoda omanlaisesi joulu ja päästää irti menneistä. Voit lähteä jouluksi vaikka laivalle, matkoille tai sitten viettää ihanan ja rentouttavan joulun kotona. Puhelin kannattaa laittaa äänettömälle.

Vierailija
44/51 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut holhouksen alla enkä ole sellaisen tarpeessa. Toinen vanhempani ei usko missään asiassa sanaa "ei" ja tekemisiäni vääristellään ja alennetaan.

Ap

Vierailija
45/51 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta sinun pitää nyt vain luoda omanlaisesi joulu ja päästää irti menneistä. Voit lähteä jouluksi vaikka laivalle, matkoille tai sitten viettää ihanan ja rentouttavan joulun kotona. Puhelin kannattaa laittaa äänettömälle.

Tuo matkalle lähtö kuulosti itseasiassa tosi hyvältä idealta :). Aloin tosissani miettimään tätä vaihtoehtoa. Se olisi myös hyvin sovinnollinen tapa välttää yhteinen joulu. Ehkä vanhemmatkin ymmärtäisivät, että en ole itsestäänselvyys ja huonolla käytöksellä on hintansa. Puhelimeen olen lakannut vastaamasta aikoja sitten. 

Ap

Vierailija
46/51 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ollut holhouksen alla enkä ole sellaisen tarpeessa. Toinen vanhempani ei usko missään asiassa sanaa "ei" ja tekemisiäni vääristellään ja alennetaan.

Ap

Aseellako osoitellen sinut uhataan vanhempiesi luokse vai miksi sinne menet? Ihan sama vaikka ei ota vastaan sanaa ei, jätät vaan menemättä.

Vierailija
47/51 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ap kuulostaa siltä, että vanhempasi ovat henkisesti sairaita. Ihan sairasta uhkailla sinua poliiseilla, täysin lapsellista käytöstä. Välit poikki vaan, kerran se kirpaisee. Et ole vanhempiesi omaisuutta, muista se! 

Tiedän kyllä, että toiminta ei ole normaalia. Toinen heistä myös aiheuttaa muka vahingossa välillä vaaratilanteita. Hänestä on myös hauskaa lähteä kanssani paikkoihin, missä saan paniikkikohtauksen. Välejä olen viilentänyt vuosien ajan, lopullinen päätös tosin puuttuu.

Ap

Vierailija
48/51 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalle sanon, että olet parhaasi yrittänyt ja neuvon nyt, että lopetat siellä käymisen.

Kiitos! Mä olen vähentänyt käynnit minimiin. Toisaalta huolettaa, katuuko sitä sitten joskus myöhemmin.

Ap

Vierailija
49/51 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Aseellako osoitellen sinut uhataan vanhempiesi luokse vai miksi sinne menet? Ihan sama vaikka ei ota vastaan sanaa ei, jätät vaan menemättä.

Syyllistäminen on ollut aiemmin sen verran kovaa, että kai se pelko siitä on jäänyt jonnekin alitajuntaan. Kuinka moni teistä jaksaisi usean ihmisen syyllistämisrinkiä romahtamatta, vuodesta toiseen? 

Ap

Vierailija
50/51 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Syyllistäminen on ollut aiemmin sen verran kovaa, että kai se pelko siitä on jäänyt jonnekin alitajuntaan. Kuinka moni teistä jaksaisi usean ihmisen syyllistämisrinkiä romahtamatta, vuodesta toiseen? 

Ap

Lähdet vanhempasi matkaan paikkoihin joita et kestä?  Mikä sinua oikein vaivaa?  Eläisit elämääsi etkä pidä yhteyttä vanhempiisi saati käy.  Sitten joskus muistutat itsellesi että silloin tein sen päätöksen etkä rupea sitten vollaamaan katumusta.

Pitäiskö sun saada jotain keskusteluapua?

Vierailija
51/51 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ap kuulostaa siltä, että vanhempasi ovat henkisesti sairaita. Ihan sairasta uhkailla sinua poliiseilla, täysin lapsellista käytöstä. Välit poikki vaan, kerran se kirpaisee. Et ole vanhempiesi omaisuutta, muista se! 

Tiedän kyllä, että toiminta ei ole normaalia. Toinen heistä myös aiheuttaa muka vahingossa välillä vaaratilanteita. Hänestä on myös hauskaa lähteä kanssani paikkoihin, missä saan paniikkikohtauksen. Välejä olen viilentänyt vuosien ajan, lopullinen päätös tosin puuttuu.

Ap

Miksi menet hänen kanssaan mihinkään? Nyt se napanuora poikki ja välit katki vanhempiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi