Jouluksi vanhemmille
Kohta taas pitäisi tehdä pakollinen vierailu vanhemmille. Käyminen heidän luonaan on raskasta. Miten jaksatte hoitaa nämä pakolliset velvollisuudet? Mielummin olisin vaikka yksin kotona.
Vanhempani ovat sellaisia, että kohtelevat minua mustana lampaana tai syntipukkina. Vaikka siivoaisin heidän asuntonsa lattiasta kattoon niin jälkeenpäin tarina muuttuu niin, että en ole tehnyt koskaan mitään. Kun olin vakituisessa vaativassa 3-vuorotyössä niin sukulaiset ihmettelivät tätä, koska luulivat minun olevan pääasiassa kotona ja tekevän vain keikkavuoroja. Esimerkkejä on lukuisia, missä minua yritetään alentaa. Myös riitaa saatetaan alkaa haastamaan tyhjästä. Syyksi riittää, että olen käyttänyt väärää sanamuotoa lauseessa.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt jo itkettää valmiiksi tulevat joulunpyhät. Vanhempani eivät näe sisaruksessani mitään vikaa, mutta mikään minun tekemäni ei ole tarpeeksi.
Ap
Miksi sä olet tekemisissä niiden kanssa?
Olen tekemisissä vain pakolliset. He uhkailevat laittavansa poliisit ovelleni, jos eivät saa minua kiinni. Riitatilanteissa on myös menty ulko-oven eteen seisomaan ja estämään poistumista.
Ap
Nyt ap kuulostaa siltä, että vanhempasi ovat henkisesti sairaita. Ihan sairasta uhkailla sinua poliiseilla, täysin lapsellista käytöstä. Välit poikki vaan, kerran se kirpaisee. Et ole vanhempiesi omaisuutta, muista se!
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt itse sen ratkaisun, että en perheeni kanssa enää mennyt joulunviettoon vanhempieni luokse. Päätös oli vaikea, syyllisyys painoi. Vaan olipa yksi elämäni parhaista päätöksistä. Joulut vanhempieni luona olivat ahdistavia, riitelyn kuuntelemista. Äiti haukkui minut pystyyn kun kerroin että emme tule jouluksi. Nykyisin lahjojen vaihto ovelta. Kohta ei varmaan sitäkään.
Varmasti ollut vaikea mutta helpottava päätös. Vaatii kyllä sisua pysyä päätöksessä ja kuunnella haukkuja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt jo itkettää valmiiksi tulevat joulunpyhät. Vanhempani eivät näe sisaruksessani mitään vikaa, mutta mikään minun tekemäni ei ole tarpeeksi.
Ap
Olen tekemisissä vain pakolliset. He uhkailevat laittavansa poliisit ovelleni, jos eivät saa minua kiinni. Riitatilanteissa on myös menty ulko-oven eteen seisomaan ja estämään poistumista.
Ap
Oletko oikeustoimikelpoinen aikuinen vai miksi he kohtelevat sinua lapsena?
Tottakai jos pitempään aikaan ei saa henkilöä kiinni niin olet kai huomannut lehdissä että lopulta joku sukulainen huomaa katoamisen?
Lyhyt viesti, kaikki ok. En vastaa puheluihin
Sano että sairastuit influenssaan. Sillä selviät tästä vuodesta. Sitten ensi jouluksi laitat jo välit poikki, vanhempasi ovat väkivaltaisia. Juttele vaikka tekoälyn kanssa tilanteesta ellet halua terapiaan mennä.
Miksi mitään " ovella lahjojen vaihtoa " edes aikuisilla ihmisillä? Vai kärkytäänkö itse niitä vanhempien lahjoja itelle ja lapsille?
Joulukortti tai tekstiviesti riittää.
Miksi takerrutte vanhempiinne noin lujasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Vanhempasi ovat sairaita, lähtemisen estäminen kuulostaa myös laittomalta. Ja mitä sitten että poliisit olisivat yhteydessä, selität asian heille ja asia on siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt itse sen ratkaisun, että en perheeni kanssa enää mennyt joulunviettoon vanhempieni luokse. Päätös oli vaikea, syyllisyys painoi. Vaan olipa yksi elämäni parhaista päätöksistä. Joulut vanhempieni luona olivat ahdistavia, riitelyn kuuntelemista. Äiti haukkui minut pystyyn kun kerroin että emme tule jouluksi. Nykyisin lahjojen vaihto ovelta. Kohta ei varmaan sitäkään.
Varmasti ollut vaikea mutta helpottava päätös. Vaatii kyllä sisua pysyä päätöksessä ja kuunnella haukkuja.
Ap
Numerot estoon, ei tarvitse kuunnella haukkuja. Onko ystävää joka voisi olla sinulel tukena tässä? et tee mitään väärää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ei poliiseja noin vain kutsuta kenenkään ovelle ja jos tulisivatkin niin mitä sitten? Noloa vain vanhemmillesi ja viranomaisten häirintää.
Älä mene vanhempiesi luo. Hehän käyttävät väkivaltaa, jos estävät poistumisesi.
Miten ihmeessä olet noin kiinni vanhemmissasi? Puhelimessa on helppo estää. Haukkuja ja huutoa ei tarvi kuunnella kenenkään.
Aloittajalle sanon, että olet parhaasi yrittänyt ja neuvon nyt, että lopetat siellä käymisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Numerot estoon, ei tarvitse kuunnella haukkuja. Onko ystävää joka voisi olla sinulel tukena tässä? et tee mitään väärää.
Puhelimissa on myös punainen luuri. Voihan se tietysti kuitenkin asiallista kuulla jos jompikumpi on vaikka kuollut.
Luojan kiitos on henkisesti aikuiset itsenäistyneet lapset, ei ole ongelmia vaikkei jouluja yhdessä vietetääkään ja asutaan kaukana toisistamme.
Älä mene? Olet (olettaisin ainakin) jo aikuinen ihminen joten osaat varmaan tehdä omat päätökset ja päättää olla menemättä, toki vanhempasi siitä varmaan suutahtavat, mutta entä sitten?
Miksi ajattelet, että heidän luona käynti on pakollista? Miksi haluat miellyttää heitä, vaikka paskaa tulee niskaan tekisit mitä hyvänsä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mitään haukkuja ei tarvi kuunnella kun sulkee puhelimen sanomalla vaikka hyvää joulua eikä mene käymään. Ole aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Ap
kuulostat rasittavalta erityisherkältä marttyyrilta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
et vaikuta ihan täyspäiseltä. pitäisikö sinun olla jossain hoitolaitoksessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Sairasta, mutta anna laittaa. Turhaan vaan tuhlaavat poliisien resurrsejja kun jepet käyvät ovellasi toteamassa että kaikki on kunnossa. Ellet sitten ole jotenkin holhouksen alainen tms?
Höpö höpö. Tietenkään et mene. Valmistaudu kantamaan syyllisyyden tunnetta, joka on sinuun ehdollistettu. Se on vain tunne ja kestät sen kyllä. Hyväksy se täydellisesti ja älä ala kuvitella mitään sen pohjalta. Taidat olla vielä irtautumisprosessin alussa. Se vie aikaa, mutta vapauttaa kyllä.
Aloittaja. Kun haluat olla joulun kotonasi, olet joulun kotona.
Olet aikuinen. Voit päättää tekemisesi. Vanhempasi kyllä kestävät sen. Ehkä jopa hekin ovat kaivanneet rauhallista joulua.
Muistakaa kaikki äideistä valittajat. Olette aikuisia, aikuisia. Äitinne ei päätä asioistanne.