Miljonääri Kyösti Kakkonen haluaa arkipyhät työpäiviksi ja siirtää joulun viikonloppuun
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/443a5b73-3bd8-4be2-a34f-aed5a920b2a8
Mitä mieltä Kakkosen ajatuksista?
Kommentit (265)
Vierailija kirjoitti:
Kyösti on uskovainen, mutta eipä paljon raamatun sana paina kun rahaa on tulossa.
tämähän on juuri sitä mitä uskikset halauvat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä valitusta. Miksi ette perusta yrityksiä, johda itse itseänne ja pidä juuri niin pitkää vapaata kuin haluatte? Ei ole mitään niin nautinnollista kuin laittaa puhelimeen viesti, että turha tavoitella kahteen viikkoon, minä olen nyt vapailla. Voi vapaasti reissata ja kun palaa, asiakkaat ottavat ilolla vastaan ja ovat valmiita maksamaan vähän enemmän, koska vapailla ei ollut tulovirtaa.
Vain tiettyjä aloja voi tehdä yrittäjänä. Et voi tehdä juuri mitään töitä pelkästään yksin.
Miksi ihmeessä meillä on hurja määrä yksinyrittäjiä, jos vain tiettyjä aloja voi tehdä yrittäjänä? Tietenkin yrittäjä on osa verkostoa, niinhän on kuka tahansa kansalainen, mutta jos sähköyrittäjä X on jouluna lomalla, niin vastaava yrittäjä Y ei ole ja verkosto ohjaa työt hänelle (käytännössä asiakas etsii toisen yrittäjän, kun tutusta numerosta tulee lomaviesti).
En keksi alaa, jota ei voisi tehdä yrittäjänä, joten kerro ihmeessä, mitä ne ovat.
Sinulla on aika kehno tekosyy sille, että et halua olla varakas yrittäjä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä valitusta. Miksi ette perusta yrityksiä, johda itse itseänne ja pidä juuri niin pitkää vapaata kuin haluatte? Ei ole mitään niin nautinnollista kuin laittaa puhelimeen viesti, että turha tavoitella kahteen viikkoon, minä olen nyt vapailla. Voi vapaasti reissata ja kun palaa, asiakkaat ottavat ilolla vastaan ja ovat valmiita maksamaan vähän enemmän, koska vapailla ei ollut tulovirtaa.
Vain tiettyjä aloja voi tehdä yrittäjänä. Et voi tehdä juuri mitään töitä pelkästään yksin.
Miksi ihmeessä meillä on hurja määrä yksinyrittäjiä, jos vain tiettyjä aloja voi tehdä yrittäjänä? Tietenkin yrittäjä on osa verkostoa, niinhän on kuka tahansa kansalainen, mutta jos sähköyrittäjä X on jouluna lomalla, niin vastaava yrittäjä Y ei ole ja verkosto ohjaa työt hänelle (käytä
paljonko maksat jos yksityinen firma haluaa perustaa koulun? Entä oman armeijan?
Ihan sama, minä viikonpäivänä joulu on. Ei jouluna olla kuitenkaan Tokmannilla ostoksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä muuta voi odottaa tyypiltä jonka sukunimi tarkoittaa persereikää?
On sulla saastainen mielikuvitus. Tuoko lastenohjelma Pikku Kakkonenkin sulle persereiän mieleen?
Ei tuonut. Mutta nyt tuo.
T.eri
Vierailija kirjoitti:
eipä tarvitse enää Tokmannissa käydä
Minä kävin ensimmäisen kerran tällä vuosituhannella viime sunnuntaina. Piti saada polkupörään sisärengas. Muuten olen Tokmannila käynyt elämäni aikana noin kolme kertaa.
Minusta kaikki vuoden arkipyhät voisi siirtää samalle päivälle, eli joulu, itsenäisyyspäivä, pääsiäinen, juhannus jne. veisivät vain yhden päivän vuodesta, myös sairaslomat ja muut lomat tulisi siirtää sille samalle yhdelle päivälle.
Kaikkosellakin olisi jatkossa vain yksi juhla-, loma-, saikkupäivä. Muut päivät täyttä työtä jota voisi tehdä 16 tuntia vuorokaudessa ilman taukoja ja palkkaa.
Työtä tehdään syntymästä kuomemaan asti ja silti olisimme maailman onnellisin kansa.
86:lle:
En ymmärrä kysymystäsi. Meillä on jo yksityisiä kouluja, mutta armeijan perustaminen on lainsäädännön vastaista. Sen sijaan voit yrittäjänä toimia henkivartijana tai vastata muiden yritysten turvallisuudesta. Koko valtion puolustaminen ei ole yritystoimintaa, yksittäisten yritysten suojaaminen on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä mihinkään tarvitse siirtää sen takia, että Kyösti Kakkonen haluaa. Mutta kilpailukykysyistä voidaan kyllä miettiä, täytyykö niistä kaikista maksaa tuplapalkkaa.
Esimerkiksi monissa Aasian maissa juhlapäiviä on vielä enemmän kuin Suomessa, ja jos juhlapäivä osuu viikonlopulle, saa seuraavan maanantain vapaaksi. Ajatus on, että on viettänyt juhlaa viikonloppuna, ei ole voinut levätä tarpeeksi. Suomessahan ei saa mitään korvausta, jos esim. itsenäisyyspäivä osuu viikonlopulle. Mutta tosiaan noissa maissa ei juhlapyhinä työskentelystä myöskään sitten makseta ylimääräistä.
Eikä se vapaapäivä ole palkallinen!
Minusta meillä voisi olla sama systeemi. Palkan saisi vain tehdyistä työpäivistä/-tunneista, vapaapäivät olisivat palkattomia. Jouluviikolta palkan saisi tänä vuonna kahdelta päivältä, jos ei olisi jouluna töissä.
Ostovoimaa taas alemmas. Suomi kuoppaan.
Sitä mieltä, että omat shoppailut tokmannilla loppuu nyt tähän. Tommosia rikkaita uggeleita tässä pitäisi rikastuttaa vielä lisää vai, köyhien ihmisten selkänahasta? Juu ei kiitos. Kiinap*skaa noi myy muutenkin.
Aletaan tukea enemmän kotimaista tuotantoa ja pienyrittäjiä! Ostetaan vähemmän ja vastuullisemmin. Mister tokmanni pitäkööt kulutushysteria diilinsä.
Kannatamme!
Terveisin, Päivi ja muut kristilliset.
ps. emme halua luopua hillosta emmekä tolpasta
Vierailija kirjoitti:
Toi koko artikkeli oli oksettava. Äveriäs porvari kyykyttää köyhiä ja ajaa Suomea alas.
Vierailija kirjoitti:
Minusta kaikki vuoden arkipyhät voisi siirtää samalle päivälle, eli joulu, itsenäisyyspäivä, pääsiäinen, juhannus jne. veisivät vain yhden päivän vuodesta, myös sairaslomat ja muut lomat tulisi siirtää sille samalle yhdelle päivälle.
Kaikkosellakin olisi jatkossa vain yksi juhla-, loma-, saikkupäivä. Muut päivät täyttä työtä jota voisi tehdä 16 tuntia vuorokaudessa ilman taukoja ja palkkaa.
Työtä tehdään syntymästä kuomemaan asti ja silti olisimme maailman onnellisin kansa.
Kaikkosella?
Aika moni yrittäjä on töissä joulunakin, samoin juhannuksena ja vappuna. Sinä vain et sitä huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Luulikohan hän, että lausunnot lisää myyntiä. Sanoi, että vapaapäivät pois, mutta patruuna toki huolehtii köyhien orjiensa hyvinvoinnista.
Lihavana puudeli sylissään.
Eikä se vapaapäivä ole palkallinen!
Minusta meillä voisi olla sama systeemi. Palkan saisi vain tehdyistä työpäivistä/-tunneista, vapaapäivät olisivat palkattomia. Jouluviikolta palkan saisi tänä vuonna kahdelta päivältä, jos ei olisi jouluna töissä. Kelpaisi varmasti kaikille?