Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko koskaan kohdanneet ihmistä, joka tuntuu aivan ihmeellisen tutulta ja samanlaiselta kuin sinä, vaikka ette ole aiemmin tavanneet?

Vierailija
13.12.2025 |

Minulla on niin erikoinen tilanne. Tai vastaavaa ei ole aiemmin tapahtunut. 

Olen tavannut ihmisen, joka on oudolla tavalla kuin vastakappaleeni. Siinä ei ehkä ole mitään romanttista vaikka on vastakkaisesta sukupuolesta kyse vaan vähän kuin katsoisi peiliä. Meidän tunnetilat kopioivat toisiaan, liikkeet, eleet. Se on hämmentävää ja näen että vastapuoli on tietenkin yhtä hämmentynyt. En tiedä mitä tuo on mutta joka kerta kun tapaamme niin siinä on jotain ihmeellistä ilmoilla, katseemme toisiamme kohtaan on intensiivistä ja tuntuu että muu häviää ympäriltä. Aivan kuin tuntisin hänet paljon paremmin mitä voi olla mahdollista tuntea emmekä tarvitse sanoja siihen, sen vain tuntee. 

Kenelläkään tällaista ollut? Osaako joku selittää? 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielunyhteys? Ehkä opit jotain uutta itsestäsi tämän ihmisen myötä. 

Vierailija
2/15 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla aika nuori.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen. Laivalla kerran tuiki tuntematon henkilö alkoi ohimennen juttelemaan ja juttu sujui kuin hän olisi ollut minun ystävä jo lapsuudesta alkaen. Minun mukana ollut ystäväkin kysyi että ai tuo on joku sinun tuttu. 

Vierailija
4/15 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla aika nuori.

Kaikenlaisia ihmissuhteita ja ihastumisia on takana. Tämä kuitenkaan ei ole varsinaisesti mitenkään romanttista vaan kuin tuntisi toisen katsoessaan vain silmiin. Olen kohdannut tietenkin ihmisiä, joiden kanssa voi tuntea yhteenkuuluvuutta ja jakaa samat arvot sekä huumorintajun mutta tämä on senkin puolesta erilaista. Ap

Vierailija
5/15 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on yleensä rikkaampi, nainen köyhempi. Siten kaksoisliekkisuhde syntyy.

Vierailija
6/15 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kerran on näin tapahtunut, mutta ei me silloin kyllä mitään kopioita silti oltu toistemme tunteista, eleistä ja ilmeistä.

Firmassa jossa työskentelin oli useammassa kaupungissa toimipiste ja menin poikkeuksellisesti toiselle toimipisteelle tekemään työpäivän. Olin siis jäämässä lomalle ja matkustamassa kotiseudulleni, joten tein viimeisen työpäivän toisella toimistolla koska se oli ns. matkan varrella. Jäin illalla viimeiseksi sinne ja kun aloin tekemään lähtöä, paikalle tuli miespuolinen työntekijä, joka oli ollut minulle siihen asti pelkkä nimi henkilöstölistassa.

Aloimme juttelemaan ja tilanne oli heti, kuin olisimme tunteneet toisemme aina. Jotenkin outoa, kun samaan aikaan tajuat, että kyseessä on ihminen ketä et tunne ja johon olet kiinnostunut tutustumaan lisää, mutta toisaalta kaikki tuntuu siltä kuin olisitte olleet yhdessä aina. Se nopea kuulumistenvaihto muuttui yli neljän tunnin jutteluksi siinä toimistolla. Kumpikin sinkkuja, joten kukaan ei odottanut meitä mihinkään. Lopulta minun oli lähdettävä jatkamaan matkaa ja vaihdoimme henkilökohtaisia numeroita. 

Ensimmäiset viestit vaihdettiin jo samana iltana ja sen jälkeen viestittelimme joka päivä ja lähes joka päivä soitimme pitkiä puheluita toisillemme. Kesän lopulla olimme jo aika pitkällä ja nyt takana yhteistä elämää saman katon alla 12 vuotta.

Vierailija
7/15 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähän sinnepäin on sattunut.

Töihin tuli kaveri, jota perehdytin hommaan. Tultiin heti alusta alkaen hyvin toimeen keskenään, ja jutut oli jotenkin yksituumaiset. Siinä jutellessa ilmeni, että asutaan samassa kaupunginosassa, ollaan aivan samanikäisiä, kummallakin on kaksi lasta, ja ne ovat samanikäiset ja samaa sukupuolta.

Muutenkin toisen jutut tuntui omituisen tutuilta. Vähän kuin olisi kuunnellut omia juttujaan. Yhtenä päivänä tää kaveri tuli hommiin, ja mitään sanomatta kaivoi vanhan valokuvan esille. Katsoi mua pitkään , ja näytti sitten sitä kuvaa. 

Se oli armeijanaikainen kuva komppaniasta, ja siinä oli siis aika monta heppua. Sanaakaan sanomatta hän osoitti paikkaa, jossa hän oli kuvassa. Seistiin siinä kuvassa vieretysten.

Eihän tässä mitään mystiikkaa taida olla, mutta kieltämättä oli jotenkin omituinen tunne siinä. En kyllä osaa kuvailla sitä tunnetta mitenkään.

Niin, siitä armeijasta oli tuolloin jo tosi pitkä aika.

Vierailija
8/15 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vähän sinnepäin on sattunut.

Töihin tuli kaveri, jota perehdytin hommaan. Tultiin heti alusta alkaen hyvin toimeen keskenään, ja jutut oli jotenkin yksituumaiset. Siinä jutellessa ilmeni, että asutaan samassa kaupunginosassa, ollaan aivan samanikäisiä, kummallakin on kaksi lasta, ja ne ovat samanikäiset ja samaa sukupuolta.

Muutenkin toisen jutut tuntui omituisen tutuilta. Vähän kuin olisi kuunnellut omia juttujaan. Yhtenä päivänä tää kaveri tuli hommiin, ja mitään sanomatta kaivoi vanhan valokuvan esille. Katsoi mua pitkään , ja näytti sitten sitä kuvaa. 

Se oli armeijanaikainen kuva komppaniasta, ja siinä oli siis aika monta heppua. Sanaakaan sanomatta hän osoitti paikkaa, jossa hän oli kuvassa. Seistiin siinä kuvassa vieretysten.

Eihän tässä mitään mystiikkaa taida olla, mutta kieltämättä oli jotenkin omituinen tunne siinä. En kyllä osaa kuvailla sitä tunnetta mitenkään.

Niin, siit

Oho, tämä onkin jo todella erikoista yhteensattumaa. Elämää ei kauheasti järjellä voi mielestäni selittää.

Tässä kohtaamisessa ei mitään tuollaista ole, että ikämme osuisi yhteen tai muutkaan elämäntilanteet varsinaisesti. Silti siinä on vahva tuttuuden tunne jota on hankala sanoin kuvailla. En ymmärrä mitä se on mutta jokainen kerta kun tapaamme niin fiilis on sen jälkeen hyvin hämmentynyt. Ap

Vierailija
9/15 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sielunyhteys? Ehkä opit jotain uutta itsestäsi tämän ihmisen myötä. 

Vuosien myötä täytyy sanoa, että sitä alkaa uskomaan tai muistamaan, että olemme paljon muutakin kuin psykofyysinen kokonaisuus mitä ilmeisemmin. Ap 

Vierailija
10/15 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Aina kun katson peiliin.

Vierailija
11/15 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen. Laivalla kerran tuiki tuntematon henkilö alkoi ohimennen juttelemaan ja juttu sujui kuin hän olisi ollut minun ystävä jo lapsuudesta alkaen. Minun mukana ollut ystäväkin kysyi että ai tuo on joku sinun tuttu. 

Todennäköisesti hän on ollut tätä monille  muillekkin : ) Eli vain pokkeuksellisen lahjakas sosiaalisesti tai empaattinen. Ehkä ekan kerran elämässäsi saat oikeanlaista empatiaa osaksesi .

Vierailija
12/15 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eräs henkilö on jotenkin tuttu vaikkei olla koskaan tiettävästi tavattu. Hän on kuin kadotettu veli tms. Sitä on vaikea selittää. Olen nainen. 

Vierailija
13/15 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On voinut olla tietämättänne vaikka veli. KYLLÄ, tätä tapahtuu. Ei isät aina tiedä että heillä on lapsia, annettu adoptioon.

Myös yhdysvalloissa uutisoitiin että ÄITI aloitti seksisuhteen POIKANSA kanssa. Oli siis annettu adoptioon, ja he tapasi aikuisina, ja tiesivät siis että ovat äiti lapsi. Mutta silti, "selittämätön biologinen vetovoima" sai tekemään näin

Vierailija
14/15 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ tavattu siis aikaisemmin kasvotusten. Ja tuo velikin on vähän vaikeasti selitettävissä. Henkilössä on joku tuttuuden tunne ja sitäkin on vaikea selittää. Jotenkin vaan tuntuu että olen tavannut hänet aiemmin, vaikken ole.

Vierailija
15/15 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Moi Reiska.

- - En ole Reiska, vaan Pena.

- Älä nyt viitsi, Reiska sinä olet.

- - En ole.

- Oletpas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi