Näytän sairaalta joka värissä, mikä auttaisi?
Minulla on kalpea iho, tummanharmaansiniset silmät, tummanvaaleat hieman punertavat hiukset. Nyt olen testannut mikään vaatesävy ei sovi, ei valkoinen, musta, ruskea, kellertävä, punainen... missä vika?
Kommentit (24)
Varmasti löytyy värejä jotka istuvat omiin sävyihisi.
Vierailija kirjoitti:
Liian lämpimiä tai murrettuja värejä? Kokeile kylmiä pastelleja.
eli??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli??
Kylmäsävyisiä pastellivärejä.
Olen kuullut, että erilaiset rasistiset ilmeet keräävät mukavasti huomiota.
Näytän myös tosi oudlta mustan ripsivärin kanssa
Ehdotan kokeilemaan viininpunaista, magentaa, petroolia, sähkönsinistä ja viileää khakinvihreää. Ei pastelleja kalpeaa ihoa vasten, vaan selkeitä kirkkaampia värejä.
Vierailija kirjoitti:
Näytän myös tosi oudlta mustan ripsivärin kanssa
Musta ripsari saa monet näyttämään hirveältä. Minutkin. Olen punapää ja kalpea. Ruskea ripsari sopii paremmin, on paljon pehmeämpi.
Suosittelen tutustumaan värivuodenaikoihin, englanniksi color season analysis. Googlaamalla saa paljon tietoa miten selvittää oma värivuodenaika. Ihmiset jaetaan ihonsävynsä mukaan viileisiin vuodenaikoihin( kesä ja talvi) sekä lämpimien sävyjen vuodenaikoihin(kevät ja syksy). Kesän ja talven viileiden sävyjen erot ovat tummuusasteissa, kuten myös kevään ja syksyn lämpimien sävyjen.
Jokaisella meistä on joko viileä, neutraali tai lämmin ihonsävy. Ihonsävy on se, mikä joko himmenee tai hehkuu, kun käytämme väärien tai täydellisten sävyisiä vaatteita.
Pointtina siis se, että kaikille on kyllä olemassa oikea punaisen, sinisen, vihreän, ruskean, keltaisen ja harmaan sävyt, kunhan niiden pohjasävy on sama kuin oma ihonsävy; viileä, neutraali, lämmin.
Sä taidat olla se sinertävän kellertävä oliivi-ihoinen.
Ihan vaikka Prismassa löytyy vaatteita ihan joka väriä. Nostat yksi kerrallaan eri värisiä vaatteita lähelle kasvoja, kunnes löytyy hyvältä näyttävä ja useampiakin. Sen jälkeen etsit löytämiesi värien värisiä vaatteita. Ta-duh.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaikka Prismassa löytyy vaatteita ihan joka väriä. Nostat yksi kerrallaan eri värisiä vaatteita lähelle kasvoja, kunnes löytyy hyvältä näyttävä ja useampiakin. Sen jälkeen etsit löytämiesi värien värisiä vaatteita. Ta-duh.
Ja siis tietysti peilaat käytävällä peilin edessä, et rupea kiskomaan mitään päällesi. Etsit väriä, et vielä päällepantavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ehdotan kokeilemaan viininpunaista, magentaa, petroolia, sähkönsinistä ja viileää khakinvihreää. Ei pastelleja kalpeaa ihoa vasten, vaan selkeitä kirkkaampia värejä.
Olen eri mutta tykkään suosittelemistasi väreistä. Mullakin on kalpea iho. Tuonko takia mä niistä niin pidän?
Vierailija kirjoitti:
Sitten ne näyttää hyvältä Prisman valossa. Mutta entäs ulkona tai kotona?
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on tosi harvoja, joille petrooli tai viinipunainen sopii. Ovat aivan liian lämpimiä tai vievät vähätkin värit vähäkontrastisista, kalpeista kasvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on tosi harvoja, joille petrooli tai viinipunainen sopii. Ovat aivan liian lämpimiä tai vievät vähätkin värit vähäkontrastisista, kalpeista kasvoista.
Kuulemma täällä on paljon syksyjä, eikö nämä ole juuri niiden värejä. Eikä kaikki suomalaisetkaan ole hailakoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma täällä on paljon syksyjä, eikö nämä ole juuri niiden värejä. Eikä kaikki suomalaisetkaan ole hailakoita.
Ei ole paljon syksyjä, missä niin väitetään? Suurin osa on kesiä.