Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mummo hoitaa lapsia ja näyttää kokoajan ruutua

Vierailija
12.12.2025 |

Mummo jäi ekoja kertoja hoitamaan lapsiani 1 ja 3v. Hän oli koko 3 t näyttänyt ohjelmia jopa iltapalankin ajan. Sanoin että pikkukakkosen voi katsoa, joka kestää tunnin. Tänään hoiti 45 min ja kokoaika näytetty ohjelmia. Siis en voi käsittää. Itse kun olen paikalla hän lukee ja leikkii lasten kanssa, mutta kun poistun ei jakseta kun ruutua näyttää. Mielipiteitä? 

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietää, että emme ruutua kotona juuri katsele niin tämmöinen tuuttaus ohjelmia yhtäkkiä niin huh hei!!!

Ap

Vierailija
2/58 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasun paikka!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hoidatat lapsesi mummolla?

Vierailija
4/58 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/58 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin kun sanoin oli eka kerta. Oli toisen lapsen kanssa menoa niin hoiti pienempää sen aikaa. Ja illalla oli itsellä menoa. En hoidata hänellä juuri koskaan lapsia.

Ap

Vierailija
6/58 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä jäänyt tästä ensimmäisestä kerrasta kauhean positiivinen olo, että pyytäisin toiste hoitamaan.

Ap

Vierailija
7/58 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan jaksa olla yksin lasten kanssa. Onhan tuon ikäisissä hommaa. Minkä ikäinen mummo?

Oma äitini jaksoi kuusikymppisenä hyvin minun lapsen (huom! YKSI lapsi) kanssa ja halusi itse hoitaa paljon, kun tämä oli pieni. 8-10v myöhemmin syntyneitä siskoni lapsia ei jaksanut hoitaa melkein ollenkaan. 

Vierailija
8/58 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruudut suuret sanoi lasimestari.

Vierailija
9/58 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen että edes on mummo joka lapsia hoitaa. Lapset eivät mene rikki satunnsisesta ruudun pidempiaikaisesta tuijottelusta. Jos muutoin arjessa on muuta toimintaa niin ei mitään vaikutusta. Sinuna nauttisin mummun tarjoamasta vapaa-ajan mahdollisuudesta, ei ole nimittäin itsestäänselvää.

Vierailija
10/58 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuttua on. 

Vierailija
11/58 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin lapset ihmettelivät miksi mummolassa näkyy Kauniit ja rohkeat mutta kotona ei näy.

Vierailija
12/58 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin mummon kanssa on mummon säännöt. En puutu. Ei lapsi mene rikki ruudusta tai siitä, että mummon kanssa on eri säännöt kuin äidin. 

Vierailija
13/58 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Jeesus

Vierailija
14/58 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hoidatat lapsesi mummolla?

Jos lapsi on mummolassa 45min, se tuskin tarkoittaa,että on siellä 7 päiväää viikossa,vai? Voihan olla että mummo on jo iäkkäämpi,ehkä kivulloinenkin,eikä jaksa enää leikkejä,mutta voihan sitä vaikka ottaa edes yhden muistipelin siinä ohjelmien välissä. Tai kenties APN mukelot ovat liian vaativia esimerkiksi yhteiseen pipareiden leivontatuokioon,mene ja tiedä.

Vierailija
15/58 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tähän on helppo ratkaisu: et vaivaa mummua lastenhoidolla kun ei hänen tapa toimia kelpaa. 

Vierailija
16/58 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin mummon kanssa on mummon säännöt. En puutu. Ei lapsi mene rikki ruudusta tai siitä, että mummon kanssa on eri säännöt kuin äidin. 

Tämä on fiksua. Aloittajalle taitaa ruuduttomuus olla ehdottoman tärkeää, joten pitää etsiä toinen hoitaja. Mummi vaan kyläilemään.

Vierailija
17/58 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Itse taas olen iloinen kun pääsin tänään esim. työkeikalle (mukavaa vaihtelua kotiäitiyteen). Tämän mahdollisti äitini, jonka luona ruutuajat paukkuu, mutta voivoi! Silti touhuavat paljon kaikkea yhdessä: käyvät kaupassa, leikkipuistossa, kokkaavat jne. Ja ennen kaikkea lapsella on turvallinen ja tuttu hoitaja. 

Vierailija
18/58 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiset, varsinkin mummot nykyään ihan koukussa ruutuihin. Kännykkä kourassa koko ajan tai seinän kokoinen telkkari koko ajan auki. 

Vierailija
19/58 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mummoa ei olisi, rutkuttaisit täällä siitä miten rankkaa on kun ei ole hoitoapua. Niinkuin onkin! 

Vierailija
20/58 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Ole kiitollinen että hoitaa. Mulla ei ollut ketään isovanhempaa apuna.