Airfryer vai mikro opiskelijaboksiin?
Poikani muuttaa tammikuussa pois kotoa, pikkuruiseen opiskelijaboksiin. Uunia ja liettä ei ole ja tila on niin vähissä, että yhdellä laitteella olisi hyvä pärjätä. Budjetti on n. 50 €. Onko airfryer vai mikro parempi hankinta? Poika elää pienellä budjetilla, joten ruokaa on tarkoitus tehdä mahdollisimman paljon itse.
Kommentit (70)
50€ ei taida saada kumpaistakaan, ainakaan luotettavaa merkkiä. Ja hei, mikrolla ei tehdä ruokia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ruokaa se nyt mikrossa sitten tekisi?
Mikrossa voi tehdä melkein mitä tahansa ruokaa ja jopa leipoa monenlaista. Olen mm. kypsentänyt kokonaisen broilerin mikrossa ja hyvää tuli!
Vierailija kirjoitti:
50€ ei taida saada kumpaistakaan, ainakaan luotettavaa merkkiä. Ja hei, mikrolla ei tehdä ruokia.
Muutamalla kympillä saa kumman tahansa ihan uutena, käytettynä vielä halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikrossa voi tehdä melkein mitä tahansa ruokaa ja jopa leipoa monenlaista. Olen mm. kypsentänyt kokonaisen broilerin mikrossa ja hyvää tuli!
Ihanaa salmonellakanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutamalla kympillä saa kumman tahansa ihan uutena, käytettynä vielä halvemmalla.
Kuka mitään käytettyjä ostaa?
No Airfryer, jos ruokaa tekee ja voihan siinä eineksiäkin lämmittää.
Mikro tietenkin, jos oletetaan, ettei poika juuri kokkaile. On helppo ostaa mikroateria kaupasta ja lämmittää mikrossa sen ihmeempiä kikkailuja. Airfryer, jos on ns. kokkailijatyyppi, jolle ei valmiit ateriat käy. Voisi ostaa molemmat, sitten olisi täydellinen setti. Ensin mikro, vähän myöhemmin airfryer.
Mikro on monipuolisempi ja kannustaa terveellisempään ruuanlaittoon. Airfryerin kanssa sortuu paljon helpommin epäterveellisiin grilliherkkuihin yms. joissa rapsakka paistopinta on tärkeä.
Miniuuni on hyvä! Mun tytöllä on semmoinen. Tori.fiiiissä näkyi olevan sellainen myynnissä.
Liedetön murju, enpä usko. Itse en ole koskaan pitänyt mikroa hyödyllisenä, nyt on mikro uuniin yhdistettynä, mutta ei tule monta kertaa kuussa käytettyä. Kyllä tuossa tilanteessa ostaisin pienen irtolieden, jos siis poika tosiaan jonkun vaatehuoneeseen tai vastaavaan koppiin on muuttamassa. Eiköhän ap nyt halunnut vaan saada air fryer vihan ryöpsähtämään perjantai-illan ratoksi. Itselläni ei ole sitäkään, mutta ehdottomasti ostaisin mieluummin kuin mikron, koska sillä voi tehdä ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa salmonellakanaa.
Et siis osaa käyttää mikroa ruuanlaittoon. Asia selvä. Ne jotka osaa voi tehdä sillä ruokaa turvallisin mielin.
Vierailija kirjoitti:
Mikro on monipuolisempi ja kannustaa terveellisempään ruuanlaittoon. Airfryerin kanssa sortuu paljon helpommin epäterveellisiin grilliherkkuihin yms. joissa rapsakka paistopinta on tärkeä.
Rasvahan niistä herkuista epäterveellistä tekee ja air fryerissä sitä ei tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasvahan niistä herkuista epäterveellistä tekee ja air fryerissä sitä ei tarvita.
Joo kyllä minä mieluummin syön Airfryerissa kypsennettyjä kasviksia kuin mikrossa tehtyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja turha leikkiä "terveellisillä" makkaraperunoilla vaikka kuivia tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikrossako sitten tarvitaan?
Vierailija kirjoitti:
Liedetön murju, enpä usko. Itse en ole koskaan pitänyt mikroa hyödyllisenä, nyt on mikro uuniin yhdistettynä, mutta ei tule monta kertaa kuussa käytettyä. Kyllä tuossa tilanteessa ostaisin pienen irtolieden, jos siis poika tosiaan jonkun vaatehuoneeseen tai vastaavaan koppiin on muuttamassa. Eiköhän ap nyt halunnut vaan saada air fryer vihan ryöpsähtämään perjantai-illan ratoksi. Itselläni ei ole sitäkään, mutta ehdottomasti ostaisin mieluummin kuin mikron, koska sillä voi tehdä ruokaa.
Samaa mieltä. Sellainen kaksoiskeittolevy ei paljon maksa.
Vierailija kirjoitti:
puuroa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikrossako sitten tarvitaan?
Kuka niin väitti? Tuolla yksi mainitsi, että Airfryerissä tehdään vaan epäterveellistä ruokaa.