Airfryer vai mikro opiskelijaboksiin?
Poikani muuttaa tammikuussa pois kotoa, pikkuruiseen opiskelijaboksiin. Uunia ja liettä ei ole ja tila on niin vähissä, että yhdellä laitteella olisi hyvä pärjätä. Budjetti on n. 50 €. Onko airfryer vai mikro parempi hankinta? Poika elää pienellä budjetilla, joten ruokaa on tarkoitus tehdä mahdollisimman paljon itse.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme on opiskelijaboksi, jossa ei ole uunia/liettä? Ei ilmeisesti ole keittokomeroakaan saati keittiötä? Eli pelkkä huone.
Vessa vesiposti ruokakomero ja huone. Ei kaikilla opiskelijoilla ole varaa omaan kaksioon.
Liisankadulla, samassa talossa kuin Mikko Monosen ruumisarkkuliike?
Riippuu mitä ruokaa aikoo tehdä vai syödä eineksiä? Mun poika käyttää ayrfryeria enemmän, siihen kannattaa ostaa paperivuuat samalla, pysyy puhtaana. Voi paistaa kanapalat, makkarat , ranskalaisia.
Tokmannilla on 5 l ayrfryeria tarjous 29,99e.
Ei kumpikaan vaan motonetistä Prego pöytäliesi uunilla ja kahdella keittolevyllä nuorelle joululahjaksi. Hinta 69,90€.
Mikro varsinkin, jos on jo tavallinen uuni.
Ei kannata muuttaa asuntoon, joss ei ole uunia eikä hellaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikro varsinkin, jos on jo tavallinen uuni.
Ap kertoi ettei ole uunia eikä liettä.
Vierailija kirjoitti:
Keittolevy paras. Toisella liedellä keittää perunat ja toisella tekee vaikka kastikkeen. Keittojakin tulee sitten valmistettua.
kannattaa ostaa keittolevystä induktioversio, keittolevy lämpiään nopeammin. Kyllä uunia tarvitaan ja Fryer sopii hyvin terveellisen ruuan valmistukseen, kasvikset, lihaa voi valmistaa yms.
Itselläni kuvanmukainen fryer
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/609035/Princess-Aerofryer-Oven-…
Vierailija kirjoitti:
Eipä tietenkään. Köyhän opiskelijankin kannattaa muuttaa kaksioon, jossa on oma sauna ja poreallas kaikilla herkuilla.
Ehdottomasti airfryer.Sillä voi tehdä lähes mitävain.Kypsentää kasviksia,kalaa,kanaa,lihaa,perunoita,kananmunia.Leipoa sämpylöitä,joulutorttuja jne.jne.
Ostettiin kolmisen vuotta sitten rustan alesta airfryerit pojan kotiin ja itselle n 50€ kpl.Hyvin toimineet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tietenkään. Köyhän opiskelijankin kannattaa muuttaa kaksioon, jossa on oma sauna ja poreallas kaikilla herkuilla.
Mutta siis jos "boksissa" ei ole minkäänlaista keittonurkkausta, siis tyyliin pientä liettä, paria kaappia ja vesipistettä, niin sehän ei voi olla kuin joku alivuokraushuone, eihän? Miksei alivuokralaissopimukseen sisälly keittiönkäyttöoikeutta? Miten ihmeessä sellaisessa asunnossa oikeasti eletään (vuosia), johon mahtuu ruuanlaittovälineeksi mikro tai airfryer. Kuulostaa niin hankalalta, että menee kylmänväreet. Tiskaus tapahtuu ilmeisesti joko vessan lavuaarissa tai kantovedellä vadissa? Jos tuollainen "boksi" nyt onkin olemassa jossain, niin sitä ei todellakaan ole tarkoitettu sellaiseen elämään, jossa aktiivisesti kokkaillaan itse.
Airfryer ja liikuteltava induktiokeittolevy. Jälkimmäisen vuoksi ei tarvitse mikroa eikä vedenkeitintä. Vaikka olen aikuinen, olen siirtynyt vain näiden käyttöön. Olen minimalisti. Airfryer on nopea pitää puhtaana (ostakaa airfryeriin paperisia vuokia, ne korvaavat monesti myös lautasen, kun syö ). Airfryer on nopea ja sillä kokkaa myös paljon kasviksia ( voi esikypsentää kattilassa keittäen, jos tahtoo), ruokaan syntyy makua. Airfryerillä myös leipoo ja se toimii kuin pieni kiertoilmauuni. 50 € voi ostaa airfryerin ja myöhemmin vaikka induktiolevyn, joka ei ole sen kalliimpi.
Paras ehdotus on mikro ja 2 levyn keittolevy. Keittolevyllä tekee kattilallisen ruokaa ja mikrossa sitten lämmittää seuraavina päivinä. Mitään rasvakäristyksiä ei kannata joka päivä alkaa nuorenkaan syömään. Se verisuonien tukkeutuminen alkaa jo lapsena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme on opiskelijaboksi, jossa ei ole uunia/liettä? Ei ilmeisesti ole keittokomeroakaan saati keittiötä? Eli pelkkä huone.
Vessa vesiposti ruokakomero ja huone. Ei kaikilla opiskelijoilla ole varaa omaan kaksioon.
Kaikissa yksiöissä mitä olen edes kuvissa nähnyt on keittiö, edes se ykdellä seinällä oleva liesi, tiskiallas, jääkaappi ja kaapisto
Jopa soluhuoneeseen yleensä kuuluu yhteiskeittiö
Vierailija kirjoitti:
Paras ehdotus on mikro ja 2 levyn keittolevy. Keittolevyllä tekee kattilallisen ruokaa ja mikrossa sitten lämmittää seuraavina päivinä. Mitään rasvakäristyksiä ei kannata joka päivä alkaa nuorenkaan syömään. Se verisuonien tukkeutuminen alkaa jo lapsena.
Airfryerilla saa tehtyä hyvin vähärasvaistakin tinkimättä mausta. Itse pyöräytän mausteet tuoreiden, ehkä keittämällä esikypsentämieni, kasvisten pintaan niin, että kuluu noin 1 rkl ruokaöljyä. Airfryer on nopea, kun kokkaa raaka-aineista slkaen itse. Airfryerillä voi myös uudelleenlämmittää, mutta ei keittoja. Keittolevy onkin nestemäisille ruuille erikseen. Induktioliesi on nopea ja hoitaa myös vedenkeittinen tehtävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta siis jos "boksissa" ei ole minkäänlaista keittonurkkausta, siis tyyliin pientä liettä, paria kaappia ja vesipistettä, niin sehän ei voi olla kuin joku alivuokraushuone, eihän? Miksei alivuokralaissopimukseen sisälly keittiönkäyttöoikeutta? Miten ihmeessä sellaisessa asunnossa oikeasti eletään (vuosia), johon mahtuu ruuanlaittovälineeksi mikro tai airfryer. Kuulostaa niin hankalalta, että menee kylmänväreet. Tiskaus tapahtuu ilmeisesti joko vessan lavuaarissa tai kantovedellä vadissa? Jos tuollainen "boksi" nyt onkin olemassa jossain, niin sitä ei todellakaan ole tarkoitettu sellaiseen elämään, jossa akt
Tuleeko sulle oikeasti yllätyksenä, että suurin osa tukien varassa elävistä opiskelijoista joutuu tekemään kompromisseja asumisensa suhteen? Ja mitä vähemmän lainaa haluaa ottaa, sitä enemmän niitä kompromisseja on tehtävä.
En tiedä miten minkä hintaisia ovat, mutta nykyään on kai myös mikron ja airfryerin yhdistelmiä. Ei ole myöskään kokemuksia että onko ne mistään kotoisin. Ei siis välttämättä teille ratkaisu.
Itse ehkä harkitsisin myös pientä keittolevyä. Se menee niin pikkuiseen tilaan. Olisi hyvä lisä noille laitteille.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten minkä hintaisia ovat, mutta nykyään on kai myös mikron ja airfryerin yhdistelmiä. Ei ole myöskään kokemuksia että onko ne mistään kotoisin. Ei siis välttämättä teille ratkaisu.
Itse ehkä harkitsisin myös pientä keittolevyä. Se menee niin pikkuiseen tilaan. Olisi hyvä lisä noille laitteille.
Vaikka yksittäinen keittolevy menee sinänsä pieneen tilaan, sillä ei tee mitään ilman kattilaa tai paistinpannua, joka viekin sitten jo enemmän tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikro on monipuolisempi ja kannustaa terveellisempään ruuanlaittoon. Airfryerin kanssa sortuu paljon helpommin epäterveellisiin grilliherkkuihin yms. joissa rapsakka paistopinta on tärkeä.
Rasvahan niistä herkuista epäterveellistä tekee ja air fryerissä sitä ei tarvita.
Mikrossako sitten tarvitaan?
Kuka niin väitti? Tuolla yksi mainitsi, että Airfryerissä tehdään vaan epäterveellistä ruokaa.
En väittänyt tuollaista.
Airfryerin kanssa sortuu paljon helpommin tekemään makkaraperunoita ja vastaavia ruokia, jotka on epäterveellisiä ilman ylimääräistä rasvaakin. Mikro sen sijaan houkuttelee tekemään herkullisia kasviskeittoja ja muita t
Olet niin väärässä kuin olla voit ennakkoluuloinesi. Meillä on ollut fryer vuoden ja on ollut käytössä useamman kerran viikossa. Makkaraperunoita on tullut tehtyä kerran ja samoin kerran pelkkiä ranskalaisia. Keitontekokin siinä onnistuu, kunhan löytää sopivan kannellisen padan. Mikrossa taas ei tule mitään hyviä keittoja, sitä pitäisi olla myös vähän väliä sekoittelemassakin, eli keiton teko mikrossa on lähinnä masokismia ja aikaa se ei säästä yhtään.
budjetti on kyllä niin pieni, että triplaa se