PASKAPASKAPASKA! Miksi just nyt tulin raskaaksi!?!
Ollaan oltu jo neljä vuotta ilman ehkäisyä. Kumpikaan ei ole halunnut hoitoihin ja ollaan oltu ihan tyytyväisiä ilman lapsia.
Olen ilmoittautunut Helsinki City Marathonille, joka juostaa 18.8. Olen siis silloin jo vaikka kuinka pitkällä raskaana!
Viime syksystä olen harjoitellut. Kaikki valuu nyt hukkaan.
Kommentit (35)
kaveri juoksi sen ekan kerran neljän lapsen saatuaan. Ei kai ne sitä ensi vuoden jälkeen lopeta?
Tulevan äidin on hyvä olla kondiksessa. Saatpahan hyvän syyn karistaa mahdolliset raskauden jättämät kilot ja kuntoilla seuraavaa maratonia varten. Nou hätä!
joka ei ymmärrä, kuinka tärkeää joillekin on itsensä voittaminen ja hyvässä kunnossa pysyminen. Ei meinaan onnistu keneltä tahansa äidiltä maratoni, eikä edes siihen tähtäävä harjoittelu!
Vierailija:
toivottavasti huomaat jossain vaiheessa kuinka
hölmön kirjotuksen oot kirjottanut! onnea!
Yksi sanonta on musta hyvin osuva, se menee jotenkin näin:
" Onni on kuin perhonen. Mitä kovemmin koitat sitä pyydystää, sen varmemmin se sinua väistää. Mutta jos keskityt muihin asioihin, se lentääkin luoksesi ja istahtaa salaa olkapäällesi."
Eli onnellista ja huoletonta odotusta, kaikella on tarkoituksensa :)
Sitäpaitsi aina on jotain suunnitelmia, niinkuin pitääkin olla esim. kaukomatkaa, mökkilainan ottoa jne eli loppujen lopuksi onko koskaan oikea aika tulla raskaaksi?
lienee ainoa vaihtoehto sinun tilanteessasi. Toisaalta aika monta äiti on sen juossut ja siihen ihan oikein harjoitellutkin.
Vierailija:
Tulevan äidin on hyvä olla kondiksessa. Saatpahan hyvän syyn karistaa mahdolliset raskauden jättämät kilot ja kuntoilla seuraavaa maratonia varten. Nou hätä!
Ettekö te oikeasti ymmärrä mua?
Lapsella on ollut NELJÄ vuotta aikaa saada alkunsa. Just nyt, kun vuoden työ on saamassa " huipennuksensa" , kaikki jääkin väliin.
Mua harmittaa ihan oikeasti todella paljon.
Vaikea iloita tästä raskaudesta. Ehkä tää vielä muuttuu iloksi.
Mieskin on vähän hämillään. Oltiin ehkä jo totuttu ajatukseen lapsettomasta elämästä. Kaikki meneekin uusiksi nyt.
ap
" Elämä on sitä mitä meille tapahtuu sillä aikaa, kun teemme muita suunnitelmia."
-11
onnistu keneltä tahansa äidiltä. Siis ei varmaankaan niiltä, jotka ryhtyvät vittuilemaan, kun toista harmittaa.
Vierailija:
lienee ainoa vaihtoehto sinun tilanteessasi. Toisaalta aika monta äiti on sen juossut ja siihen ihan oikein harjoitellutkin.
Yllätyksiäkin (lapsettomille yleensä iloisia sellaisia) voi tulla vaikka vuosia lapsettomuudesta kärsiikin. Meillä kaksi adoptiolasta ja sen jälkeen saimme biologisen lapsen. Lapsettomuutta oli kestänyt reilu 10 vuotta. Voi miten iloisia näistä kolmesta olemme!!!
Tajusitko ap ollenkaan, kuinka montaa lapsettomuudesta kärsivää onnistuit viestilläsi loukkaamaan?
Maratoneja tulee vuosittain, raskaus sattui osumaan kohdallesi juuri nyt.
Pahempiakin ihmiskohtaloita olen kuullut...
saat sittenkin maratonisi!! lapsen synnyttämistä verrataan maratonin juoksemiseen! onnea matkaan!!
Vierailija:
Tajusitko ap ollenkaan, kuinka montaa lapsettomuudesta kärsivää onnistuit viestilläsi loukkaamaan?Maratoneja tulee vuosittain, raskaus sattui osumaan kohdallesi juuri nyt.
Pahempiakin ihmiskohtaloita olen kuullut...
Eihän missään saa puhua enää mistään, ettei vaan koskaan vahingossa loukkaa ketään.
Tää on nyt tällä hetkellä mun isoin tragediani. En voi sille mitään, että jotakuta se loukkaa.
ap
WAU!
Sulla on ap kaksi vaihtoehtoa:
-teet abortin ja juokset maratonin ja odottelet vauvaa taas vuosia
-olet raskaana ja saat lapsen NELJÄN VUODEN antaa lapsen tulla-meinigin jälkeen (ja juokset maratonin joku toinen vuosi)
" Äh, kumman valitsen, kumman valitsen, kumman valitsen...."
Vierailija:
Samaa mieltä - eikö aikuiset ihmiset osaa ehkäistä?!???
Lasta ei ole vain neljään vuoteen kuulunut, kertaakaan emme ole ehkäisyä käyttäneet.
Lapsi sinänsä on tervetullut.
Olimme vain niin tottuneet ajatukseen, ettei meille koskaan lasta tule, että tämä " yhtäkkinen" raskaus pisti ajatuksemme ja elämän sekaisin.
Ehkä jo parin kuukauden päästä osaan riemuita tästä lapsesta.
Nyt olemme vain kumpikin hyvin, hyvin hämillämme.
ap
Ole kiitollinen, jos toi tosiaan on sun ISOIN TRAGEDIASI.
ja senjälkeen sää tuut tänne purkaan itteäs taas.. Silloin yks maraton tuntuu todella mitättömältä asialta vaikka olisit harjotellu sitä viis vuotta!! Silloin toivot ettet mitään tällasta olis ikinä tänne kirjottanutkaan.
Onnea odotukseen, toivottavasti synnytät maailmaan terveen lapsen!
T. Lapsensa vuorokauden iässä haudannut vanhempi
Iloitaan näistä elämän suurista ihmeistä kun siihen tilaisuuden saamme!!
Oikeasti: jos ette
missään tapauksessa
sittenkään olisi ihan aikuistenoikeesti lasta halunneet, olisitte käyttäneet ehkäisyä. Kyllä, siitäkin huolimatta, että lasta ei toiveistanne huolimatta tätä ennen oltu teille suotu moneen vuoteen. Näitä asioita ei voi mitenkään hallita eikä oikeastaan edes suunnitella, vaikka moni niin luulee. Jos lasta haluaa, täytyy kestää, että jokainen tavallaan valitsee ITSELLEEN oikean hetken syntyä vanhemmilta lupia kyselemättä ;)
Teille on juuri annettu lottovoitto - haluatteko lunastaa sen ilolla ja kiitollisuudella vai keskittyä valittamaan sitä, kuinka elämä sen takia menee uusiksi?
Ymmärrän, että voi harmittaa, mutta koittakaa nyt hyvät ihmiset nähdä jo pian asia oikeissa mittasuhteissaan. Aborttia ainakin katuisitte lopun elämäänne enemmän kuin kymmentä missattua maratonia :( Paitsi jos oikeasti olettekin 100% varmoja, ettette KOSKAAN halua lapsia.
iloinen että sulla ei ole elämässäsi oikeita murheen aiheita!!!!!!
Vierailija:
Tää on nyt tällä hetkellä mun isoin tragediani. En voi sille mitään, että jotakuta se loukkaa.
ap
hölmön kirjotuksen oot kirjottanut! onnea!