Miksi lääkärit on niin huonoja että potilas itse pystyy tekemään paremman diagnoosin ja hoitoohjelman googlettamalla?
Kävin lääkärillä osteoporoosin takia. Hän ei löytänyt mitään vikaa.
Sitten googlailin mitä labroja kannattaisi ottaa, menin ottamaan ne, ja johan löytyi.
Kommentit (12)
Potilas ei pysty itse mihinkään. Vain tyhmät ihmiset kuvittelevat sellaista.
Pitäisikö potilaan vain luottaa lääkäriin?
Lääkärikin on vain ihminen, joka voi tehdä virheitä!
Kannattaa näiden just, jotka kuvittelee osaavansa paremmin kuin lääkäri, hoitaa itse itsensä ja lopettaa lääkärien kuormittaminen tyhmillä kuvitelmillaan omasta viisaudestaan. Ette ole!
Miksi sinne sitten tuppaantuu verorahoilla, jos itse tietää paremmin? Ja totta, aika monta sairautta voi parantaa tai helpottaa ihan omilla elämäntavoillaan ja jopa sillä tekoälyllä. Sinäns turha mennä lääkäriin, jos tietää jo valmiiksi mitä lääkäri sanoo.
Näinhän se on nykyään tehtävä! Kotona pitää olla pikatestejä vti:n varalta. Muuta häiriötä epäillessä käyn pyydän etälääkäriltä haluamani labralähetteet, käyn Huslabissa, jossa otetaan edullisesti yksityisiä labranäytteitä. Tekoäly tulkitsee oireeni ja sen perusteella lähestyn lääkäriä, julkista, jos on tiedossa pidempiaikainen ja hankala sairaus, nopeassa taudissa taas etälääkäriä.
Käyn myös säännöllisesti yksityisissä labroissa, kun on esim. naisille suunnattuja terveyspaketteja, seuraan kotona verenpainetta ja ekg:tä. Tarvittaessa käyn yksityisellä etukäteen magneettikuvassa, ne on halventuneet huomattavasti.
Eihän se vornanenkaan tuntenut lakia sen vertaa ettei tiennyt että ei saa alkaa ammuskelemaan. Vaikka on joskus sen poliisikoulun käynyt.
Moni lääkäri on hommissa palkan takia ei niitä oikeasti kiinnosta.
ChatGPT hakkaa useimmat lääkärit mennen tullen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinne sitten tuppaantuu verorahoilla, jos itse tietää paremmin? Ja totta, aika monta sairautta voi parantaa tai helpottaa ihan omilla elämäntavoillaan ja jopa sillä tekoälyllä. Sinäns turha mennä lääkäriin, jos tietää jo valmiiksi mitä lääkäri sanoo.
Olisikohan ihan sen takia, että moneen asiaan pitää saada lääkärin lähetteet ja lausunnot ja hoitoa antavat lääketieteen ihmiset eivätkä maallikot.
Osteoporoosi diagnoosin teit siis ihan kätevästi netissä? Yleensä se tehdään kun luita katkeaa. Kun ei siinä oikein muita oireita ole
Julkinen teveydenhoito ei toimi. Esimerkkinä ystäväni, jolla infernaaliset selkäkivut. Terkkari määrää buranaa ja sitten jopa Lyricaa, kerta toisensa jälkeen, ja näitä kertoja on ainakin kuusi Röntgenkuvaa ei tarvitse ottaa, koska se on otettu 3 vuotta sitten!!!! Ystävä maksaa magneettikuvauksen itse yksityisellä, hintaan sisältyy röntgenlääkärin lausuto -> lausunto terkkariin ->kiireellinen lähete yliopistosairaalaan ja selkäleikkaukseen. Kuka tässä nyt säästi, jos olisi tutkittu aluksi kunnolla????
Samaa ihmettelen. Ja miksi suututaan, jos potilas aktiivinen ja käyttää tekoälyä? Eihän se ole lääkäriltä pois? Tähän omaan aktiivisuuteen tullaan joka tapauksessa pyrkimään joka vaiheessa!