Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähkö-, lääkäri- ja lääkelaskut kokonaan Kela-asikkaiden itse maksettaviksi

Vierailija
12.12.2025 |

On laskettu että tukien perusosan tulee riittää elämiseen ja asumisen kuluihin ja tämä on tulisi kattaa myös sähkö-, läkäri- ja lääkelaskut nylymuotoisen mallin sijaan jossa Kelan asiakas vain käy viemässä laskut Kelalle ja Kela maksaa ne asiakkaan puolesta. Samalla säästettäisiin huomattavasti rahaa siitä paljonko Kela joutuu maksamaan tukia asiakkailleen.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se säästö on?

Jos niikseen tulee jätän omat lääkärilaskuni maksamatta. Onneksi olen harvoin sairas. Ja teen töitä toisinaan. Säästän puolet palkasta maksan niillä.

Ymmärrätkö. Ihmisen pitää maksaanämä kolme vuokra, sähkö ja ruoka. Myös vakuutus, jos se vuokraehdossa on.

200 euron pelimaksua ei ole alkkikset ennenkään maksaneet. Eivätkä maksa, kun ovat alkkiksia. 

Missä säästö? 

Ihmiset menevät huonompaan kuntoon.

Sote lasku kasvaa. Miljardin. Ja se sun säästö. Kulutus vähenee 500 miljoonaa.

Koska ihmiset säästävät, eikä kuluta.

Tolla aivopierulla, hankit just. 50 tuhatta työtöntä lisää.

Vierailija
22/27 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusosan pitäisi silloin olla huomattavasti suurempi. Nykyinen systeemi kuten kattaa sen että joillakin sähköön menee parikymppiä ja joillakin satoja euroja, sillä joku ei välttää käytä kuin valoja ja uunia silloin tällöin, mutta vaikka sähköllä lämmitys on kallista. Joillakin ei ole mitään lääkityksiä tai tarvetta käydä edes lääkärissä ja toiset tarvitsee päivittäin lääkkeitä ja terveydenhoitoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön ja olen aina maksanut nuo kaikki itse. Myös syöpähoitolaskut melkein tonnin. Jouduin lainaamaan rahaa niitä varten. Kelasta en saanut mitään. 

Saithan: suurimman osan hoidosta/hoitokuluista, lääkekuluista ja matkakuluista, jos hoitoon menit julkisella kulkuneuvolla, omalla autolla tai kela-taksilla. Kukaan ei SAA Kelasta mitään jos ei hae. Jos sun hoitokulut on tonnin etkä saa taloudellista apua niin silloin sun tulotkin ovat ylittäneen rajan, jolloin et ole oikeutettu rahalliseen apuun.

Ei ole. Tulot on ainoastaan työmarkkinatuki ja asumistuki. 

Niin, se nyt ei kerro sinun varallisuudesta yhtään mitään. Silti olet jäänyt plussan puolelle jos tukea ei ole myönnetty.

Vierailija
24/27 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kun olin työtoiminnassa niin nämä pitivät sitä kallista sähkönhintaa mikä oli toistaiseksi voimassa kun Kela maksoi laskun. Heti kun oltiin jäämässä eläkkeelle niin kilpailuttivat sähkön kun se piti itse maksaa. 

Vierailija
25/27 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön ja olen aina maksanut nuo kaikki itse. Myös syöpähoitolaskut melkein tonnin. Jouduin lainaamaan rahaa niitä varten. Kelasta en saanut mitään. 

Saithan: suurimman osan hoidosta/hoitokuluista, lääkekuluista ja matkakuluista, jos hoitoon menit julkisella kulkuneuvolla, omalla autolla tai kela-taksilla. Kukaan ei SAA Kelasta mitään jos ei hae. Jos sun hoitokulut on tonnin etkä saa taloudellista apua niin silloin sun tulotkin ovat ylittäneen rajan, jolloin et ole oikeutettu rahalliseen apuun.

Ei ole. Tulot on ainoastaan työmarkkinatuki ja asumistuki. 

Siksi et saanut kun et ole toimeentuloa saava.

Vierailija
26/27 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti Kela maksaa jos pienituloinen eli toimeentuloa saava. Muutenhan ne menee ulosottoon.

Vierailija
27/27 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tuo sähkölaskun maksaminen teoimeentulotukiadikkaille on ollut silkkaa tulonsiirtoa yksityisille ja kaupallisille sähköyhtiöille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän