Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset ovat ilmeisesti tottuneet liian hyvälle (asiaa taiteesta ja viihteestä)

Vierailija
12.12.2025 |

Olen taidealalla ja korkeasti koulutettu. Kuitenkaan taide ei enää nykypäivänä tuota. Ihmiset eivät osta taidetta vaan tilalle ovat tulleet halvat julisteet, äänikirjapalvelut, spotify, joka ei tuota tekijälle juuri mitään, jne.

Siirryin someen ja teen nykyään siellä hommia. Minulla on paljon seuraajia ja sitoutumisprosentti on korkea. Olen kuitenkin alkanut saada vihaistakin palautetta viime aikoina kaupallisista yhteistöistä. Kaupalliset yhteistyöt ovat juuri se asia, joka minua elättää. Somen tekemisestä en muuten mitään saa. 

Onko tosiaan niin, että ihmiset ajattelevat, että minun pitäisi jakaa heille tietoa ja viihdyttää orjatyönä? Eivätkö he tajua, että jos kaupalliset yhteistyöt loppuvat, loppuu myös somesisältöni (jota kymmenet tuhannet seuraavat).

Mikä ihmisiä oikeasti nykyään vaivaa? Haluatteko oikeasti maailman ilman viihdettä ja taidetta?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupallisuus on ollut suuri saatana Suomen taide-elämässä iät ja ajat.

Vierailija
22/23 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin taiteesta on muka historiassa maksettu?

Se on aina ollut kuninkaiden ja aristokraattien harrastus. Nykyään, kun kyseisiä luokkia ei useimmissa maissa enää ole niin ei ole maksajiakaan, kun pitää miettiä ruuan tai taulun välillä.

Jos olet AP näin katkera, kun lahjoillesi ja taidoillesi ei löydy yleisöä tai ostajia niin kouluttaudu uudelleen.

No on itse asiassa mahdollista, että lopetan. Mutta siinä tapauksessa loppuu myös sisältö, jota ihmiset seuraavat. 

Niin loppuisi myös Tanssii tähtien kanssa ym. sisältö, jos maikkarilla ei olisi oikeutta mainostaa. Olisiko se hyvä käänne mielestäsi?

Valitettavasti et ymmärtänyt pointtiani.

Ei ole tullut katsottua kaupallista televisiota tässä viimeiseen kymmeneen vuoteen niin ei se omaa elämää hetkauttaisi, jos kyseinen ohjelma tai kanava loppuisi. Minusta se olisi siis neutraali käänne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanssii tähtien kanssa katsojaluvut jotain miljoonaan luokkaa. Tämäkin ohjelma loppuisi ilman mainostuloja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi