Autokauppiaiden musta lista
Mitkä automallit sillä listalla on?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilen että ainakin Fordin 1.0 EcoBoost , jossa on jakohihna on nerokkaasti sijoitettu öljytilaan: itsensä tuhoava rakenne.
Sukulaisella meni 30tkm kohdalla jakohihna poikki ja moottori sökö. Puolet joutui itse maksamaan eli muutama tonni omasta lompakosta.
ei ihan riitä muutama tonni, t0hon pommiin oli just jakohihnan vaihtotarjous 4000€. pitää purkaa puoli konetta.
1700€ maksoi mun Focukseen hihnan vaihto merkkikorjaamolla viime elokuussa. Ja hyvin kesti reilut 100 000 ennen vaihtoa.
Niin kesti joo kun Ford pudotti vaihtovälin alle puoleen. Vaihtotyö on niin järjettömän hintainen siksi että hihnan piti kestää käytännössä auton iän länsimaissa eli 10v tai 240 000km joten sitä ei suunniteltu oikeastaan edes vaihdettavaksi.
Nyt vaihtoväli on 100tkm tai 5v mikä alkaa kirpaista kummasti kun 1.0l ecobuustilla varustettu auto alkaa olla tuossa kohtaa jo sellaisessa hintaluokassa että 1800€ ylimääräinen remontti kirpaisee huolella lompakon seutuvilta ja toista kertaa sitä ei enää kukaan tee 10v ikäisenä kun ylittää auton jälleenmyyntiarvon.
Stellantiksen (ei siis renaultin käyttämä kone) 1,2l on suunniteltu sen verran älykkäämmin että merkkihuollossakin selviää alle tonnilla vaikka öljypohjakin avataan ja puhdistetaan. Joku voi teettää hihnan vaihdon jopa toiseen kertaan 10v ikäisenä ei-merkkihuollossa hieman yli puolen tonnin hintaan.
Autokauppiaat ovat äkkiä työttömänä jos välttelevät ongelmia jotka ovat tiedossa ja joihin on ihan yksinkertainen ratkaisu joka vain hinnoitellaan mukaan sisäänostohintaan.
Kaikkea helvetin paskaa ne ihmiset ostaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki yli 3v. vanhat lataushybridit merkkiin katsomatta menee tähän kategoriaan ja on monen autoliikkeen mustalla listalla.
Monella firmalla on ALKUPERÄISAKULLA olevia 20v vanhoja Nissanin plugareita nettiautossa myynnissä.
Ennemmin niistä kori lahoaa ympäriltä kuin akusto. Jos se akusto ei osu johonkin terävään kivenlohkareeseen täysillä, niin se kestää vuosikymmeniä.
Kapasiteetti on ainoa joka ottaa osumaa. On rangea esim. 35km sijasta enää 24km sähköajoa.Miksi huudat? Tottakai liikkeet myy niitä, mutta eivät mielellään ota niitä sisään tai ainakaan hyvitä niistä kunnolla. Suoralla ostolla eivät ota sisään elleivät saa puoli-ilmaiseksi. Esimerkiksi reilu 5v. vanha Mersun E-mallin bensahybridi ei kelpaa autoliikkeille kuin vaihdokkina surkealla hyvityksella. Myyvät sen kyllä sitten mielellään kalliilla pois.
Autokauppiaat ovat parin vuoden päästä ulkona bisneksestä ja voivat keskittyä pätemään teboilin baarissa jos yrittävät hylkiä hybridejä kun mitään muuta ei ole moneen vuoteen enää ostettu uutena tai tuotu euroopasta 3-4-vuotiaana kuin hybridejä tai täyssähköautoja.
Jälkimmäiset ne vasta arvoaan menettävätkin kun tekniikka kehittyy niin että parin vuoden päästä 2021-2023 premium täyssähkö kelpaa enää woltin kuskeille ja mummoille kaupunkiautoksi.
Kaupat jäävät syntymättä kun ilmoitat jokaiselle pokalle että paskat mä sun vaihdokista mitään maksan.
Niin kesti joo kun Ford pudotti vaihtovälin alle puoleen. Vaihtotyö on niin järjettömän hintainen siksi että hihnan piti kestää käytännössä auton iän länsimaissa eli 10v tai 240 000km joten sitä ei suunniteltu oikeastaan edes vaihdettavaksi.
Nyt vaihtoväli on 100tkm tai 5v mikä alkaa kirpaista kummasti kun 1.0l ecobuustilla varustettu auto alkaa olla tuossa kohtaa jo sellaisessa hintaluokassa että 1800€ ylimääräinen remontti kirpaisee huolella lompakon seutuvilta ja toista kertaa sitä ei enää kukaan tee 10v ikäisenä kun ylittää auton jälleenmyyntiarvon.
Stellantiksen (ei siis renaultin käyttämä kone) 1,2l on suunniteltu sen verran älykkäämmin että merkkihuollossakin selviää alle tonnilla vaikka öljypohjakin avataan ja puhdistetaan. Joku voi teettää hihnan vaihdon jopa toiseen kertaan 10v ikäisenä ei-merkkihuollossa hieman yli puolen tonnin hintaan.
Autokauppiaat ovat äkkiä työttömänä jos välttelevät ongelmia jotka ovat tiedossa ja joihin on ihan yksinkertainen ratkaisu joka vain hinnoitellaan mukaan sisäänostohintaan.