Miten pysytte järjissään tässä ilottomassa maailmassa?
Arki on muuttunut yhä yksipuolisemmaksi. Kaikkea politisoidaan vain. Missään ei ole vilpitöntä keveyttä ja iloa tai mitään mistä nauttia. Yhteiskunta on muuttunut kovaksi ja piikikkääksi. Mitään positiivista, aitoa ja hyvää ei suosita.
Elämä on muuttunut älyttömän tylsäksi kun netistä pitäisi vain tilata tavaraa kun ei ole enä kauppoja, kauppojen valikoima on umpisurkea. Missään ei ole juhlan tunnelmaa tai kotoisuutta. Kaikki vaa riitelee keskenään ja arjesta on tullut hyvin politisoitunutta.
Mitä auttaa teitä jaksamaan? TVstä tai suoratoistoistakaan ei tuu mitään hyvää.
Kommentit (60)
Älä odota muiden tuovan iloa elämääsi vaan tavoittele sitä itse. Minulle arjen iloa tuovat hyvä itse kokattu ruoka, alkoholijuomat pienissä määrin, meikkaaminen ja pukeutuminen piristäviin sävyihin, tuoksut, taideharrastus, lukeminen, elokuvat, musiikki, erilaisten eläinten elämän seuraaminen Youtubessa... Nykyään pienituloisellakin ihmisellä on todella hyvät mahdollisuudet kaikkiin näihin harrastuksiin 😊
Lopeta uutisien seuraaminen. Ei voi ankeutua jos ei avaa uutisia :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltaherkuttelu.
Mulla taas iltarunkuttelu.
T. M55
Näitten yhdistelmä nii eipä enää masenna.
Hetkeen, mutta myöhemmin masentaa taas hippusen enemmän
Mä pidän usein taukoja uutisista. Keskityn asioihin joista pidän. Luen, liikun luonnossa ja silloin tällöin korkkaan viskipullon. Tälläkin palstalla käyn vain satunnaisesti, on nimittäin niin täynnä huonosti voivia ihmisiä, vihaa ja vastakkainasettelua.
Suosittelenkin jokaiselle sitä että pitäkää taukoa älypuhelimen ja somen räpläyksestä ja etsikää jotain muuta mielekästä tekemistä. Maailma on täynnä kaikkea hauskaa, ei aina tarvitse keskittyä niihin negatiivisiin asioihin.
Elämässä on aina paljon iloa ja hyvää.
Olen jäänyt henkiin vakavien fyysisten sairauksien jälkeen, onneksi mieli ei koskaan romahtanut.
Suosittelen säännöllistä liikuntaa, alkoholin ja tupakoinnin välttämistä.
Itsensä rakastaminen auttaa, silloin viihtyy itsekseen eikä edes tarvi muita : )
Minä annan teille tulevaisuuden ja toivon.
-Jeesus
Oikea muoto: miten pysytte jätjissänne.
Me pysymme järjissämme, pysy sinäkin järjissäsi.
Vierailija kirjoitti:
Ei mun maailman ole mitenkään iloton. Mulla on paljon mielenkiintoisia juttuja tulossa, joita odotan innolla. Kalenterikin on ens vuodeksi syksyyn asti ihan täynnä.
jännää et te huutelijat ette koskaan kerro mitä ne kaikki elämän sisällöt on. ois kiva tietää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mun maailman ole mitenkään iloton. Mulla on paljon mielenkiintoisia juttuja tulossa, joita odotan innolla. Kalenterikin on ens vuodeksi syksyyn asti ihan täynnä.
jännää et te huutelijat ette koskaan kerro mitä ne kaikki elämän sisällöt on. ois kiva tietää
Se pitää jokaisen itse keksiä mitä se on. Yleensä ne parhaat asiat on hyvin yksinkertaisia ja itse tehtyjä. Telkkarista tai uutisista niitä ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Onko suunnitelmistaan vaikeneva susta arvaamaton?
Miten muuten se luotto elämään sulla kulkee? Onko ahdistusta tai masennusta itsellä tai lähipiirissä?
Vierailija kirjoitti:
Lopeta uutisien seuraaminen. Ei voi ankeutua jos ei avaa uutisia :)
no kyllö masentaa kun tuntee paljon ihmisiä mutta ei oo yksikään elämässä läsnäoleva ihminen kenen kanssa olisi yhteyttä.
Kaikilla on niin hlvetin kiirettä ettei edes viestiin vastata. Tuntuu niin pahalta kun hylätään. Kaikki on etäisiä vaa.
Ei oo ikinä ihmisiä ympärillä, ei tapahtumia.
Toi on ihan sairalloista et pitäisi mukamas vaa erakoitua ja olla aina yksin. Joo joo mä syön ruokaa joka päivä ja käyn lenkillä. Ai että kun nautin....
Syön juustoja ja trollaan vauvapalstalla. Psykologi antoi jonkun diagnoosin, mutta vapaalla edelleen 😎
Tämä juuri hämmästyttää, että miten joka ikinen mahdollinen asia saadaan netissä politisoitua. En edes ala listaamaan esimerkkejä, koska kaikki tunnistavat ilmiön.
Joku varmaan tulee sanomaan, että 70-luvulla oli paljon poliittisempi ja polarisoituneempi ilmapiiri. Ei todellakaan ollut, ne typerät trollaukset käytiin paperisten puoluelehtien sivuilla, joita tilasi vain kourallinen kansasta. Myös työpaikkojen ilmapiiri on nykyään huonompi mitä koskaan. Ennen myös työnantajat pitivät hyvistä työntekijöistä kiinni, nyt ei.
Miten minä pysyn järjissäni
Miten sinä pysyt järjissäsi
Miten hän pysyy järjissään
Miten me pysymme järjissämme
Miten te pysytte järjissänne
Miten he pysyvät järjissään
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan pysyy järjissään?
Vierailija kirjoitti:
Tämä juuri hämmästyttää, että miten joka ikinen mahdollinen asia saadaan netissä politisoitua. En edes ala listaamaan esimerkkejä, koska kaikki tunnistavat ilmiön.
Joku varmaan tulee sanomaan, että 70-luvulla oli paljon poliittisempi ja polarisoituneempi ilmapiiri. Ei todellakaan ollut, ne typerät trollaukset käytiin paperisten puoluelehtien sivuilla, joita tilasi vain kourallinen kansasta. Myös työpaikkojen ilmapiiri on nykyään huonompi mitä koskaan. Ennen myös työnantajat pitivät hyvistä työntekijöistä kiinni, nyt ei.
Senkin persu/vassari
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata murehtia turhia. Jokainen täällä vastaa vain itsestään.
Rakastan moraalisaarnaamista ja tämä on siihen oikea osoite!