Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miss Suomi -finalisti Mariangel Velasquez kertoo kohdanneensa syrjintää syksyn kisoissa

Vierailija
11.12.2025 |

Miss Suomi -finalisti Mariangel Velasquez on kertonut sosiaalisessa mediassa epämieluisasta kommentista, jonka hän kuuli itsestään heti missifinaalin jälkeen.

Velasquez kirjoittaa Instagram-tarinoissaan asiasta ja ottaa samalla kantaa Miss Suomen ympärillä velloneeseen rasismikohuun. Kohun seurauksena Miss Suomeksi valittu Sarah Dzafce joutui luopumaan kruunustaan.

Totuus oli kuitenkin se, että kuulin syyn, jonka mukaan se mitä minä olen ja mitä edustan vaikutti valintaan. Olit paras kaikessa, mutta on asioita mitä et voi muuttaa. Se satutti syvästi, koska en voi muuttaa sitä, että olen m muuttaja, joka kulkee unelmiaan kohti, hän kirjoittaa.

https://www.is.fi/viihde/art-2000011685446.html

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vyötärö on leveä missiksi. Nätti naapurintyttö muttei missin kasvoja tai vartaloa. Tämä on kauneuskilpailu joten ulkonäköä arvioidaan. Ehkä kaveri joka puhui asioista joita ei voi muuttaa viittasi ulkonäköön. Toisaalta haiskahtaa valheelta koko juttu. Mistä unelmista hän oikein puhuu. Missikilpailuko? Olisi edes valehdellut että haluaa auttaa muita eli joku järkevä unelma. Kaikki missit olivat ulkonäöltään ala-arvoisia koska aika on ajanut missikisojen ohi. Kauniita naisia on mutta he eivät halua missiksi. Siksi vuodesta toiseen kilpaan hakeutuu b ja c sarjan kilpailijoita. He eivät saa huomiota paitsi jos tulee skandaali. Hohhoijaa. 

Vierailija
22/40 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella hän oli varma että sijoittuu top kolmeen. Aika paksua. Venezuelassa hän ei pääsisi edes pikkukaupungin finaaliin tuolla ulkonäöllä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevosnaama Velasques

Vierailija
24/40 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inkkarit pitäis kokonaan sulkea kisasta. Tarkoitus on esitellä juuri suomalaista naiskauneutta. 

Sitten ei ole tämmösiä ongelmia. 

Vierailija
25/40 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä säälipisteitä hakemassa.

Sopii mennä kilpailemaan oman etnisen viiteryhmänsä joukkoon.

Vierailija
26/40 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa, että venezuelalaiset ovat niitä pahimpia rasisteja. 

Vuoden 1996 Miss Universum Alicia Machado aiheutti kohun, kun hän puhui rasistisesti somessa sen jälkeen, kun toimitusjohtaja Nawat Itsaragrisil oli aiheuttanut pahennusta kutsumalla Miss Meksikoa tyhmäksi.

Venezuelalais-yhdysvaltalainen Machado kohelsi Instagramiin kommentoimaan Itsaragrisilin toimintaa. Julkaisemallaan videolla Machado kutsui Itsaragrisiliä halveksittavaksi kiinalaiseksi.

Yksi seuraaja kommentoi päivitystä korjaamalla, että Itsaragrisil on thaimaalainen. Tähän Machado vastasi julmasti.

Kaikki vinosilmäiset ihmiset, olivatpa he sitten kiinalaisia, thaimaalaisia tai korealaisia, ovat minulle kiinalaisia, Machado sanoi tehostaen viestiä vielä vinosilmäeleellä.

Hyvin pyyhkii venezuelalaiset ja Sarah!

https://www.is.fi/viihde/art-2000011642874.html

Vierailija
27/40 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoden 1996 Miss Universum Alicia Machado aiheutti kohun, kun hän puhui rasistisesti somessa sen jälkeen, kun toimitusjohtaja Nawat Itsaragrisil oli aiheuttanut pahennusta kutsumalla Miss Meksikoa tyhmäksi.

Venezuelalais-yhdysvaltalainen Machado kohelsi Instagramiin kommentoimaan Itsaragrisilin toimintaa. Julkaisemallaan videolla Machado kutsui Itsaragrisiliä halveksittavaksi kiinalaiseksi.

Yksi seuraaja kommentoi päivitystä korjaamalla, että Itsaragrisil on thaimaalainen. Tähän Machado vastasi julmasti.

Kaikki vinosilmäiset ihmiset, olivatpa he sitten kiinalaisia, thaimaalaisia tai korealaisia, ovat minulle kiin

Joo, Sarah sanoi vain että "Jengi heittaa meanwhile mä istun Finnairin Business luokas"

Sarahilla on vielä vähän matkaa oppiäitiensä venzuelalaisten kielenkäyttöön.

Vierailija
28/40 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki vinosilmäiset ihmiset, olivatpa he sitten kiinalaisia, thaim

Joo, jos tuo Mariangel olisi valittu Miss Suomeksi, niin Sarah Dzafcen rasismi vaikuttaisi amatööritouhulta noiden rinnalla. 

Vierailija
29/40 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki vinosilmäiset ihmiset, olivatpa he sitten kiinalaisia, thaimaalaisia tai korealaisia, ovat minulle kiin

On nää missit kyllä aikamoista porukkaa :DD

Vierailija
30/40 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja tuo Machado rupesi Miss Universumiksi valitsemisensa jälkeen popsimaan kakkua, ja kun huomautettiin, niin veti välittömästi vähemmistökortin esiin. 

Vierailija
31/40 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saisi kenenkään ulkonäköä haukkua, ei tietenkään. Mutta tässä tapauksessa oli kauneuskilpailu kysymyksessä. Ja kyllä, kuten tässä  ketjussa on sanottukin: ei ole kaunis. On suorastaan ruma ja jykevä hevosennaamainen tyttö. 

Vierailija
32/40 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saisi kenenkään ulkonäköä haukkua, ei tietenkään. Mutta tässä tapauksessa oli kauneuskilpailu kysymyksessä. Ja kyllä, kuten tässä  ketjussa on sanottukin: ei ole kaunis. On suorastaan ruma ja jykevä hevosennaamainen tyttö. 

Samaa mieltä. Miten voi edes ajatella itse sijoittuvansa korkealle?

Tässä on taas kannustettu liikaa ihmisiä, jolloin he "tavoittelevat unelmiaan" ja kuvittelevat olevansa oikeutettuja erityiskohteluun. 

Järkyttävää tämä narsistinen ympäristö, jota höystää vielä tuollainen latinalaisamerikkalainen narsismi, missä Suomi jää aivan kakkoseksi.

Vierailija
33/40 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Miten voi edes ajatella itse sijoittuvansa korkealle?

Tässä on taas kannustettu liikaa ihmisiä, jolloin he "tavoittelevat unelmiaan" ja kuvittelevat olevansa oikeutettuja erityiskohteluun. 

Järkyttävää tämä narsistinen ympäristö, jota höystää vielä tuollainen latinalaisamerikkalainen narsismi, missä Suomi jää aivan kakkoseksi.

Mikä juttu tää että kaikkien pitää "tavoitella unelmiaan" oikein on? 

Eikö unelma nyt voisi olla se hyvinvoiva, tavallinen perhe, joka tekee ahkerasti töitä ja sitten pitää huolta toisistaan ja rakentaa hyvää yhteiskuntaa?

Miksi kaiken pitää olla niin äärimmäisen itsekeskeistä?

Vierailija
34/40 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni näki, miten rikki olin heti finaalin jälkeen. Jotkut jopa kuvasivat ja nauroivat, että hehe, itkee kun ei voittanut. Totuus oli kuitenkin se, että kuulin syyn, jonka mukaan se mitä minä olen ja mitä edustan vaikutti valintaan. Olit paras kaikessa, mutta on asioita, joita et voi muuttaa. Se satutti syvästi, koska en voi muuttaa sitä, että olen m muuttaja, joka kulkee unelmiaan kohti.

Rikki finaalin jälkeen?

Ensinnäkin: pääsit Miss Suomi finaaliin tuollaisella ulkonäöllä.

Toiseksi: Jospa ottaisit vastuun omista tunteistasi.

Joo, ihan mitä tahansa ei tarvitse kestää, mutta ulkonäköön kohdistuvaa kritiikkiä on osattava ottaa vastaan, jos lähtee kauneuskilpailuihin. 

Voi näitä ulkomaalaisia draamakuningattaria. 

Mitä jos mentäisiin ihan kotimaisin voimin ja pidettäisiin tunteiden skaala vähän hienosyisempänä mutta rikkaampana? 

Vierailija
35/40 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joku" sanoi että on paras kaikessa. Ja nyt sitten itkee kun ei voittanut vaikka oli paras.

Kuulostaa hyvin suuriegoiselta ihmiseltä. Ei kuulu suomalaiseen kuIttuuriin tuommoinen. Pitää itseään selvästi parempana kuin muut.

Vierailija
36/40 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki vinosilmäiset ihmiset, olivatpa he sitten kiinalaisia, thaim

On nää missit kyllä aikamoista porukkaa :DD

Ne on niitä "luokan kauniita tyttöjä". Varmasti jokainen muistaa kuinka "ihania" he olivat luokkakavereita kohtaan. Eivät he ystävällisemmäksi muutu vaikka ikää tulee lisää.

Vierailija
37/40 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Joku" sanoi että on paras kaikessa. Ja nyt sitten itkee kun ei voittanut vaikka oli paras.

Kuulostaa hyvin suuriegoiselta ihmiseltä. Ei kuulu suomalaiseen kuIttuuriin tuommoinen. Pitää itseään selvästi parempana kuin muut.

Ei ollut kaunein. Sarah on yhtä kaunis kuin Annaliisa Tilus nuorena.

Vierailija
38/40 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nää koko ajan puhuu jostain "unelmista" nämä tyhjäpäämissit? Niin kuin tuo kosovolainen, joka menetti kruunun ja nyt tämä toinen mammu? 

Onko noilla ainoa unelma siis olla joku Miss Suomi? Voi jeesus. 

Miksi pitää olla niin kauhean tunnettu? Toki jos on ansioita, niin silloin joo, niin kuin joku tutkija tai taiteilija, mutta tuollaiset... anna mun kaikki kestää.

Vierailija
39/40 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missi ei halua kuitenkaan kertoa, kuka hänelle oli kertonut syitä sille, ettei hän sijoittunut kärkikolmikkoon.

Haluan vain kertoa mun kokemukseni asiasta, että tällaisia olen kuullut. Ei ollut fresh, ei tuntunut hyvältä, sattui ihan v--sti. Kaikki näkivät, miten lähdin sieltä, lähdin itkien.

USA:n lapsimissitkin itkevät dramaattisesti aina kun eivät voita. Jokainen on paras ja kaunein ja varma voittaja. Mutta ensin pitää hurmata tuomarit. Ilmapiiri niissä kisoissa on todella myrkyllinen. Äidit ja lapset ovat kaikki ilkeitä toisilleen. Ja se on vain harjoittelua oikeita aikuisten kisoja varten.

Vierailija
40/40 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nää koko ajan puhuu jostain "unelmista" nämä tyhjäpäämissit? Niin kuin tuo kosovolainen, joka menetti kruunun ja nyt tämä toinen mammu? 

Onko noilla ainoa unelma siis olla joku Miss Suomi? Voi jeesus. 

Miksi pitää olla niin kauhean tunnettu? Toki jos on ansioita, niin silloin joo, niin kuin joku tutkija tai taiteilija, mutta tuollaiset... anna mun kaikki kestää.

Eikö missien unelma ole perinteisesti maailmanrauha ja nälänhädän poistaminen? Nykyään sanovat unelmoivansa omasta voitosta, eivätkä edes esitä vaatimatonta.