Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miss Suomi -finalisti Mariangel Velasquez kertoo kohdanneensa syrjintää syksyn kisoissa

Vierailija
11.12.2025 |

Miss Suomi -finalisti Mariangel Velasquez on kertonut sosiaalisessa mediassa epämieluisasta kommentista, jonka hän kuuli itsestään heti missifinaalin jälkeen.

Velasquez kirjoittaa Instagram-tarinoissaan asiasta ja ottaa samalla kantaa Miss Suomen ympärillä velloneeseen rasismikohuun. Kohun seurauksena Miss Suomeksi valittu Sarah Dzafce joutui luopumaan kruunustaan.

Totuus oli kuitenkin se, että kuulin syyn, jonka mukaan se mitä minä olen ja mitä edustan vaikutti valintaan. Olit paras kaikessa, mutta on asioita mitä et voi muuttaa. Se satutti syvästi, koska en voi muuttaa sitä, että olen m muuttaja, joka kulkee unelmiaan kohti, hän kirjoittaa.

https://www.is.fi/viihde/art-2000011685446.html

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa, no joko taas yksi avautuu rasismista.

Ei todellakaan mielestäni kaunis tuo missi.

Ja miten voi olla rasismia, jos Sarah Dzafce valittiin Miss Suomeksi?

Vierailija
2/40 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missi ei halua kuitenkaan kertoa, kuka hänelle oli kertonut syitä sille, ettei hän sijoittunut kärkikolmikkoon.

Haluan vain kertoa mun kokemukseni asiasta, että tällaisia olen kuullut. Ei ollut fresh, ei tuntunut hyvältä, sattui ihan v--sti. Kaikki näkivät, miten lähdin sieltä, lähdin itkien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei kerro kuitenkaan oikeastaan mitään.

Vierailija
4/40 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missi ei halua kuitenkaan kertoa, kuka hänelle oli kertonut syitä sille, ettei hän sijoittunut kärkikolmikkoon.

Haluan vain kertoa mun kokemukseni asiasta, että tällaisia olen kuullut. Ei ollut fresh, ei tuntunut hyvältä, sattui ihan v--sti. Kaikki näkivät, miten lähdin sieltä, lähdin itkien.

Siis tuo vihjailee jotain? Olen kuullut jostakin? 

Ei kuitenkaan halua sanoa, kuka sanoi, ettei voi sijoittua kärkikolmikkoon?

Vierailija
5/40 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni näki, miten rikki olin heti finaalin jälkeen. Jotkut jopa kuvasivat ja nauroivat, että hehe, itkee kun ei voittanut. Totuus oli kuitenkin se, että kuulin syyn, jonka mukaan se mitä minä olen ja mitä edustan vaikutti valintaan. Olit paras kaikessa, mutta on asioita, joita et voi muuttaa. Se satutti syvästi, koska en voi muuttaa sitä, että olen m muuttaja, joka kulkee unelmiaan kohti.

Vierailija
6/40 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni näki, miten rikki olin heti finaalin jälkeen. Jotkut jopa kuvasivat ja nauroivat, että hehe, itkee kun ei voittanut. Totuus oli kuitenkin se, että kuulin syyn, jonka mukaan se mitä minä olen ja mitä edustan vaikutti valintaan. Olit paras kaikessa, mutta on asioita, joita et voi muuttaa. Se satutti syvästi, koska en voi muuttaa sitä, että olen m muuttaja, joka kulkee unelmiaan kohti.

Taas joku kulkee unelmiaan kohti olemalla joku Miss Suomi.

Voisiko joku nyt kulkea unelmiaan kohti vaikka olemalla sairaanhoitaja, joka hoitaisi potilaita mahdollisimman hyvin?

Vierailija
7/40 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitaan tästä lähtien vain vaaleita suomalaisia elovenatyttöjä Miss Suomi-karsintoihin niin tätäkään ongelmaa ei ole :)

Vierailija
8/40 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku nyt kulkea unelmiaan kohti vaikka olemalla sairaanhoitaja, joka hoitaisi potilaita mahdollisimman hyvin?

Joo, juuri niin. 

En jaksaisi enää kuunnella tätä unelmahöttöä täysin keskinkertaisilta ja keskinkertaisin näköisiltä ihmisiltä.

Tuokin kuvittelee olevansa joku paras.

Vierailija
9/40 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, juuri niin. 

En jaksaisi enää kuunnella tätä unelmahöttöä täysin keskinkertaisilta ja keskinkertaisin näköisiltä ihmisiltä.

Eihän tuo ole edes missin näköinen. 

Mitä ihmettä nuo m muuttajat haluavat? Valloittaa koko Suomen?

Vierailija
10/40 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ketä siihen tuomaristoon kuului tänä vuonna? Siihenhän tässä vihjataan.

Vierailija
11/40 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuokin piehtaroi tunteissaan näkemättä ollenkaan objektiivista kokonaiskuvaa.

Jos Dzafce voitti, niin miten ihmeessä tuo voi väittää että on ollut rasismia ja sitten hänelle itselleen kuuluisi joku palkinto?

Taitaa vaan hakea julkisuutta tämä.

Vierailija
12/40 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus sentää mitä uhriutumista taas. Sen kilpailun nimi on Miss Suomi, ei Miss Venezuela. Säännöissä ilmeisesti lukee ett pitää olla syntyperäinen suomalainen niin mitä se jälkeen päin itkee, lukis säännöt pahvi

Vierailija
13/40 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kaveri sanoi Mariangelille, että olit paras, mutta joitain asioita ei voi muuttaa. Ja eiku julkisuuteen kohun perässä huutamaan syrjintää - ilman mitään perusteita.

Kuvan perusteella on täysin asiallinen ja painavakin syy, miksi hän ei pärjännyt kauneuskilpailussa.

Vierailija
14/40 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ketä siihen tuomaristoon kuului tänä vuonna? Siihenhän tässä vihjataan.

Miss Suomen valitsee tuomaristo. Tämän vuoden tuomariston muodostivat ex-missi Anitra Ahtola, ex-missi Essi Unkuri, hyvinvointivalmentaja Jutta Larm, valokuvaaja Nadi Hammouda ja somevaikuttaja Henny Harjusola.

Eli joku näistä, jotka valitsivat Sarah Dzafcen, on nyt niin rasisti, että tuo jäi uikuttamaan.

Vierailija
15/40 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ruma nainen (?, vai mies), miten tuon näköinen on edes edennyt finaaliin :D Ei taida korkea taso olla.

Vierailija
16/40 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia kuvitelmia hänellä onkaan.Arkisen näköinen ja liian leveä esim.vyötäröltä.Ei kyllä ole missiainesta vaikka itse näyttää näin kuvittelevan.

Vierailija
17/40 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei kerro kuitenkaan oikeastaan mitään.

Ihan niin kuin Mira Luoti.

Vierailija
18/40 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

uhriutumisella saa huomiota, joten sitä lisää tiedossa. 

Vierailija
19/40 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, juuri niin. 

Mitä nämä oikein haluavat? Kävellä kunniakujaa pitkin Miss Suomeksi? 

Ja toteuttaa jonkinlaisen m muuttajan unelman?

Kuulehan Marianne, täällä on fiksuja ja kauniita suomalaisia naisia aivan omasta takaa.

Heille minä haluan antaa missikruunun, en jollekin omistajan elkein sisään saapastelevalle ulkkikselle.

Vierailija
20/40 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kaveri sanoi Mariangelille, että olit paras, mutta joitain asioita ei voi muuttaa. Ja eiku julkisuuteen kohun perässä huutamaan syrjintää - ilman mitään perusteita.

Kuvan perusteella on täysin asiallinen ja painavakin syy, miksi hän ei pärjännyt kauneuskilpailussa.

Ei ole tervettä, että omaa epäonnistumista selitetään jatkuvasti omalla etnisellä taustalla.

Kuulepas, siellä oli myös monia Suomi-tyttöjä, jotka eivät sijoittuneet.

Ja ei tuo todellakaan ollut kauneimmasta päästä. Tuo potkut saanut Dzafce sentään oli kaunis, eli siinä mielessä ymmärrän tuomariston päätöksen.