Sarah Dzafce joutui luopumaan kruunusta. Syynä oli tämä kuva.
https://img.ilcdn.fi/4gqA7fKoRfcsSlMwHvM_qGC0H_A=/full-fit-in/920x0/img…
Ainakin Iltalehden jutusta päätellen.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/58b53032-5e11-4719-8668-947a57…
Kommentit (1020)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh, nyt oli jo miss suomen somepäivitys jo ylen uutisten ykkösaihe, joku asiantuntija oli raahattu uutisstudioon selittämään miten tämä oli suomelle jo suuri hybridiuhka! Kyllä tämä maailma on ihan sekaisin, Viimeinen normaali vuosi oli 2019 sitten on mennyt kaikki puurot ja vellit sekaisin ja kilpaillaan vaan siitä kuka kehtaa hulluimpia heittoja julkisuudessa viskellä. Surullisinta on kun ne tuntuu olevan ihan tosissaan. Enää ei pelkästään tekoäly hallusinoi omiaan.
Koko homma täysin Sunnevan masinoima markkinointi temppu. Kiero kuin savolainen tämä Sulkavan oma pikkujulkkis.
Ei vaan missiltä loppui työt. Ei firmat halua rasistin maineessa olevaa mainostamaan firmaansa. Se olisi heillekin mainehaitta, ja kun tämä koski vieläpä kiinalaisia, riski sitäkin suurempi, koska tilannetta voidaan käyttää Kiinan valtiolliseenkin disinformaatioon. ks. IS, jos haluat tietää tästä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä ne väittää, ettei misseillä ole vaikutusvaltaa!
Huomionkipeän missiorganisaation ja klikkikipeän median luoma harhainen vaikutusvalta....
Just näin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisethän ovat julmia nettiaikana. Kun näillä kirjoittelijoilla itsellään menee huonosti, se sama paha olo ja arkituska halutaan sille jahtauksen kohteelle. Tässä tapauksessa Sarah Dsafcelle. Suomessa kansalaisten pahoinvointi ja häiriökäyttäytyminen sen kun lisääntyy. Jos muuta ei uskalleta tuolla kaduilla, masinoidaan netin kautta lynkkauskampanja.
Tämä!
Tavallaan joo ja tavallaan ei. Olen samaa mieltä cancelöinnistä ja lynkkausmeiningistä noin yleensä, mutta toisaalta olen myös sitä mieltä että Sarah ehkä myös ärsttti kansaa sillä Finnair-jutullaan. Eli minusta kai tavallaan kaikki ovat väärässä, niin lynkkaajat kuin missikin.
Ja joo, läppä oli tyhmä ja olisi saanut olla julk
Kiinnostaa että missä piireissä tästä saa enempi kunniaa ja miksi ois hienoa olla joku katumuija?
Mut samaa mieltä siitä, että kukaan ei muista näistä kumpaakaan. Mä en olisi ilman tätä ulinaa tiennyt kuka Miss Suomi oli ja on ihan sama kuka se on jatkossa.
Esim. tällä palstalla. Enemmistö kirjoittajista samaistuu missiin ja kokee häntä loukatun.
Vierailija kirjoitti:
Temu roskan tilaamisen voisitte lopettaa. Suomi tukehtuu siihen krääsään ja turhaan p.skaan. Seuraavaksi laki siihen. Ihan älytöntä ostoa.
Heikkolaatuista törkyä se on. Ihmiset ovat seonneet siinäkin. Tuoko tuo temutus jollekin sitä puuttuvaa onnea? Vai mitä olotilaa sillä tarpeettomalla humpuukin tilaamisella haetaan kun kotimaasta saadaan lähempää laatutavaraa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinassahan koira on suurinta herkkua aterialla ja myös lepakoita syödään.
Olen nähnyt jonkun kuvan jossa koiraa grillataan. Se kuuluu sinne tapoihin. Juu. Joka maassa omat kuvionsa.
Voi olla hyvääkin kun osataan laittaa.
Mun mielestä myös sammakon reisiä saa tilattua? Muistaako joku?
Ne vissiin maustetaan aika hyvin. Onhan siinä muhevaa lihaa reisipalassa. Siihen joku kastike. Mikähän kastike kävis koiranlihalle.
Sammakonreidet hemmetin hyvää ja arkiruokaa Ranskassa. Runsaasti valkosipulia, voita ja persiljaa. Herkkua, kanan tyyppistä. Liikaa pieniä luita tosin. Mieluummin s
Entäs se kiinalainen koira, oletko maistanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh, nyt oli jo miss suomen somepäivitys jo ylen uutisten ykkösaihe, joku asiantuntija oli raahattu uutisstudioon selittämään miten tämä oli suomelle jo suuri hybridiuhka! Kyllä tämä maailma on ihan sekaisin, Viimeinen normaali vuosi oli 2019 sitten on mennyt kaikki puurot ja vellit sekaisin ja kilpaillaan vaan siitä kuka kehtaa hulluimpia heittoja julkisuudessa viskellä. Surullisinta on kun ne tuntuu olevan ihan tosissaan. Enää ei pelkästään tekoäly hallusinoi omiaan.
Koko homma täysin Sunnevan masinoima markkinointi temppu. Kiero kuin savolainen tämä Sulkavan oma pikkujulkkis.
Ei vaan missiltä loppui työt. Ei firmat halua rasistin maineessa olevaa mainostamaan firmaansa. Se olisi heillekin mainehaitta, ja kun tämä koski vieläpä kiinalaisia, riski sitäkin suurempi, koska tilannetta voidaan käyttää
Ihan varmasti pääsee vaikka Persuihin tiedotuspäälliköksi tai Seiskan vakionaamaksi. Voin kuvitella jo otsikot "KOHUMISSI LEMMENLOMALLA"
Vierailija kirjoitti:
Nuorille vain vinkiksi: Älkää lähtekö näihin missikuvioihin. Joku k*settaa kumminkin eikä tule muuta kuin mielipahaa. Etsikää oikea hyvä työ.
Parempi olla työttömänäkin kuin suomalaisen huomionkipeän ammattitaidottoman missimogulin keskitysleirillä...
Vierailija kirjoitti:
Ihmisethän ovat julmia nettiaikana. Kun näillä kirjoittelijoilla itsellään menee huonosti, se sama paha olo ja arkituska halutaan sille jahtauksen kohteelle. Tässä tapauksessa Sarah Dsafcelle. Suomessa kansalaisten pahoinvointi ja häiriökäyttäytyminen sen kun lisääntyy. Jos muuta ei uskalleta tuolla kaduilla, masinoidaan netin kautta lynkkauskampanja.
Tämä on tosi huolestuttava ilmiö nykyään. Missin tosi ajattelematon postaus lähti lapasesta juuri tällaisen ajojahdin vuoksi. Jokaisella julkisuuteen haluavalla pitäisi oikeasti olla joku media-asiantuntija ja toki missiorganisaatiolla itsellään pitäisi olla tarkempi ohjaus tällaisia tilanteita varten. Hekin reagoivat liian myöhään.
Oikeastaan enempi missin onni, että pääsi tuollaisesta organisaatiosta ulos. On siellä ennenkin ollut historiassa epäselvyyksiä. Nyt saa päättää ihan itse eikä nuo määräile jokaista askelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka nyt Sarahia niin kovasti syytätte, niin muistakaapa tämä keskustelu silloin kun olette joutuneet itse johonkin pulaan eikä kukaan tule teitä silloin puolustamaan. Sekin päivä koittaa aikanaan.
Ei ole kun en ole Sarahin kaltainen typerä moukka.
Tämähän ei voi pitää paikkaansa koska on läpäissyt kaikki miss Suomi-kilpailun kriteerit, somen penkomisineen, haastatteluineen, haastatteluineen etc etc. koko ns. grillin.
Yksittäisestä mokasta ei voi mitenkään vetää koko henkilöä vessasta alas, vaan siihen pitäisi suhtautua lähinnä poikkeuksena, ei jonain mikä määrittää hänen olemuksensa kuten sinä teet.
Yhdestä mokasta olis varmaan selvinnyt, mutta teki väärällä asenteella muutaman putkeen. Mutta kunn
Persujen tuleva kansanedustaja ehdokas ja Sunneva jää nuolemaan kuivia näppejään.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan enempi missin onni, että pääsi tuollaisesta organisaatiosta ulos. On siellä ennenkin ollut historiassa epäselvyyksiä. Nyt saa päättää ihan itse eikä nuo määräile jokaista askelta.
Kaikkein tärkein, palkka jää naiselle eikä millein organisaatiolle. Voi hinnoitella keikkansa itse eikä managerit ota välistä. Kyllä se vielä hyväksi kääntyy, monta hyvää asiaa tässä.
Sarah teki upean työn edustaessaan Suomea. Siellä oli niin monta maata mukana. Mutta hän edusti loisteliaasti.
Se mikä unohtuu näissä kohuissa, niin Suomihan antaa itsestään oikeasti hyvän kuvan puuttumalla asiaan ja antamalla vahvan viestin ettei tämmöinen ole ok kaikille ympäri maailmaa. Se kertoo kyvystä olla itsekriittinen ja tuomitseva omiaankin kohtaan, sillä jos paine olisi tullut Kiinasta ja muiden maailmojen missiorganisaatiolta, se antaisi meistä huonomman kuvan, jota pitää ohjailla.
Elina Valtosenkin Venäjän sotaan liittyvästä twiitistä osattiin ensin täällä huomata historiallinen moka ja myönnettiin täysin. Tietenkin Venäjä osasi siihen tarttua, mutta ei sitä meillä kiistetty Vai voisitteko kuvitella ikinä tilannetta, jossa Venäjän tai Kiinan mediatalot uskaltaisivat asettua ns. omiaan vastaan ja valtiojohtajat pahoittelesivat omia virheitään ja käytöstään.
Suomi on sivistysvaltio, joka ymmärtää itse virheensä ja pyytää anteeksi, aivan toisin kuin monet muut.
Sarahille voimia, voin vain kuvitella että ikävää aikaa. Mutta kohut unohtuvat muutamassa viikossa, muutaman vuoden päästä muista kukaan.
Tavallaan mä ajattelen koko missikisasta niin, että onhan se aikamoista naisen alentamista ja aliarvostamista, että mennään sellaisen syynin läpi ja kaikki sua arvostelee vaatteilla ja vähemmillä. Ei nainen ole mikään näyttelylehmä. Ei tämmöinen kuulu enää nykyaikaan. 50-luku on ohi. Mutta sen muutoksen pitää lähteä naisista itsestään. Nuorten naisten pitää nähdä se metsä puilta ja tajuta oma arvonsa.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan mä ajattelen koko missikisasta niin, että onhan se aikamoista naisen alentamista ja aliarvostamista, että mennään sellaisen syynin läpi ja kaikki sua arvostelee vaatteilla ja vähemmillä. Ei nainen ole mikään näyttelylehmä. Ei tämmöinen kuulu enää nykyaikaan. 50-luku on ohi. Mutta sen muutoksen pitää lähteä naisista itsestään. Nuorten naisten pitää nähdä se metsä puilta ja tajuta oma arvonsa.
Nainen nimenomaan on näyttelylehmä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Tavallaan joo ja tavallaan ei. Olen samaa mieltä cancelöinnistä ja lynkkausmeiningistä noin yleensä, mutta toisaalta olen myös sitä mieltä että Sarah ehkä myös ärsttti kansaa sillä Finnair-jutullaan. Eli minusta kai tavallaan kaikki ovat väärässä, niin lynkkaajat kuin missikin.
Esim. tällä palstalla. Enemmistö kirjoittajista samaistuu missiin ja kokee häntä loukatun.
Okei? En tiedä enemmistöstä, koska näin ketjussa monta eri mieltäkin olevaa kirjoitusta? Enkä tiedä onko tuo sanomasi varsinaisesti mikään meriitti?
Vierailija kirjoitti:
Sarah teki upean työn edustaessaan Suomea. Siellä oli niin monta maata mukana. Mutta hän edusti loisteliaasti.
Multa on jäänyt varmaan jotain väliin, miten me sijoituttiin tässä? Hakukone kertoo että ei päästy 30 parhaan joukkoon, joten se siitä loisteliaasta. Parhaansa varmaan teki ja eihän me näissä nyt yleensäkään pärjätä. Ainakin ennen palkinnot meni niihin maihin joissa panostettiin missi-hommaan enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka nyt Sarahia niin kovasti syytätte, niin muistakaapa tämä keskustelu silloin kun olette joutuneet itse johonkin pulaan eikä kukaan tule teitä silloin puolustamaan. Sekin päivä koittaa aikanaan.
No häntä on nyt puolustettu eduskuntaa myöten. Joka auheuttaa sen pahimman mainehaitan Suomelle. Se mitä mieltä sinä tai minä olemme, on yks hailee.
On oikein, että missiä puolustetaan. Antakaa ihmisten olla rauhassa.
Eli oli oikein kansanedustajien lisätä vettä myllyyn ja kasvattaa tämän keissin mainehaittaa ulkomailla? Meilläkö on oikeus perseillä, ihan sama, mitä vaikutukset sillä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tosi huolestuttava ilmiö nykyään. Missin tosi ajattelematon postaus lähti lapasesta juuri tällaisen ajojahdin vuoksi. Jokaisella julkisuuteen haluavalla pitäisi oikeasti olla joku media-asiantuntija ja toki missiorganisaatiolla itsellään pitäisi olla tarkempi ohjaus tällaisia tilanteita varten. Hekin reagoivat liian myöhään.
Mitäs jos vaikka sovittaisiin että somepostausten takia kukaan ei voi menettää työtään.
Väittäisin että kaikilta pääsisi helpotuksen huokaus.
Kiinnostaa että missä piireissä tästä saa enempi kunniaa ja miksi ois hienoa olla joku katumuija?
Mut samaa mieltä siitä, että kukaan ei muista näistä kumpaakaan. Mä en olisi ilman tätä ulinaa tiennyt kuka Miss Suomi oli ja on ihan sama kuka se on jatkossa.