Hesarin mielestä silmien venytys on rasismia?
Mielenkiintoinen intersektionaalinen näkökulma. Tästä voisi saada hieman lisäselvitystä?
Kommentit (30)
Kyllä se vaan on, kun vielä on kuvatekstinä "kiinalaisen kanssa syömässä". Eli on haluttu matkia "vinosilmiä". Monet aasialaistaustaiset on lapsena ja nuorena joutuneet kyseisen kiusaamiseleen kohteeksi.
En usko että Sarah on varsinainen rasisti joka halveksii aasialaistaustaisia, mutta kyllä nyt arvostelukyky petti erittäin pahasti kun luuli että tuo on viatonta hauskaa. Yhtä hauskaa kuin tummaihoisista n-sanan käyttäminen, eli nykyaikana täysin asiatonta.
Vierailija kirjoitti:
afrikkalaisetkin venyttelee silmiä
Pidätkö sinä oman moraalisi tasona afrikkalaisten minimiä? Miksi ihmeessä?
Lähes kaikki asiat on hesarin mielestä rasismia, paitsi vasemmistomyönteiset.
Olen vasemmistolainen ja rasismia vastaan, mutta tuossa tapauksessa ei ollut mitään rasistista. Kunhan ei pahantahtoisuutta ole taustalla, niin ei siinä ole mitään väärää. Ihan huumorilla varmasti aasialaisetkin ottaisivat.
Niin, rasismi-sanan merkitystä on jostain syystä laajennettu asioihin jotka eivät ole rasismia, eli ihmisten asettamista alempiarvoiseen asemaan vain etnisyyden tai kielen ym. perusteella. Ilmeily voi olla huonoa käytöstä mutta ei se rasismia kyllä ole vaikka miten vääntäisi
Ei hesarille tai medialle muutenkaan pitäisi antaa mitään valtaa eikä painoarvoa määritellä sanoja uusiksi ja mieleisekseen.
Siis jos matkisi jotain kiinalaista pilkkaamistarkoituksessa ja pahantahtoisesti niin se ei olisi oikein. Mutta jos on vain hyväntahtoista huumoria niin siinä ei ole mitään väärää.
Mielipide: Kun kuulin bussissa puhetta, sanoin että tuo kuulosti xxxxx maalaisen aksentilla. Henkilö puhui siis suomea murtaen. Seuralaiseni suuttui ja haukkui rasistiseksi ilmaisuksi.
Minusta tuollainen menee jo aivan liuan pitkälle, jos tuostakin saa haukut.
Olen aina ollut kiinnostunut aksenteista. Anna mä arvaan, jos olisi ollut eurooppalainen vslkoinen puhumassa ei olisi suututti?
Kyse oli aksentista!