Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako työntekijä matkustella sairaslomalla?

Vierailija
11.12.2025 |

Aikanaan tuli hirveä polemiikki jo siitä, jos erehtyi saikulla käymään lenkillä tai kaupassa, nykyään näköjään saa jopa matkustella pitkin maita ja mantereita. 

Kumma juttu 

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihosairauksiin sai ainakin ennen hakea etelänmatkoihin tukea. Se matka oli se hoito.

Vierailija
22/31 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Siis, jos sairaus sen sallii. Itse sain työuupumisesta masennusdiagnoosin. Maisemanvaihtoa oikein suositeltiin. Lähdin ulkomaille useammaksi viikoksi. Ensin nukuin kotona 2 viikkoa, koska olin niin väsynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuudessa kun passisi ja rahasi ovat sirulla ihosi alla, sairasloman ajaksi voidaan passi mitätöidä ja raha saada toimimaan vain lähimmässä ruokakaupassa, ei esim. Alkossa ja ravintoloissa.

Vierailija
24/31 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon nyt saikulla, enkös voikin lähteä vaikkapa Brysseliin shoppailemaan?

Jos sun kunto on sellainen, että pystyt eikä se haittaa tai hidasta sun toipumista, voit tosiaan lähteä. 

Vierailija
25/31 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin saa jos terveyden puolesta siihen kykenee.

Riippuu ihan sairasloman syystä mitä voi ja saa tehdä.

Jos sairastaa jotain tartuntatautia, niin silloin ei pidä matkustella. Tai jos on selkä kipeä. Matkustaminen pahentaa selkäkipua, eikä kipeän selän kanssa pysty istumaan autossa, kentokoneessa tai muuallakaan.

Mutta jos on stressilomalla tai kärsii masennuksesta, niin silloin maiseman vaihdos voi edistää toipumista. Silloin kannattaa matkustaa jos vaan on siinä kunnossa että jaksaa.

Vierailija
26/31 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulevaisuudessa kun passisi ja rahasi ovat sirulla ihosi alla, sairasloman ajaksi voidaan passi mitätöidä ja raha saada toimimaan vain lähimmässä ruokakaupassa, ei esim. Alkossa ja ravintoloissa.

Eli siis sun mielestä sairaana ei saa tilata ravintolasta valmista ruokaa. On käytävä lähikaupassa ja kokattava ruoka itse, ja jos ei jaksa niin sitten saa kuolla nälkään.

Olet diktaattoriainesta.

Vierailija
27/31 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa poistua kotoa minnekään ihmisten ilmoille, ainakaan päivänvalossa. Iltapimeällä voi käväistä lähikaupassa.

Vierailija
28/31 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa selvittää etukäteen mitä mieltä vakuutusyhtiö on asiasta.

Miten vakuutusyhtiö tähän liittyy?

Eivätkö vakuutukset ole mielestäsi voimassa sairausloman aikana?

Vierailija
29/31 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa poistua kotoa minnekään ihmisten ilmoille, ainakaan päivänvalossa. Iltapimeällä voi käväistä lähikaupassa.

Entä kesällä, kun ei ei tule pimeää?

Vierailija
30/31 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa. Se onko se järkevää oman terveydentilan kannalta, riippuu sairaudesta. Esim. masentuneelle tai työuupuneelle voi olla erittäin hyväksi, kuumeisessa infektiosairaudessa ei taatusti. Mutta ei se missään tapauksessa laitonta tai epäeettistä ole (paitsi jos on tarttuva sairaus ja tartuttaa matkoillaan muita), eikä sitä tarvi häpeillä. 

Vierailija
31/31 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin työuupumuksen takia kerran 6 kk pois töistä. En todellakaan piileskellyt, ja päin vastoin loman määrännyt psykiatri suositteli kaikkea ajatukset työelämästä ja tutuista ympyröistä poistavaa tekemistä. Olin lomastani 3 kk Kreetalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan