Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko muiden isällä kuntosali kotona kasarilla?

Vierailija
10.12.2025 |

Mun faijalla oli, vaikka hän ei ollut mikään kehonrakentaja, vaan teki johtajan hommia. Itsekin siinä sitten poljin kuntopyörää ja tein nojapuilla kaikenlaista, oli myös voimistelutelineet. Isä kävi uimassa pari kertaa viikossa, talvisin hiihti, teki kesällä puutarhahommia ja polttopuita. 

Vasta eilen, kun itse olen ostamassa kuntosalin välineitä mietin, ettei kenenkään muun kotona ollut tuollaista kuntosalia kasarilla kotona. Liittyi varmaankin siihen, ettei isä halunnut olla tekemisissä työasioiden kanssa salilla, jos joku hänet tunnistaa. Omalla kohdalla kotikuntoilun syynä on se, että ällöttää kuntosalin likaiset laitteet.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojapuut ja kuntopyörä olivat jo 70-luvun puolivälissä, kuntopyörä oli sellainen, että maattiin maassa ja poljettiin, sitä pystyi myös ajamaan käsillä. Kaikki mun kaverit halusivat leikkiä kuntosalin välineillä, varsinkin kuntopyörällä, koska siinä oli nopeusmittari. Eli kuka polkee kaikkien parhaat tulokset. Ap

Vierailija
2/2 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo siinä iässä näköjään, että katse alkaa kääntyä menneisyyteen. Isä oli aika sporttinen ja varmasti sillä on merkitystä tähän päivään asti eli hän on lähes 90 eikä ole dementiaa tai henkistä haurastumista. Fyysistä haurastumista jo on eli ei enää puuhaile ylimääräisiä, vain normaalit arkihommat. Lukee vähintään kirjan päivässä useamman sanomalehden lisäksi. Ja ehdottomasti paperisen sanomalehden ja kirjan, vaikka netissä hoitaakin asiansa itsenäisesti. 

Äiti ei käyttäynyt noita laitteita koskaan, hän oli hyötyliikkuja. Hän on fyysisesti paremmassa kunnossa kuin isä ja henkisesti ovat molemmat entisellään. 

Ehkäpä isällä toinen syy oli sama kuin itsellänikin eli kiireisessä arjessa on helpompi kuntoilla kotona kuin lähteä erikseen johonkin, kun on jo tehnyt pitkän työpäivän. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan