Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvätuloiset eivät tee hyväntekeväisyyttä

Vierailija
10.12.2025 |

Ei saa talous tänä jouluna vetoapua hyvätuloisten tekemästä hyväntekeväisyydesta, koska eihän hyvätuloiset tee hyväntekeväisyyttä köyhille. Moni joulukeräys on pulassa, köyhät lapset jäävät ilman lahjoja. Nalle Wahlroos haluaa sosiaaliturvan pois ja tilalle hyväntekeväisyysyhteiskunnan. Tätä se sitten on, ei ole köyhällä mitään turvaa.

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myynnin voi olla niin veltto eikä edes tiedä että asiakkaat maksaa niiden palkan.  Asiakkaat ne maksaa . 

Myyjät.  Nykyäänkin tyhmiä kuin saappaat että kuka heidän palkan maksaa . Asiakas maksaa. 

Vierailija
22/80 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mihinkään empatiakylyynnliity, vaan persaukiset ne antaa aina puutteestaan ja rikas ylimäärästään. Ei siinä mitään jaloa tai glorifioitavaa ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikas en ole, mutta hyvätuloinen suomen mittapuulla. Käteen saan n. 45% bruttopalkastani, tuosta sitten vielä makselen arvolisäveroa, sähköveroa, bensaveroa, yms, eli nettomääräinen hyöty mitä saan itselleni on alle kolmannes bruttopalkastani, tuosta kuule ei ihan hirveästi innosta antaa enää penniäkään muualle. Varsinkaan kun noista veroista mitä makselen en hyödy paljoakaan, eläkejärjestelmä on yksi suuri huijaus oman sukupolveni osalta, terveydenhuolto kaatuva sontaläjä, koulussa mennään typerimmän/hitaimman vauhtia eli kotona opetettava lasta itse netistä saatavilla materiaaleilla ettei jää pulkasta kansainvälisesti verraten. 

Vierailija
24/80 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksaahan ne paljon veroja. Ainakin useimmat. 

Ja pah! 

Pääomatulot | Selvitys: Veronmaksusta on tehty rikkaimmille suomalaisille osin vapaaehtoista

https://www.hs.fi/talous/art-2000011004022.html

Ja suako se korpee jos kaikkee ei varasteta?

Vierailija
25/80 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te tiedätte, miten paljon hyväntekeväisyyttä kukin tekee?

Vierailija
26/80 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna rahaa! Anna rahaa! Anna rahaa! Anna rahaa! Anna rahaa!

Vierailija
27/80 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pörssiin laitan ennemmin rahani. Menkööt köyhät töihin!

Tuottamaan sinulle rahaa. 

Kirveleekö kateuden sukurasite noin paljon vai nolottaako vaan niin vietävästi ettet itse osaa edes pärjätä? :-o

Vierailija
28/80 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö mikä on suurinta hyväntekeväisyyttä? Teot joilla on merkitystä.

Ihmiset vaan tuppaa ajattelemaan sen sitä kautta että onko siitä aidosti jotain hyötyä.

Ei rikkaat länsimaat lahjoita kovin ahkerasti esim kehitysapuun ulkomaille siitä syystä että ne rahat voi mennä vaikka rikollisille.

Vierailija
29/80 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna rahaa! Anna rahaa! Anna rahaa! Anna rahaa! Anna rahaa!

Yle, yleishyödyllinen tietoisku, anna rahaa ja  kuvissa tietenkin surusilmäinenneekerilapsi. 

Vierailija
30/80 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois paljon kivempi antaa, jos ei valmiiksi kerjättäisi. Ja ei, en ole rikas. Kaikkea muuta. 

Vierailija
31/80 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvätuloinen ja olen tähän mennessä lahjoittanut kolmelle vähävaraiselle perheelle kullekin 200 euroa, samoin 200 euroa Hyvä Joulumieli-keräykseen, jolla ostetaan lahjakortteja vähävaraisille perheille ja 150 euroa Amnestylle. Paljonko vielä pitäisi lahjoittaa?

Vierailija
32/80 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta sinäkin itsesäälissä vellominen ja kateellisuus toisten rehellisesti ansaitsemia rahoja kohtaan. Käytä vaikka osa tarmosta jonka käytät kaunaisuuteen oman taloudellisen tilanteesi parantamiseksi ja lopeta valitus

Vierailija
33/80 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan tuloistani 30% veroa joka kuukausi. Olen kuukausilahjoittaja yhdelle avustusjärjestölle ja lahjoitan pariin muuhun satunnaisesti. Lisäksi teen vapaaehtoistyötä vaikeassa elämäntilanteessa olevia auttavassa organisaatiossa. Oliko muita toiveita, ap? 

Vierailija
34/80 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henry Aflecht kyllä joka päivä tekee lyhytvideon jossa kertoo yksityisten ja yritysten lahjoituksista hyväntekeväisyyteen. Suurimmat lahjoitukset ollut 5000€ muistaakseni. Minusta ei kyllä köyhä tuollaista summaa lahjoita koskaan. Tietysti aika suhteellista kuka on köyhä.

Vierailija
35/80 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hyvätuloinen ja olen tähän mennessä lahjoittanut kolmelle vähävaraiselle perheelle kullekin 200 euroa, samoin 200 euroa Hyvä Joulumieli-keräykseen, jolla ostetaan lahjakortteja vähävaraisille perheille ja 150 euroa Amnestylle. Paljonko vielä pitäisi lahjoittaa?

Kaikki tietysti ja vähän voisit ottaa velkaakin

T SDP+vas+vihr

Vierailija
36/80 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tekevät! Maksavat veroja ihan vatsaa kääntävästi

Vierailija
37/80 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

The 30 Most Generous Celebrities

Combined, the 30 Most Generous Celebrities donated nearly $64 million of their personal wealth to a variety of charities. Either for doing the good deed or simply for other reasons, these people certainly cannot be accused of not giving back....

https://www.forbes.com/sites/andersonantunes/2012/01/11/the-30-most-gen…

Vierailija
38/80 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annan tonnin joka kuukausi. Palkkaverona muille jaettavaksi. Mikä sinun verosaldosi on?

Vierailija
39/80 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nallen voit unohtaa. Se on jankannut samaa vuosikymmeniä.

Pitää saada työpaikkoja.

Jengi töihin 

Työllistämistä pitää helpottaa.

Ei meidän hyvätuloisten rahat riitä. Niillä ei pyöritetä koko suomea, eikä koko kansaa.

Kun jengi ei ole töissä.

Kuunnella Nallea persaukisten kannattaisi, niin ei Nallenkasn tarvisi samaa hokea koko ajan umpimielisille hölmöille.

Eikä työpaikkoja "saada" mistään. Ne pitää luoda ja sepä vaatiikin enemmän vaivaa, resursseja ja aivoja kuin sillä vasemmalle kallellaan olevalla turhakkeelta löytyy, joka harhoissaan luulee että se työn tuotto muka kuuluu ensisijaisesti sille itselleen ja työnantaja vaan jotenkin muka loisii ja rikastuu hänen "saavutuksillaan". :,-D

Ei ole näköjään työntekijä tajunnut olevansa kokonaisuudessa se yhtälön mitättömin muuttuja. Siksihän meillä juuri on lakeja jotka suojelee tuota korvattavissa olevaa turhaketta - työntekijää.

Vierailija
40/80 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa tekee, osa ei. Meillä on asunut sotaa paenneita ihmisiä isossa omakotitalossamme ja olemme aina laittaneet paljon rahaa hyväntekeväisyyteen. Lisäksi verotulot voivat olla vuodessa reilusti yli 100 000€, riippuen toki vuodesta. Ajattelen, että siinä on jo jonkin verran tehty hyvää. Toisaalta ymmärrän, että enemmänkin voisi aina tukea. "Lesken ropo" -vertaus tulee mieleen, että rikkaat antavat näkyvästi ja ylpistellen suuresta määrästään ja vähävaraiset kaiken omastaan. Onhan tässä vinha perä. Itse en tee koskaan numeroa antamisesta, sillä pidän sitä mauttomana. Itse asiassa meistä ei edes näy, että rahaa on. Tajuan toisaalta sen, että emme ole mitenkään muita erinomaisempia vain siksi, että meillä on rahaa. Monet häijyt ja ilkeät egoistit ovat maailman vauraimpia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi