Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset käyttävät Linkediniä kuin Facebookkia?

Vierailija
10.12.2025 |

Kukin tavallaan, mutta ihmetyttää ihmiset jotka jakavat kyseiselle somealustalle sisältöä jolla ei ole mitään tekemistä työelämän kanssa. Tulee mieleen esim. eräs joka jakaa siellä avoimesti lapsensa terveystietoja ja eräs toinen joka on kertonut yksityiskohtaisesti avioerostaan ja suolannut samassa exät nyxineen. Minulle pitäisi maksaa huomattava nippu rahaa että suostuisin kertomaan yksityiselämästäni noin julkisesti joten tuollaisten hyvien avointen päivitysten näkeminen ihmetyttää. 

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä edelliseen että kyseinen alusta on varsinaisessa tarkoituksessaan loistava ja työssäni sitä paljon käytän. Viimeisimmän työpaikan sain myös sitä kautta.

Vierailija
22/33 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelen samaa, hyvin avoimesti osa kirjoittelee henkilökohtaisista asioistaan linkkarissa ja nykyään paljon ihan typeriä, ei asialliseen työelämään kuuluvia juttuja. Esim. Just terveystietojen jakamista, avioeron tilittämistä, exän suolaamista jne. Kerran joku kyseli, että uskallatteko käydä kakkoshädällä vessassa, jos olette työkaverin kanssa työreissulla samassa hotellihuoneessa. Julkaisut näkyvät, jos joku verkostossasi on reagoinut siihen, ei siellä ketään stalkata tarvitse. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkkarissa ihmetyttää ne kaikenmaailman ruikuttajat. En ikimaailmassa palkkaisi heitä.

Vierailija
24/33 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
25/33 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseinen alusta on jo so last season! Eipä ole tullut päivitettyä sinne mitään kohta viiteen vuoteen eli siitä lähtien, kun tuo massaistuminen siellä alkoi. On ammatillisissakin yhteisöissä todella noloja kirjoituksia. Myötähäpeäähän tuo lähinnä aiheuttaa, mutta, hei vahva suositus massoille😂

Vierailija
26/33 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tavallaan 

Vierailija
27/33 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään ei enää kehuta kuinka fantsua on saada työnantajalta suklaalevy, kun kaikilla on rinkulat vihreinä

Vierailija
28/33 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan ikinä saanut töitä LinkedInin kautta?

Nykyisen työpaikankin löysin linkedinistä. tosin avoimena työpaikkana. Headhunterit ovat useastikin ottaneet yhteyttä ja ne ovat päättyneet eri vaiheisiin prosessia. 

Tänä vuonna tullut 4 yhteydenottoa headhuntereilta, viimeksi tänään. 

Vierailija
29/33 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen, kaksi viimeistä paikkaa headhuntteri ottanut yhteyttä. Ovat sanoneet suoraan, että linkkarista löytyneet mun tiedot johtivat yhteydenottoon.

Molemmissa hommissa ollut palkkataso 10k+e/kk

Sitten sä heräsit.

Vierailija
30/33 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertooko tuollaisista joku facebookissa?

Vierailija
31/33 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertooko tuollaisista joku facebookissa?

Valitettavasti 

Vierailija
32/33 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten nää muijat, jotka laittaa sinne kuvia itsestään jonkun ihan hölynpöly pohdintänäönkuinkameisdäkaikissaasuupieniassntuntijadiipadaapa ihan jotta vaan saa postailla itsestään kuvia

Vierailija
33/33 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen, kaksi viimeistä paikkaa headhuntteri ottanut yhteyttä. Ovat sanoneet suoraan, että linkkarista löytyneet mun tiedot johtivat yhteydenottoon.

Molemmissa hommissa ollut palkkataso 10k+e/kk

Ihan mielenkiinnosta: mikä työ on niin merkityksellistä, että siitä maksetaan noin jumalaton palkka?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä