Millä alalla työskentelee tietämäsi (aikuinen) kiusaaja?
Mielenkiintoista nähdä, mitkä alat mainitaan eniten joissain tuntuu olevan enemmän valtaa väärissä käsissä kuin toisissa
Kommentit (124)
Yliopiston proffa, toimittaja, äiti, serkku...
Toisesta tuli poliitikko ja toinen on sairauseläkkeellä nuppivaivojen / nisteilyn vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa kuitenkin, että se, että vaaditaan tulemaan ajoissa töihin, noudattamaan työaikaa ja tekemään työt niin kuin ne pitää tehdä, ei ole kiusaamista. Se että työnantaja määrää miten ja missä työ tehdään, ei ole kiusaamista sekään, eikä mitään pelolla johtamista. Sekään ei ole kiusaamista että työnantaja tai johto ei suostu tekemään asioita siten kuin työntekijät vaativat. Nämä asiat on nykyaikana alle 40-vuotiaille jostain syystä epäselviä ja sitten itketään ahdistusta. Kun kyse on normaaleista työelämän säännöistä.
Nyt ei ole kuule tuollaisesta kyse eikä siitä, että työtavat ovat erilaiset. Tämä on kiusaamista: tarkoituksellinen mustamaalaaminen, työnteon tahallinen vaikeuttaminen, ohjeistusten, tietojen tai työkalujen piilottaminen, ei vastata kysymykseen, raivokohtauksilla hallitseminen.
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodit!! Paljon kiusaajia.
Ihmekö lapsia pääsee karkaamaan kun aikuiset keskittyvät muihin asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa kuitenkin, että se, että vaaditaan tulemaan ajoissa töihin, noudattamaan työaikaa ja tekemään työt niin kuin ne pitää tehdä, ei ole kiusaamista. Se että työnantaja määrää miten ja missä työ tehdään, ei ole kiusaamista sekään, eikä mitään pelolla johtamista. Sekään ei ole kiusaamista että työnantaja tai johto ei suostu tekemään asioita siten kuin työntekijät vaativat. Nämä asiat on nykyaikana alle 40-vuotiaille jostain syystä epäselviä ja sitten itketään ahdistusta. Kun kyse on normaaleista työelämän säännöistä.
Nyt ei ole kuule tuollaisesta kyse eikä siitä, että työtavat ovat erilaiset. Tämä on kiusaamista: tarkoituksellinen mustamaalaaminen, työnteon tahallinen vaikeuttaminen, ohjeistusten, tietojen tai työkalujen piilottaminen, ei vastata kysymykseen, raivokohtauksilla hallitseminen.
Tuo ei ole kiusaamista vaan epäasiallista käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajana senioritalossa, heitä on kaksi huivillista, kiusaavat vanhuksia, moittivat, maalittavat, mollaavat. Vanhukset pelkäävät heitä.
Tajuan että huivillista on varmaan kiusattu lapsesta lähtien lähiössä, mutta ei vanhuksia saa kiusata eikä työssä saa kiusata asiakkaita. Esihenkilöt ei uskalla sanoa mitään leimautumisen pelossa, vaan tilanne jatkuu. Helsingissä tapahtuu.
Somalit ei sovi sivistyneeseen maailmaan.
Mistä arvasit, että oli kyse tuohon ryhmään kuuluvasta. Totta.
Olen omainen ja tulin tietoiseksi mitä siellä osastolla tapahtuu kun kävin tapaamassa sukulaista. Sanoin hoitajille ettei tuollainen käyttäytyminen sovi, se on kiusaamista. Olivat minullekin epäasiallisia, sanoivat että eksä lähe jo? Olen nyt kumminkin heidän vanhempien
Alkavatko silmät pikkuhiljaa avautua? En ikinä tule päästämään heitä olemaan kahden kesken hoidettavan kanssa, eli esimerkiksi kotihoitoon ei mitään asiaa minun kauttani. Se ei ole pientä syrjintää, se on puhdasta rasistista vihaa. Olen nähnyt satoja jo, olen opettaja.
Vierailija kirjoitti:
Että oikein kiusattu; voi herran jestas :D Kannattaisiko tyhmeliinien lopettaa se menneessä vellominen?
Haluaisin nähdä naamasi:(
Vierailija kirjoitti:
Konsulttialalla montakin jotka voisi luokitella kiusaajaksi. Kiusaavat jopa työnantajaansa ja asiakastakin. Alalle hakeutuvilla on osalla otsaa tehdä ihan mitä lystää.
Pelle😂
Tahallisuus ei ole epäasiallista käytöstä, vaan kiusaamista :)
Seurakunnan nuorityönohjaaja. Että semmosta.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalitoimisto, virkailija kiusasi minua ja myös muita. Oli todella kannustava mm. Kertoi ongelman jatkuvan ja halusi jättää ilman rahaa. Ei onnistunut kaikessa. Sitten värväsi kiusaaja ystävänsä mukaan tietysti myös, tekevät aiheettomia ilmoituksia te-toimistolle sun muihin. Auttamisen alalle hakeutuu vääriä. Jäävät myös aina kii kaikesta.
Kiusaajat eivät yleensä ole mitään penaalin terävimpiä kyniä, joten toki aina jäävät kiinni 😂
Miespuoliset jollain duunarialalla kaikki... Naispuolisista sotealalla useampi ja sitten yksi on joku wt-kotiäiti.
Pahimmat kiusaajat omilta kouluajoilta ovat seuraavissa ammateissa:
Sairaanhoitaja synnytysosastolla, muusikko, lastensuojelun työntekijä sotepuolella ja musiikin opettaja.
Yhdessä parkkifirmassa tampereella. Väkäleuka
Aikuinen ihminen ei käytä sanoja kiusata, peppu, pimppi, ilkeä ja tuhma
Nuo ovat lasten lässytyssanoja. Aikuisilla on näitä vastaavat korrekti termit.