Hakisitko kesätyönä asiakapalvelijaksi jos ei pidä ihmisistä ja on ihmiskammoinen?
Tarvitsiisin rahaa ja nyt ois omalla alueellani paljon noita kesätöitä. Noihin ehkä myös mahdollisuus päästä. Osaan kyläl näytellä hymyileväistä mutta miten kassatyö sujuu ihmispelkoiselta?
Kommentit (12)
Valitettavasti vähän joka alalla nykyään vaaditaan asiakaspalvelua. Jos et kykene verkostoitumaan ja hankkimaan yritykselle asiakkaita niin mitä hyötyä sinusta on?
Olen ollutkin. Työssä se ihmiskammo lähtee, joskus pitää poistua mukavuusalueeltaan.
Ehkä oppisit jotain. Kannattaa mennä. Ihan oman psyyken kannalta, jos tilanne on noin paha.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollutkin. Työssä se ihmiskammo lähtee, joskus pitää poistua mukavuusalueeltaan.
Itse olen ollut aspatöissä ja ei lähtenyt. koska aina tulee uusia ihmisiä ja uusia outoja tilanteita. Mutta mä taidan olla nepsy.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti vähän joka alalla nykyään vaaditaan asiakaspalvelua. Jos et kykene verkostoitumaan ja hankkimaan yritykselle asiakkaita niin mitä hyötyä sinusta on?
Minä olen suunnitteluinsinööri. En hanki asiakkaita mitenkään ottamalla kontakteja, teen tarjouksia tarjouspyyntöjen mukaan ja etsin Hilmasta töitä. Verkostoitua ei tarvitse, sitä varten on muut ihmiset. Minä vain teen suunnitelmia ja keskityn niihin. Palavereja on joskus, mutta kun ei ole yksityisasiakkaita, niissä pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Mä opin inhoamaan asiakaspalvelua asiakaspalvelussa. Mutta kyllä siinä yksi kesä menee, työn olen valinnut niin ja onneksi olen voinut valita, ettei tarvitse yksityisasiakkaiden kanssa olla juuri missään tekemisissä.
Olen hakenut ja nykyäänkin olen työssä, jossa pitää olla paljon ihmisten kanssa. Kokemuksen myötä se muuttuu helpommaksi ja työroolin kautta on helpompi olla ihmisten kanssa kuin vapaa-ajalla. Ehkä ei ihan haastavimmasta aspatyöstä kuitenkaan kannata aloittaa
Henkilökohtainen elämäsi ja työelämä ovat eri asioita. Voit kehittää roolin, jota vedät työelämässä ja joka sietää ihmisten kanssa olemista. Henkilökohtaisessa elämässäsi voit valita vapaasti yksinolon ilman turhia ja ärsyttäviä ihmiskontakteja. Ihminen on sopeutuva eläin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen suunnitteluinsinööri. En hanki asiakkaita mitenkään ottamalla kontakteja, teen tarjouksia tarjouspyyntöjen mukaan ja etsin Hilmasta töitä. Verkostoitua ei tarvitse, sitä varten on muut ihmiset. Minä vain teen suunnitelmia ja keskityn niihin. Palavereja on joskus, mutta kun ei ole yksityisasiakkaita, niissä pärjää.
Mulla olisi sulle tarina siitä miten voi hyvänkin tuotteen insinöörisuunnitelun menettää huonolla markkinoinnilla mutta en jaksa nyt alkaa avautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla olisi sulle tarina siitä miten voi hyvänkin tuotteen insinöörisuunnitelun menettää huonolla markkinoinnilla mutta en jaksa nyt alkaa avautua.
Se on tärkeää insinöörinkin ymmärtää markkinataloudesta sillä sijoittajien rahaa siinä hassataan.
Itse en tiedä selviäisinkö kassalla, jos tulee ongelma tilanteita? Nimittäin olin liikkeessä jossa oli hiljaista ja heti kun tuli vähän jonoa, menin paniikkiin ja tein silloin pari virhettäkin. Ei kannata siis hakea mihinkään kassalla ruokakauppaan kai?
Riittää kun menet töihin,otat kassasta rahat ja lähdet takas kotiin. Sama homma seuraavana päivänä.