Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Somekielto yli 50-vuotiaille jotta eivät lankeaisi nettihuijauksiin?

Vierailija
10.12.2025 |

Tätä voisi edistää jottei boomereitten rahat valu huijareille.

https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000011682476.html

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somen käyttöön pitäisi olla älykkyystestit kaiken ikäisille. 

Vierailija
22/34 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, Tikitok räkänokka menee näihin huijauksiin. Tästä ei mediasta kerrota suurin otsikoin, koska ap:lla on tyhjät taskut, tyhjän pään lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Somekielto myös huonoille trollailijoille. Ai että tämäkin palsta tulisi järkevämmäksi kun aloituksen kaltaisia teinijuttuja ei olisi täällä jatkuvalla syötöllä.

Tää boomeri trollaaja heittelee itse tänne kommentteja. Toivottavasti lääkitys alkaa tehota nopeesti.

Vierailija
24/34 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet huijaukset perustuvat älypuhelimiin ja toiset jylläävät Facebookissa. Itse pelkään yli 80-vuotiaan sukulaiseni puolesta, joka käyttää ahkerasti Facebookia ja älypuhelintaan, muttei halua ymmärtääkään niiden tietoturvallista toimintaa. 

Vierailija
25/34 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haloo, olen 59v. yksikään huijari ei saa eikä ole saanut tarttumaan näihin huijauksiin.

Te milleunimit luulette että, meillä ei aivot pelaa no, olet joskus itsekin 50v. Me vanhemmat kärsimme teistä, uusavuttomista.

Ootappa vaan kun Dutshofni lähettää viestin sulle.

Vierailija
26/34 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutun huijatuksi tulleet olivat 50-luvulla (ja 40-luvulla) syntyneitä, eivät 50-vuotiaita. 50-vuotiaat ovat paitsi älykkäin sukupolvi ikinä, oppineet netinkäytön jo 30-40 v. sitten. Nettikiellosta olen samaa mieltä, mutta se pitäisi kyllä laittaa kaikille ihmisille globaalisti. Niin paljon enemmän huonoa/pahaa se aiheuttaa. Ei tämä vauvapalstalla roikkuminenkaan tee kenellekään meistä yhtään hyvää. 

Vierailija
27/34 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis siinä viiskymppiset it-asiantuntijat ihmeissään, kun joku tiktokkaava parikymppinen räkänokka ehdottaa heille some-kieltoa.

Jep. Minä haluaisin näitä jonneja nähdä livenä, jotka tätä minulle itc-ammattilaiselle tulevat ehdottelemaan.

M59

Vierailija
28/34 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja somekielto myös alle 50-vuotiaille jotta eivät tekisi huijauksia.

Vierailija
29/34 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se olisikin hauskaa, kun ensi vuonna 50 täyttäessäni, työnantaja siirtäisi synttäreiden kunniaksi osan someen liittyvistä työtehtävistäni nuoremmille. Muuttuisinko yhtäkkiä idiootiksi?

Vierailija
30/34 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ei ole älyssä vaan tunteissa.

Ovathan jotkut yliopiston proffatkin sortuneet noihin sijoitushuijauksiin.

Eiköhän ongelma ole se, että ihmisten toiveet rikastumisesta, rakastumisesta tai pelot, että omissa laitteissa on virus ole huijausten onnistumisen syy. 

Tunteet ja minäkeskeisyys pitäisi pystyä erottamaan ajattelusta. 

Vierailija
31/34 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haloo, olen 59v. yksikään huijari ei saa eikä ole saanut tarttumaan näihin huijauksiin.

Te milleunimit luulette että, meillä ei aivot pelaa no, olet joskus itsekin 50v. Me vanhemmat kärsimme teistä, uusavuttomista.

Ootappa vaan kun Dutshofni lähettää viestin sulle.

Jos olet 59v. Et kuulu buumereihin. Vaan sukupolvi X:sään. 

Vierailija
32/34 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Somekielto myös huonoille trollailijoille. Ai että tämäkin palsta tulisi järkevämmäksi kun aloituksen kaltaisia teinijuttuja ei olisi täällä jatkuvalla syötöllä.

Tää boomeri trollaaja heittelee itse tänne kommentteja. Toivottavasti lääkitys alkaa tehota nopeesti.

Tä? Kuka heittelee tänne itse kommentteja? Tai siis ihan minä itse tämän tänne kirjoitin, mutta tietääkseni 31v ei ole boomeri... Paitsi tietenkin jonkun 13v mielestä  :)

Vierailija
33/34 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap:n äly riittää, niin on hyvä ja laskee, minkä ikäinen on 50-luvulla (1950) syntynyt. Vinkiksi: nyt on vuosi 2025.

Vierailija
34/34 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh olen 65.v ja nauran näille idiooteille jotka vastailevat tuntemattomiin numeroihin, kirjautuvat kaikenmaailman juttuihin ym.