Tanskalainen maajussi ohjelma sai hymyilemään, pitkästä aikaa
Olen joskus noita jaksoja katsellut, taitaa olla jo uusintoja. Miten voikin olla aina noin hyväntuulinen ja hymyileväinen, ei mieti miltä näyttää hommia paiskiessaan, vaan mitähän tekisi seuraavaksi ja miten. Pientä tilaa kunnostaa ja tuntuu olevan kyllä tekevä mies, vaikkei mikään kehonrakentaja olekkaan, päinvastoin. Vanhat koneetkin saa uuden elämän. Itse en ole koskaan maalla elänyt ja mukava katsella aitoa meininkiä. Ootteko kattoneet sarjaa, mitä mieltä
Kommentit (13)
aika niukkaa varmaan rahallisesti ollut, mutta kaikenlaista saanut jo aikaan. Perhe myös kasvanut, kaksi lasta ja tila näyttää jo aivan toiselta kuin alkuun.
Riistametsällä on kanssa hyvänmielen ohjelma. Tanskalainen sarja myöskin. Laittavat leirin pystyyn milloin minnekin ja tekevät siellä ruokaa. Keräilevät luonnosta myös muutakin syötävää kuin metsästetyt eläimet.
Formaatti voisikin Suomen versiona olla varsin erilainen.
tuo oli mukava sanonta; hyvänmielen ohjelma, tässä harmaudessa kullanarvoisia, kun meinaa naama ihan väkisin mennä mutrulle,,,
avaatko vähän ajatustasi, itse kun mietin että meidän Suomalaisten suurimman osan isoisovanhemmat olleet tavallisia pienviljelijöitä. Miten eroaisi tuo formaatti, vai mitä tarkoiti?
Vierailija kirjoitti:
avaatko vähän ajatustasi, itse kun mietin että meidän Suomalaisten suurimman osan isoisovanhemmat olleet tavallisia pienviljelijöitä. Miten eroaisi tuo formaatti, vai mitä tarkoiti?
Aika harvalla tavallisella pienviljelijällä oli esimerkiksi oma sahalaitos, tuulimylly, kalkkiuuni, paja, kalankasvatusallas ja kotieläimiä puolenkymmentä erilaista sorttia.
parasta mitä ylellä on tarjota. sais tulla 24/7 jussia telkkarista.
itsehän se maajussi nuo laitokset vuosien mittaan rakensi, suurin osa kierrätetyistä ja saaduista tarvikkeista. Olet varmaan oikeassa, monestakaan ei tuohon olisi...
Vierailija kirjoitti:
itsehän se maajussi nuo laitokset vuosien mittaan rakensi, suurin osa kierrätetyistä ja saaduista tarvikkeista. Olet varmaan oikeassa, monestakaan ei tuohon olisi...
Ei tuollaisen mittakaavan rakentaminen onnistu ilman isoa rahapinkkaa, oli sitten ilmaiseksi saatuja tarvikkeita tai ei. Se raha on tullut tv-tuotannon kautta ja tv-tuotanto on myös tuonut mukanaan mahdollisuuden monien lahjoitusten saantiin.
Mielenkiintoista seurata, mutta sitten tuli jakso, jossa joku eläin teurastettiin ja käänsin kanavaa. Mutta joo, niinhän se menee kun maalla eletään.
Kyllähän siellä talkoita oli isommissa hommissa useinkin. Mutta eipä olisi mittää tullu jos Jussi vain istuskelisi ja valittelisi. Täytyy myöntää että harvinaisen ahkera on ja siinä varmaan syynä että aidosti tuntuu pitävän maatilan pidosta. Ei siis tarvi olla akateeminen työstään pitääkseen. Hänen tutkinnoistaan en tiedä, mutta kädentaitoja olen aina arvostanut, itsellä niitä ei juurikaan.
Muistan katsoneeni sitä jo vuonna 2000 sairaalan lepohuoneessa, kun hoidettiin keskosvauvaamme vuorotellen ja olin huilaamassa. Tekivät pajusta tuoleja sillä kerralla ja pidin ohjelmasta. Vasta vuosia jälkeenpäin hoksasin mikä ohjelma se oli. Silloin ei juuri ehtinyt televisiota muuten katsomaan.