Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työvoimaa on vaikeaa saada?

Vierailija
10.12.2025 |

Tässä juuri työkaverin kanssa pohdimme, kuinka vaikeaa on saada työvoimaa edes tällaisena aikana. Työ itsessään on luonteeltaan fyysistä, jopa hieman puuduttavan yksinkertaista, ja välillä kieltämättä vähän hektistä. 

Mutta lopulta tärkeintä on että ilmaantuu paikalle.

Palkkakin on heti alkuun parempi kuin isojen ketjujen alkupalkka, sekä ylitöillä on vielä mahdollisuus parantaa tienestejä. 

Lähes aivot kiinni-hommaa, mutta toki saisi olla edes jotain oma-aloitteisuutta, ettei hihna heti pysähdy ellei joku ole koko ajan katsomassa päälle.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos normaalilla työteholla maksetaan palkkaa kuin albanialaiselle niin miksi kiinnostaisi?

Vierailija
22/39 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän päivän kasvatus tavat on pielessä.

ei saa rangaista ei saa kurittaa ei saa kieltää.ei voi jättää luokalle.

nyt kasvatetaan ylimielisiä paskiaisia jotka ovat laiskoja.ei mitään vastuuta mistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa oman tarinani: kelasta minut lähetettiin työpaikkavalmentajan pakeille, siellä tehtiin cv sekä hissipuheen pitäminen ja koutsasi mua. Sitten haastatteluihin. Osa-aikatyöllisenä sain jalkani oven väliin, mut vakinaistettiin ja nyt olen töissä. 

Vierailija
24/39 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa Albanian alimmatkin palkat on luokkaa 1000€. Ja kun käytte tutkimassa hintatasoa, ymmärrätte että elintaso on huomattavasti korkeampi Albaniassa. Näin se vaan menee että Albania ajoi Suomen ohi. Mutta meillä täällä onkin hallitsemassa henkilöt jotka vihaavat kansalaisia ja haluavat heille huonoa. Toisin on esim. Albaniassa. 

Vierailija
25/39 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa oman tarinani: kelasta minut lähetettiin työpaikkavalmentajan pakeille, siellä tehtiin cv sekä hissipuheen pitäminen ja koutsasi mua. Sitten haastatteluihin. Osa-aikatyöllisenä sain jalkani oven väliin, mut vakinaistettiin ja nyt olen töissä. 

Ja suosittelijat tietysti. Ne on Jumalia mulle.

Vierailija
26/39 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No työttömän pitää olla insinööri ja raketti insinööri samaan aikaan että osaa myydä kukkia kaupassa. Vaatimukset on tähdissä ettei kuka tahansa kelpaa. Normi duunaritöihin ei enää kelpaa suomalainen.

Kyllä suomalainen kelpaa, mutta kun se työ ei kelpaa suomalaiselle, siinä kun voi kädet likaantua eikä ehdi käyttämään puhelinta

Kyllähän työ suomalaiselle kelpaa, mutta kun se suomalainen ei kelpaa työnantajalle, sille kun täytyy maksaa palkkaakin.

Vierailija
27/39 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka lienee kokoomusnuorten toimistossa, johon vaatimuksena on rikkaat ja vaikutusvaltaiset vanhemmat? Vai miksi valehtelet täällä?

Vierailija
28/39 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos homma on helppoa ja ansiot hyvät, niin kannattaa tehdä itse.

Vierailija
29/39 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nyt kasvatetaan ylimielisiä paskiaisia jotka ovat laiskoja.ei mitään vastuuta mistään.

Puhutko Riikka-Petteristä?

Vierailija
30/39 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No työttömän pitää olla insinööri ja raketti insinööri samaan aikaan että osaa myydä kukkia kaupassa. Vaatimukset on tähdissä ettei kuka tahansa kelpaa. Normi duunaritöihin ei enää kelpaa suomalainen.

Täällä on niin vähän alle 30-vuotiaita, joilla on 30 vuoden työkokemus. Ja jotka tekevät sen työn ilmaiseksi, usein jokaista byrokraattista oikkua noudattaen. 

Tämä on vain suomalainen erityispiirre, kai geneettisen eriytymisen luomaa. Muualla maailmassa sitä ei tavata...

Vierailija
31/39 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siinä puhuu yksi sellainen. 

Vierailija
32/39 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, taas näitä mystisiä työvoimapulapaikkoja, jotka jostain kumman syystä pidetään visusti piilossa, ettei vaan kukaan ikinä ja koskaan hakisi töihin, että voidaan jatkaa työvoimapulasta marisemista

Vierailija
33/39 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemukseni mukaan kahdenlaisista työntekijöistä on pulaa:

1) työntekijöistä, joille ei tarvitse maksaa palkkaa yli 2000e/kk

2) työntekijöistä, joilta vaaditaan pitkä työkokemus kaikesta mahdollisesta ja mitään ei perehdytetä työpaikalla, vaan erikoishommiin vaaditaan täydellinen yksilö, joka osaa sen erikoishomman jo ennestään.

Vierailija
34/39 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kappas. Mäkin kävin tuollaisen valmentajan luona. Hakemukseni, cvni ja hissipuheeni olivat kuulemma kaikki jo valmiiksi esimerkillisiä. Myöskin osasin erinomaisesti olla työhaastatteluharjoituksessa yms hienoa, mutta eipähän noilla eväillä ja armottomalla työnhaulla päässyt vuoden aikana kuin yhteen haastatteluun ja sieltäpä sainkin sitten kesätyön. Jatkoa tuolta en saanut, vaan pistivät mun työn loppumisen yhteydessä pari muutakin kortistoon, mutta suosittelijan sentäs sain niiden muutaman aiemman lisäksi. 

Nyt taas työttömyys jatkuu entiseen malliin hakemisesta huolimatta. Vähän alkaa olla sellainen fiilis, että ei se tui työelämä minua taida kaivata.

Vierailija
35/39 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah, taas näitä mystisiä työvoimapulapaikkoja, jotka jostain kumman syystä pidetään visusti piilossa, ettei vaan kukaan ikinä ja koskaan hakisi töihin, että voidaan jatkaa työvoimapulasta marisemista

Aiemmin aiheesta ovat marmattaneer Keski-Suomen Yrittäjät aamukahveillaan, nyt purppasu on siirtynyt jo duunaritasollekin näemmä. Koskaan näitä työvoimapulassa kärvisteleviä firmoja ei kerrota, mutta kyllä ne kuulemma ihan löydettävissä on sieltä keski-suomesta.

Vierailija
36/39 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suur Jyväskylänlehdessä oli että Jyväskylän kaupunki maksaa yrittäjälle 13000 euroa jos palkkaa 6 kk ajaksi pitkäaikaistyöttömän, alle 30 vuotiaan tai yli 50 vuotiaan.

Mikä tuossa on hankalaa enää yrittäjälle?

Mikäli yrittäjä on tukipelle uuvatti niin se yritys voisi mennä konkurssiin heti.

Vierailija
37/39 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikka lienee kokoomusnuorten toimistossa, johon vaatimuksena on rikkaat ja vaikutusvaltaiset vanhemmat? Vai miksi valehtelet täällä?

Täytyy sanoa että on kyllä aika kaukana kokoomusnuorista tai toimistohommista ylipäätään. On meillä pari liiton poikaa, tyttäristä en tiedä kuinka moni on missään liitossa vielä.

Vierailija
38/39 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa. Juuri tuollaisia ovat monen firman esimiehet ja pomot. 

Vierailija
39/39 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suur Jyväskylänlehdessä oli että Jyväskylän kaupunki maksaa yrittäjälle 13000 euroa jos palkkaa 6 kk ajaksi pitkäaikaistyöttömän, alle 30 vuotiaan tai yli 50 vuotiaan.

Mikä tuossa on hankalaa enää yrittäjälle?

No kun pitää kouluttaa, eikä yrittäjä jaksa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän