Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpi meistä on oikeassa myöhästymisen suhteen?

Vierailija
10.12.2025 |

Oltiin sovittu kaverin kanssa, että nähdään klo 12 lounaspaikan edessä. Kaveri oli mennyt paikalle jo etukäteen ja minä saavuin paikalle juuri tasan 12.00 (katsoin puhelinta saapumishetkellä). Kaverini oli näreissään siitä, että hän joutui odottamaan, koska mä olin myöhässä!? Hänen mielestään klo 12 tarkoittaa, että ennen tuota ajankohtaa pitää olla paikalla. Kumpi tässä on oikeassa?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos klo 12 on sovittu ja olet sovittuna aikana paikalla niin on pikkumaista suuttua. Jos olisit ollut reilusti myöhässä niin sitten tuon ymmärtäisi. 

Vierailija
42/55 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 12 on klo 12.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos juna lähtee klo 12, oletko paikalla tasan klo 12 vai aiemmin?

No aiemmin tietenkin, koska se juna lähtee klo 12. Sinun logiikalla varmaan junan on ok lähteä posottamaan vaikka varttia vaille. Ei jää viime tippaan! 

Vierailija
44/55 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sisaruksesi eli ihan tuttu, jolle vinoillaan?

Täysi idiootti.

En söisi tuollaisen kanssa, vaan kääntyisin kannoillani. Ei fiilistä ei ruokahalua ei puhuttavaa.

Vierailija
45/55 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kaveri on väärässä.

Vierailija
46/55 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiukutteleeko kaverisi muutenkin tyhjästä?

Vierailija
47/55 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen itse yleensä muutaman minuutin etuajassa (jos on paikka, missä etuajassa tuleminen ja siellä odoteleminen ei haittaa), mutta mielestäni ap:n kaveri loukkaantui kyllä turhasta.

Hän joutui odottamaan ulkona sateessa. Varmaan siksi suuttui.

Ap

Normaali-ihminen olisi mennyt ravintolaan sisälle ja laittanut viestin, ettei toinen jää ulos häntä odottamaan. 

Vierailija
48/55 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen itse yleensä muutaman minuutin etuajassa (jos on paikka, missä etuajassa tuleminen ja siellä odoteleminen ei haittaa), mutta mielestäni ap:n kaveri loukkaantui kyllä turhasta.

Ap

Miksi ei voinut mennä sisälle odottamaan, kun oli etuajassa? Eihän se sinun vikasi ollut, jos se paikka aukaisi ovensa vasta klo 12.00.

Yleensä lounaspaikat aukeaa klo 11 tai jopa aiemmin. Jos aukesi vasta klo 12, ei sinne yhtään sen aiemmin olisi kaksi ihmistä päässyt kuin yksikään. 

Vierailija
49/55 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olit oikeassa, itsekin tykkään mennä täsmällisesti.  🕛

Vierailija
50/55 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian ajoissa oleminen on yhtä epäkohteliasta kuin myöhästyminen. Jos paikalla on tasan just silloin kun on sovittu, niin ei ole yhtään myöhässä. 

Juhlista kyllä, mutta miten ravintolan edustalla seisoskelu on epäkohteliasta? Eihän toinen edes tiedä kauan olet odottanut, jos ei siitä tee numeroa.

Vierailija
51/55 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tavataan klo 12 paikassa x"

Olen paikassa x klo 12.

Vierailija
52/55 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sovitaan klo 12, paikalla pitää olla viimeistään klo 12.00.

Vierailija
53/55 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sovitaan, että klo 12, niin se on sitten klo 12. Jos itse haluaa tulla ennemmin paikalle, se on oma valinta. Ja jos haluaa, että kaveri tulee ennen 12, niin sitten pitää sanoa, että tule vaikka klo 11.50.

Vierailija
54/55 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et sä myöhässä ollut jos tasan 12 olit paikalla, mutta kyllä monesti ihmiset koittaa olla pikkasen aikasemmin paikalla kun ihan viime tippaan. Turhaan sun kaverisi suuttui, mutta ole ensi kertaa sitten vaikka 5 minuuttia aikaisemmin paikalla. 

Vierailija
55/55 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksei mennyt sisään? En odottaisi sateessa.