Kumpi meistä on oikeassa myöhästymisen suhteen?
Oltiin sovittu kaverin kanssa, että nähdään klo 12 lounaspaikan edessä. Kaveri oli mennyt paikalle jo etukäteen ja minä saavuin paikalle juuri tasan 12.00 (katsoin puhelinta saapumishetkellä). Kaverini oli näreissään siitä, että hän joutui odottamaan, koska mä olin myöhässä!? Hänen mielestään klo 12 tarkoittaa, että ennen tuota ajankohtaa pitää olla paikalla. Kumpi tässä on oikeassa?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen itse yleensä muutaman minuutin etuajassa (jos on paikka, missä etuajassa tuleminen ja siellä odoteleminen ei haittaa), mutta mielestäni ap:n kaveri loukkaantui kyllä turhasta.
Hän joutui odottamaan ulkona sateessa. Varmaan siksi suuttui.
Ap
Eikö ollu sateenvarjoa? Kesällä hän valittaa kun aurinko polttaa ihoa kun aurinkorasva jäi laittamatta. Pakkasella valittaa kun pipo jäi ja pää jäätyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmat yhtä lapsellisia. Jos toinen tulee hyvissä ajoin ennen klo 12 paikalle ja toinen sharpisti klo 12, niin kumpikaan ei ole myöhässä.
Mikä mun toiminnassa oli siis lapsellista? Se, etten ymmärrä miksi kaveri suuttui?
Ap
Aloituksesi, jossa haluat saada muilta vahvistuksen, kumpi teistä pölvästeistä oli oikeassa. Aikuinen ihminen voi sanoa ja selvittää asian ihan suoraan siinä paikanpäällä kasvotusten aikuismaisesti.
Liian ajoissa saapuvalla ei ole elämässä juuri mitään sisältöä eli tosinsanoen hän on vähäarvoisempi hyödyttämämpi kansalainen. Kiireinen ihminen saapuu aina myöhässä, on arvostettu ja haluttu ja rakastettu ihminen.
Jos juna lähtee klo 12, oletko paikalla tasan klo 12 vai aiemmin?
Vierailija kirjoitti:
Liian ajoissa saapuvalla ei ole elämässä juuri mitään sisältöä eli tosinsanoen hän on vähäarvoisempi hyödyttämämpi kansalainen. Kiireinen ihminen saapuu aina myöhässä, on arvostettu ja haluttu ja rakastettu ihminen.
No täytyykin koittaa tota jatkossa työelämässä,kiitos. Ja kauppias odottaa arvostettua myöhästelijää ja päästää kauppaan kiinni menemisen jälkeen. Aivan aivan.
Vierailija kirjoitti:
Jos juna lähtee klo 12, oletko paikalla tasan klo 12 vai aiemmin?
Tuo on vähän eri asia kuin se, että sovitaan, että ollaan paikalla klo 12.
Miksi ei voinut mennä sisälle odottamaan, kun oli etuajassa? Eihän se sinun vikasi ollut, jos se paikka aukaisi ovensa vasta klo 12.00.