Välttelevä kiintymyssuhde -mies ja tunteiden katoaminen - puhukaa minulle järkeä
Olen ollut yli vuoden tavallaan kimpassa "välttelevä kiintymyssuhde" -tyylisen miehen kanssa. Tietenkään aluksi en tiennyt tästä piirteestä hänessä, vaan vain rakastuin syvemmin kuin koskaan. Mieskin piti minusta, mutta oli samalla itse rakastunut toiseen, paljon nuorempaan, niin kuin myöhemmin paljastui. Hän kuitenkin halusi olla mieluummin minun kanssani - kunnes tuskastui, kaipasikin toista ja halusi "lisäaikaa" eli olla erossa selvittääkseen tunteensa.
On huomaavainen ja ihan sama ihminen, johon rakastuin palavasti, mutta kun ylu viiden erossa oloajan jälkeen hän on valinnut (jälleen) olla kanssani virallisesti ja onkin silmin nähden rentoutuneempi, minun tunteeni ovat kuolleet. Olen tehnyt eroprosessin niin monta kertaa, jotta selviytyisin kun menettäisin elämän ja tulevaisuuden, jonka typeränä romantikkona olin nähnyt juuri hänen kanssaan. Se on jättänyt jälkensä.
Nyt en enää erota mikä tuntemuksistani on "traumaa" ja mikä oikeita tunteitani. En pysty siis kuulemaan itseäni.
Puhukaa minulle järkeä. Hän on hyvä kunnollinen ihminen, jota kohtaan minulla oli valtavat tunteet ja yhteyden kokemus. Ajattelin, että jos löytää hyvän ihmisen, hänestä pitää pitää kiinni eikä heti antaa olla.
Nyt en haluaisi mitään niin paljon kuin sanoa "Ei! Eroan nyt."
Tiedän olevani typerys, mutta aidosti pyydän neuvoa, tai kokemuksia vastaavasta tilanteesta.
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Oletko tarkastellut omaa kiintymyssuhdemalliasi?
Oletan olevani tuon tyypin vastakohta. Vuosi on kyllä opettanut myös itsestäni paljon ja toivottavasti jalostanut minua edes hieman, kun olen yrittänyt kehittää itseäni.
Oletko tarkastellut omaa kiintymyssuhdemalliasi?