Paras Jouluomena.
Yleisesti Red Delicious omenaa on pidetty suosittuna jouluomenana. Toisaalta 95 % kaupoissa myytävistä Red Delicious omenoista on syömäkelvottomia, aivan raakoja, kovia, mauttomia. Sopivat koristeiksi värin takia.
Jos omena pitää syödä niin maultaan parhaimmat ja halvimmat omenat kasvatetaan Puolassa.
Kommentit (25)
En tiedä. En syö omenoita jouluna. Tulee ennemmin juotua omenoita nestemäisessä olomuodossa paljonkin.
Puolalaiset omenat on hyviä. Maaperä on hyvin lannoitettu juutalaisten tuhkalla.
Kun viikon pari pitää pöydällä, kypsyy sopiviksi.
Lidlin puolalaiset omenat ovat kautta vuoden parhaita Suomessa myytäviä ja lisäksi vielä halvimpia omenoita.
Niitä myös jouluksi.
Vierailija kirjoitti:
Puolalaiset omenat on hyviä. Maaperä on hyvin lannoitettu juutalaisten tuhkalla.
Ei niitä omenoita Auschitzin maaperässä kasvateta.
Vierailija kirjoitti:
Kun viikon pari pitää pöydällä, kypsyy sopiviksi.
Red Delicios omenat eii kypsy vaikka ikuisuuden odottaisi, näivettyy vain, on poimittu liian raakoina.
Puolalaiset omenat on mukavan jauhoisia.
Granny Smith. En syö muita omenoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä omenoita Auschitzin maaperässä kasvateta.
Tuhka levisi tuulen mukana laajalle alueelle.
Kun red delicious on kypsä jauhoinen omena niin on maailman paras omena. Suomesta kypsän sellaisen löytäminen on vaikeaa. Kypsyyden tuntee siitä että puristaessa omenaan tulee pinnalle kuoppa.
Tulipa hyvä aihe. Olen maistellut monia laatuja ja etsinyt minulle maukkainta.
Ulkomaiset omenat valtaavat markkinat.
Ensimmäinen on Lobo (puolalaista), minulla omassa pihassa kasvava. Punainen Astrakaani on minun pihalla myös.
Sitä lähellä on nyt saksalainen Jonagold, joka on punainen.
Antonovkaa, Melbaa, Sävstaholmia näitä kaikkia syön mielellään.
Boskob sopii piirakoihin ja uuniomenaksi.
Siis Jonagold, Lobo ovat kaupasta astamiani.
Vierailija kirjoitti:
Kun red delicious on kypsä jauhoinen omena niin on maailman paras omena. Suomesta kypsän sellaisen löytäminen on vaikeaa. Kypsyyden tuntee siitä että puristaessa omenaan tulee pinnalle kuoppa.
Älä puristele kaupan omenoita! Hyvät Red Deliciousit erottaa muutenkin: ne ovat mattapintaisia. Kiiltävät taas ovat kovia ja epämiellyttäviä syödä.
Red delicious tietenkin, koska se on herkullinen.
Hollantilainen Magic Star on ehdottomasti paras omena jos niitä onnistuu löytämään. Cittareissa toisinaan on. Omena on iso, punainen, tosi mehukas, ja makea.
Ei mitään omenaa sappivikaiselle :((((
Olen syntynyt 60-luvulla. Lapsuudestani/nuoruudestani muistan että saksalaiset Ingrid Marie-omenat tulivat kauppoihin joulun alla ja ne olivat tosi hyviä. Yhdistän maun edelleen jouluun.
Vierailija kirjoitti:
Olen syntynyt 60-luvulla. Lapsuudestani/nuoruudestani muistan että saksalaiset Ingrid Marie-omenat tulivat kauppoihin joulun alla ja ne olivat tosi hyviä. Yhdistän maun edelleen jouluun.
Minä taas kaipaan Jonathan omenoita. Ei enää vuosiin ole ollut kaupoissa.
En tiedä, mikä on juuri jouluomenaksi sopiva, mutta Honey Crunch on paras. Tykkään myös kirpeästä Granny Smithistä.