Miten olette jaksanut tämän harmauden?
Pelottaa, että pimeys vie mielen. Mistä te saatte virtaa tai voimaa?
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Pimeyden kyllä kestää. Kylmyys olisi pahempaa.
Tää. Ei haittaa et on plussan puolella, saisi olla reilummin.
Tekemällä kotitöitä. Pesen pyykkiä, tiskaan, imuroin jne. On jotain muuta ajateltavaa kun harmaa ja synkkä ilma. Välillä kuuntelen radiota ja oon netissä. Tammikuussa alan jo odotella maaliskuuta. Maaliskuussa jo helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pimeyden kyllä kestää. Kylmyys olisi pahempaa.
Tää. Ei haittaa et on plussan puolella, saisi olla reilummin.
Toivottavasti tulee kunnon pakkanen ja loppuu tää ikuinen vesisade ja märkä jilma.
Kyllä on ihanaa kun saa olla puolivuotta ilman sitä saatanan helle paahetta.
Vierailija kirjoitti:
En juurikaan käy ulkona.
Aha.
Vierailija kirjoitti:
Pitämällä rutiineista kiinni vaikka väsyttäisi. Päivittäin D-vitamiinia purkista ja c vitamiinia marjasmoothiesta jonka teen itse kerätyistä metsämarjoista. Päivittäinen c vitamiini tekee todella mielialan ja vastustuskyvyn paremmaksi! Liikunta ja riittävä uni. Ja viikonloppuisin kynttilät, jouluvalot ja alkottomuus auttaa paljon. Talvisin en juo alkoholia koska se masentaa viikoiksi.
Mulla iski tänään kaupassa aivan järjetön smoothiehimo. Liekö sitten johtuu tästä pimeydestä. Raskaana en ole.
Vierailija kirjoitti:
Nukkumalla. Olo parani pimeydestä huolimatta huomattavasti kun tajusi lopettaa turhan valvomisen ja yksinkertaisesti vaan nukkua enemmän. Ihan energinen olo nyt päivisin eikä pimeys haittaa.
Itse nukun tässä harmaudessa päivälläkin enkä silti ole virkeä.
Minä olen tykännyt. Pimeys antaa nukkua rauhassa. Ei ole lumitöitä, ei tarvi tällätä päälle mieletöntä määrää tarkenemiseksi, Ja ennen kaikkea ei ole liukasta. Jatkuisi vaan vaikka koko talven.
Tänäänkin olin rannalla koko päivän, auringossa ihan lämmintä. Kohta ravintolaan.
Työ on hyvä keino siis menkää töihin.
Ulkoilen päivällä kun on ns valoisaa. Ihan sama sataako vettä, räntää vai lunta, mutta ulkoilla pitää ainakin tunti. Syön terveellisesti ja otan d vitamiinia.
Aika huonosti. Tullu ryypättyä useemmin. Mut sit muina iltoina väkisin 8-15 km lenkkejä ja ulkosalitreenejä. Yksin, yöllä, pimeessä. Äärimetalia kuulokkeista. Näillä koitetaan pärjätä.
Tykkään kun on pimeää ja valokoristeita. On niin kaunista! Ulkoilen aivan kuten muinakin vuodenaikoina. Kuntosalilla käyn talviaikaan enemmän kuin kesällä. Ylipäätään, liikunta pitää mielen virkeänä ja unikin tulee hyvin.
Lunta ja pakkasta minä inhoan. Tämän pimeyden jälkeen voisi alkaa kevät ja lämpö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nukkumalla. Olo parani pimeydestä huolimatta huomattavasti kun tajusi lopettaa turhan valvomisen ja yksinkertaisesti vaan nukkua enemmän. Ihan energinen olo nyt päivisin eikä pimeys haittaa.
Itse nukun tässä harmaudessa päivälläkin enkä silti ole virkeä.
Minäkin nukuin eilen puoli päivää, silti myös yöllä ja taas väsyttää
Pakko silti treenata tunnin hikitreeni, arvoin että lähdenkö tunniksi juoksemaan vai teenkö tunnin treenin, mut en jaksa nyt ulos. En vaan jaksa nyt juosta.
Lumi ei auta kuin autolla ajaessa heijastaessaan valoa. Olen ollut vain tyytyväinen kun talvi jää lyhemmäksi. Vielä 2000 luvun alussa kovat pakkaset eivät aiheuttaneet muuta pohdintaa kuin onka auton akku vielä kunnossa. Nyt kovat pakkaset tuulettominen sulkukorkeapaineineen ajavat monet taloudelliseen ahdinkoon. Muttä tämähän on ollut koko ajan ilmastopolitiikan tavoite mitä kokoomuskin ajaa ensimmäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Työ on hyvä keino siis menkää töihin.
Ei ole, koska joutuu menemään yöpimeässä töihin ja yöpimeässä kotiin.
Joku ehdotti kuutamohiihtoa, mutta kun ei ole kuutamoa eikä luntakaan.
Pitämällä rutiineista kiinni vaikka väsyttäisi. Päivittäin D-vitamiinia purkista ja c vitamiinia marjasmoothiesta jonka teen itse kerätyistä metsämarjoista. Päivittäinen c vitamiini tekee todella mielialan ja vastustuskyvyn paremmaksi! Liikunta ja riittävä uni. Ja viikonloppuisin kynttilät, jouluvalot ja alkottomuus auttaa paljon. Talvisin en juo alkoholia koska se masentaa viikoiksi.