Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä varusteita omilleen muuttavan nuoren keittiöön?

Vierailija
09.12.2025 |

Tyttäreni on muuttamassa ensimmäiseen asuntoonsa, ja tarkoitus olisi ostaa tarpeelliset tavarat hänen keittiöönsä. Eli viikonloppuna olisi käynti Gigantissa tai Powerissa edessä. Yritin tehdä ostoslistaa, mutta pää meinaa lyödä tyhjää - keksittekö jotain mitä listasta puuttuu? 

- kahvinkeitin ja sähköinen kahvimylly

- vedenkeitin

- leivänpaahdin

- mikro

- airfryer

- sodastream

- veitset ja veitsiteline

- aterimet, kattiloita, pannuja

- leikkuulautoja

- laseja, mukeja

Arkkupakastin varmaan isoin hankinta, mutta luulen että sellainen on hyvä olla että aina on ruokaa pahan päivän varalle  

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin sinkku jotain arkkupakastinta tarvitsee?

Tekee kerralla isomman satsin ruokaa ja pakastaa siitä osan pahan ja/tai kiireisen päivän varalle. Jäätelöä ja muita pakastetuotteita ei oikein voi säilyttää muualla kuin pakastimessa.

Vierailija
22/60 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulalajitelma, nappeja, lankaa että saa edes irronneen napin paikalleen tai ratkenneen sauman korjattua. Ompelukone vain jos harrastaa ompelua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tölkinavaaja, pullonavaaja, pizzaleikkuri

Aamen. Ja myös viinipullonavaaja.

Vierailija
24/60 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiaiskaappi.

Vierailija
25/60 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka iso se keittiö on? Jos tytär muuttaa yksiöön niin voi olla että ei airfryer, sodastream, kahvinkeitin, vedenkeitin, mikro, leivänpaahdin ja muut härpäkkeet mahdu sinne. Ja onko kaikille edes tarvetta, itse olen pärjännyt ilman leivänpaahdinta vuosikymmeniä, airfryeriä ja sodastreamiä en ole edes hankkinut. Osta ihan perustarpeet, kupit ja kipot ja jos tulee tarvetta niin aina voi ostaa lisää.

Vierailija
26/60 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mankeli

Vierailija
27/60 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistinpannu, kattila, lasi, lautanen, haarukka, veitsi, lusikka, kokkiveitsi ja veitsenteroitin.

Tuolla pärjää jo pitkälle 30 kymppiseksi jonka jälkeen voikin ostaa omat kipponsa.

Vierailija
28/60 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 piparkakkua 

Vierailija
29/60 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospä kysyisit siltä nuorelta??

Vierailija
30/60 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi ostakaa hänelle riittävän iso asunto mihin nuo kaikki mahtuvat. 

Hyvän enännän tunnistaa siitä, ettei hän tarvitse ruokaa tehdessään tai leipoessaan hillitöntä määrää astioita. 

Vierailija
31/60 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä asun yksin ja mulla on arkkupakastin. :D Toki kyse on omakotitalosta jossa asuttiin perheenä ja nykyään olen siis yksin. Mulla on pakastimessa marjoja ja lihoja. 7kg:n joulukinkkukin siellä on. Pian tee sinne joululaatikot valmiiksi joulun seitsemän hengen ruokailua varten.

Vierailija
32/60 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkikone, kuivausrumpu, astianpesukone, pölynimuri, ilmankostuttaja, ilmanpuhdistaja, pöytätuuletin, kaappikello, taulutelevisio, stereot, sohva, sohvapöytä, 

Vierailija
33/60 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattiloita 

Vierailija
34/60 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pitää säilöä vaikka joku ruumis?

Vierailija
35/60 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hän ihan itse miettisi.  Ja aina tarpeen mukaan täydentäisi?

Mutta kai se helikopteriäidille on mahdoton ajatus.

Minustakin olisi järkevää, että tytär itse miettisi ja tekisi listan. Jos hän haluaa, ap voi sitten vilkaista sitä ja tarvittaessa täydentää.

Minulla on kolme aikuista lasta, ja kaikki ovat täysin itsenäisesti miettineet, mitä tarvitsevat ekaan omaan kotiinsa.

Vierailija
36/60 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkkupakastimia on eri kokoisia, sellaisen ostimme esikoiselle (poika) hänen muuttaessa omilleen.

Aterimet

Pastakauha, paistinlastat, soppakauha, valkosipulipuristin, pari eri kokoista kattilaa, sama paistinpannuissa, uunivuoka

Niin ja mikrossa poika tykännyt kovasti sellaisesta missä ns grillaustoiminto.

Vierailija
37/60 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munankeitin.

Vierailija
38/60 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisin- ja munankeitin puuttuu!

Todella toivon, että ap:n lista on vitsi.

Vierailija
39/60 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekee kerralla isomman satsin ruokaa ja pakastaa siitä osan pahan ja/tai kiireisen päivän varalle. Jäätelöä ja muita pakastetuotteita ei oikein voi säilyttää muualla kuin pakastimessa.

Useimmissa asunnoissa on valmiina jääkaappi-pakastinyhdistelmä tai ainakin ns. jenkkikaappi, jossa on pakastimen tasoinen pieni tila pakasteille.

Vierailija
40/60 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyykkikone, kuivausrumpu, astianpesukone, pölynimuri, ilmankostuttaja, ilmanpuhdistaja, pöytätuuletin, kaappikello, taulutelevisio, stereot, sohva, sohvapöytä, 

Saa olla jo aika iso keittiö, että saa nää sinne sen arkkupakastimen kanssa mahtumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän