Toimeentulotuki ja laaja kotivakuutus 11e/kk?
Ehkä kymmenen vuotta sitten on itsellä ollut noin halpa sopimus, onko tuo edes mahdollista. Kela siis lähtökohtaisesti korvaa yksin asuvalle kotivakuutuksesta 11e/kk, loput maksat itse perusosastasi.. :,D Pakko olla laaja, kun kaikki tahot sitä nykyään vaativat, onko kellään? Itsellä pikkuinen yksiö.
Kommentit (13)
Kotivakuutuksesta itsekin puhuvat ja tosiaan 11e/kk.
ap
Onhan se kamalaa että Kela maksaa tuonkin verran, eiks jee?
Vuokranantaja vakuuttaa itse mitä haluaa. Taloyhtiö vakuuttaa rakenteet. Asukas omat tavaransa.
Vierailija kirjoitti:
Kotivakuutuksesta itsekin puhuvat ja tosiaan 11e/kk.
ap
Mulla 41 neliön yksiö ja laaja kotivakuutus 73€/v eli ei ole noin kallis.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kamalaa että Kela maksaa tuonkin verran, eiks jee?
Itsellä vuokra jää nykyään näköjään huomattavasti alle sen mitä korvaisivat maksimissaan ja sitten tarttuvat noin 6e ylitykseen kotivakuutuksessa, että miten sen nyt ottaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vuokranantaja vakuuttaa itse mitä haluaa. Taloyhtiö vakuuttaa rakenteet. Asukas omat tavaransa.
Vuokranantaja voi vaatia vuokralaiselta kotivakuutuksen.
No pitää ottaa halvempi vakuutus jos muilla maksattaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kotivakuutus on vuokralaisen omat tavarat + vastuuvakuutus
Vierailija kirjoitti:
"Vuokralaisella ei ole velvoitetta lain mukaan ottaa kotivakuutusta, mutta vuokrasopimukseen usein lisätään ehto, että vuokralaisen on otettava ja pidettävä kotivakuutus vuokrasuhteen ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös asunnon pinnoitteet kuuluvat. Ei tule kahta päällekkäistä kotivakuutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmat vaativat sopimusta tehdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös asunnon pinnoitteet kuuluvat. Ei tule kahta päällekkäistä kotivakuutusta.
Pinnoitteet menevät siihen vastuuvakuutukseen. Esim. vettä menee asukkaan toimesta lattialle, niin että lattia vaurioituu.
Se on irtaimistovakuutus, jonka Kela korvaa. Esim. Itsellä LähiTapiolassa 120m2 paritaloon n. 120e/v