Toimeentulotuki ja laaja kotivakuutus 11e/kk?
Ehkä kymmenen vuotta sitten on itsellä ollut noin halpa sopimus, onko tuo edes mahdollista. Kela siis lähtökohtaisesti korvaa yksin asuvalle kotivakuutuksesta 11e/kk, loput maksat itse perusosastasi.. :,D Pakko olla laaja, kun kaikki tahot sitä nykyään vaativat, onko kellään? Itsellä pikkuinen yksiö.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokranantaja vakuuttaa itse mitä haluaa. Taloyhtiö vakuuttaa rakenteet. Asukas omat tavaransa.
Vuokranantaja voi vaatia vuokralaiselta kotivakuutuksen.
Ja kotivakuutus on vuokralaisen omat tavarat + vastuuvakuutus
Nimenomaan tuo vastuuvakuutus on se, mitä lähes kaikki vuokraavat tahot nykyään vaativat eli käytännössä pakko ottaa laaja kotivakuutus. Ilman sitä menisikin helposti alle 11e/kk.
ap
Edelleen. Mulla nuo on ja se on 120€/v.
Mikä yhtiö? Iso vai pie
Lähitapiola itselläkin. Isompi kaupunki.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ei vuokralainen vakuuta mitään toisen (vuokranantaja) omaisuutta
säkissä elävä taukki, mee pois. vuokranantajaa ei kiinnosta sun irtaimisto,pudotat tv tai sun arvomaljakko putoaa. otat vakuutuksen. vastuuvakuutusosalla jos aiheutat mm vesivahingon tai muuta huoneistolle phaa. tahallisuutta ei korvata. yhtiö taloyhtiöllä omat vakuutukset- piha-alueet, yleiset tilat,parveke, ovesi käytävänpuoli jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
säkissä elävä taukki, mee pois. vuokranantajaa ei kiinnosta sun irtaimisto,pudotat tv tai sun arvomaljakko putoaa. otat vakuutuksen. vastuuvakuutusosalla jos aiheutat mm vesivahingon tai muuta huoneistolle phaa. tahallisuutta ei korvata. yhtiö taloyhtiöllä omat vakuutukset- piha-alueet, yleiset tilat,parveke, ovesi käytävänpuoli jne.
Kuule juuri vesivahingon sotkuja tässä saanut selvitellä. Vesivahinko tuli tiskikoneen hajottua. Tiskikone on vuokranantajan omaisuutta, hänen vakuutuksesta menee. Ei minun asukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule juuri vesivahingon sotkuja tässä saanut selvitellä. Vesivahinko tuli tiskikoneen hajottua. Tiskikone on vuokranantajan omaisuutta, hänen vakuutuksesta menee. Ei minun asukkaan.
Ja tosiaan lattiaa menee uusiksi. Vuokranantajan vakuutuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi olla vuokralaisen omakin, ei se aina kämpän mukana tule (juuri vastuukysymysten takia).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi olla vuokralaisen omakin, ei se aina kämpän mukana tule (juuri vastuukysymysten takia).
Kuten kirjoitin. Asukas vakuuttaa oman omaisuutensa. Vuokranantaja omansa.
aina vaaditaan. vuokranantajaa ei kiinnosta sun irtaimisto. vaan jos aiheutat mm vesivahingon, palon jne, siksi vastuuosineen. irtaimisto on erllisasia siinä paperissa vakuutuskirjassa. toki voit lisäyttää siihen omia asioitasi, jos sinulla on arvoesineitä mm soittimia, arvopukuja, tauluja- niillee erillisosat kokonaan muusta tavanomaisesta irtaimistosta lisämaksulla. kukaan vuokranantaja ei enää suostu sopimukseen ilman vastuuvakuutusta.
kotivakuutukseen voit lisätä omia vakuutuskohteita. muutto jne. omavastuut vaan kasvaa. taloyhtiön vakuutukset erikseen , yhtiön omat mm pihaliukkaudet, parvekkeet jne.