Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset jotka eivät VIITSI tehdä mitään silloin kun pitäisi ja se eskaloituu sitten pahasti ja nopeasti

Vierailija
09.12.2025 |

Otsikossa kysymys. Erään piti silittää eilen tänään tarvittava vaate valmiiksi, tai vaikka toissapäivänä, mutta ei, sen kerkeää kyllä tänään töiden jälkeen. Paitsi että nyt ei kerkeäkään kun töissä venyy

Rasittavinta silloin kun osuu syyttömän nilkkaan, esim eräs kaveri jonka piti hommata liput tapahtumaan, kyllä sen kerkeää myöhemminkin. Paitsi ettei sitten enää kerennytkään kun liput oli loppuun myyty🤷

Sana vapaa!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Nuorena vitkuttelin lähes kaikessa, siirsin tehtävien tekemistä aina vain eteenpäin, lopulta viime tinkaan. Nykyään hoidan tehtävät ajoissa. Näin elämässä on vähemmän stressiä.

Tämä mullakin. On helpottanu paljon elämää.

Vierailija
22/31 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus kertoo täydellisestä ihmismielen ymmärtämättömyydestä. Ihminen ei tee niinkuin olisi viisasta. Ei milloinkaan. Ihminen tekee joko niinkuin on pakko TAI niinkuin huvittaa. Pakkokaan ei välttämättä auta jos pomo ei seiso fyysisesti vieressä ruoska kädessä.

Tämä ajatusmaailma selittää teidän vitkastelijoiden tekosyyt hyvin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä hyvin ärsyttävää. Itse kun hoitaa asiat ajallaan niin sitten aina saa jännittää että pitääkö tehdä toistenkin hommat niiden puolesta

Vierailija
24/31 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eksä oli tämmöinen tyyppi ja huh miten elämä oli raskasta hänen kanssaan. Esim. Astioita ei voinut laittaa suoraan koneeseen, vaan kasasi tiskipöydälle että laittaa ne paremmalla ajalla. Lopputuloksena on tiskejä keikkuvat pöydät, eikä ne kaikki tiskit mahtuneet enää koneeseen yhtä aikaa. Sitten pöydälle kaatuu maitoa- ja manaillaan kun pöydän pyyhkiminen onkin niin hemmetin vaikeaa ja siihen menee sata vuotta, kun kaikki tiskit pitää siirtää. Niinolisiko vaan helpompi laittaa ne likaiset astiat koneeseen ja kone päälle kun se on täysi? 

Mutta tää kaava toistui hänen elämässään aivan joka asiassa: esimerkiksi kaupassa piti käydä joka päivä, koska ei suunnitellut ostoksia etukäteen tai tehnyt kauppalistaa. Ja sitten siellä juostiin vähän väliä ostamassa milloin mitäkin, ja taas oli rankkaa kun pitää mennä taas kauppaan. En kyllä tajua miten hän töissä oli johtavassa asemassa ja hoiti esim. Projekteja aika isossa yrityksessä: Onneksi hänestä erosin ja nyt on oma elämä helpompaa. 

Vierailija
25/31 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun eksä oli tämmöinen tyyppi ja huh miten elämä oli raskasta hänen kanssaan. Esim. Astioita ei voinut laittaa suoraan koneeseen, vaan kasasi tiskipöydälle että laittaa ne paremmalla ajalla. Lopputuloksena on tiskejä keikkuvat pöydät, eikä ne kaikki tiskit mahtuneet enää koneeseen yhtä aikaa. Sitten pöydälle kaatuu maitoa- ja manaillaan kun pöydän pyyhkiminen onkin niin hemmetin vaikeaa ja siihen menee sata vuotta, kun kaikki tiskit pitää siirtää. Niinolisiko vaan helpompi laittaa ne likaiset astiat koneeseen ja kone päälle kun se on täysi? 

Mutta tää kaava toistui hänen elämässään aivan joka asiassa: esimerkiksi kaupassa piti käydä joka päivä, koska ei suunnitellut ostoksia etukäteen tai tehnyt kauppalistaa. Ja sitten siellä juostiin vähän väliä ostamassa milloin mitäkin, ja taas oli rankkaa kun pitää mennä taas kauppaan. En kyllä tajua miten hän töissä oli johtavassa asemassa ja hoiti esim. Projekteja aika isossa yrit

Ihan kuin kirjoittaisit minun miehestäni😁 ja kyllä, olen harkinnut eroa tosissani muutamaankin otteeseen. Toistaiseksi olen päättänyt että hänen toimintansa vahingoittaa ensisijassa häntä itseään ei minua enkä ole pistänyt eroa eteenpäin. Miehen lapsi on ihan samanlainen ja välillä ärsyttää katsoa kun kumpikin ehtii tavaroitaan ja molemmilla on muka niin kauhea kiire vaikka edellinen päivä ollaan varattu 8 tuntia sohvalla. Mutta me ollaan tehty jo aikaa sitten sopimus että mies ei rasita tuolla toiminnallasa minua ja niin kauan menee hyvin kun näin todella tapahtuu.

Vierailija
26/31 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta tää kaava toistui hänen elämässään aivan joka asiassa: esimerkiksi kaupassa piti käydä joka päivä, koska ei suunnitellut ostoksia etukäteen tai tehnyt kauppalistaa. Ja sitten siellä juostiin vähän väliä ostamassa milloin mitäkin, ja taas oli rankkaa kun pitää mennä taas kauppaan. En kyllä tajua miten hän töissä oli johtavassa asemassa ja hoiti esim. Projekteja aika isossa yrit

Isoilla firmaprojekteilla on projektiorganisaatio tukitoimintoineen ja kukin tiimi tai henkilö hoitaa oman siivunsa. Tätä ei voi millään tapaa verrata yksityisiin kotihommiin. Ei edes kodin tai jonkun vukrakuution remppaamiseen iltapuhteina.

Vierailija
27/31 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi joku mies ei viitsi opiskella ja sitten ihmettelee, kun ei löydä naista.

Olen opiskellut, mennäänkö heti aamulla naimisiin?

Vierailija
28/31 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta opiskelusta tuli mieleen että minun mieheni joutuu lähteä myös opiskelemaan töiden ohessa lisää ja hän jo petasi minua siihen opiskelukaveriksi. Enpä tiedä jaksanko siihen hommaan lähteä sillä veikkaan että se pitäisi sisällään muistutusttelua suostuttelua uhkailua ja lahjoista ihan kuin pienelle lapselle.. Noin muuten olen kyllä siitä alasta kiinnostunut ja voisin hyvin opiskella sitä siinä sivussa itse mutta se että minun pitäisi katsoa että mieheni saa opiskeltua, no se on vain liikaa. 

Vierailija
29/31 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pomo kysyy miksi et ole hoitanut asiaa, kyseinen tyyppi keksii miljoona selistystä miksi asiaa ei ole voinut hoitaa. Vika ei ole koskaan hänen. Ja jos tekeekin viimein annetun tehtävän, tekee sen niin rimaa hipoen tyyliin "ei sitä paremmin voi tehdä, otetaan mielummin haukut". Ja sitten kun haukut tulee, löytyy taas miljoona selitystä.

Erittäin tuttu ihmistyyppi.

Vierailija
30/31 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies. Joka asia tehdään viime tingassa. 

Ja mun vaimo

Vierailija
31/31 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on tämä ihmistyyppi, joka kuvittelee olevansa tosiasiantunti jossain, mistä hänellä ei ole kokemusta eikä koulutusta. Esimerkiksi työpaikalla eräs esittää tietävänsä kaiken lastenhoidosta ja koirista, vaikka itsellä ei kumpiakaan ole koskaan ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän