Olen lisännyt kasviksia ja hedelmiä ruokavaliooni
Nyt menee paljon päivässä. Aiemmin todella vähän ja satunnaisesti. Syön hedelmistä omenoita, mandariineja ja viinirypäleitä päivittäin. Joskus banaanin. Sitten ruuan kanssa usein punajuurta, tomaattia, porkkanaraastetta ja kurkkusalaattia. Välillä syön kaupan hetki-salaatin ruuaksi, esim. Kanatacosalaatti on sairaan hyvää. Kasvisruokana teen bataattisosekeittoa ja kasvisgratiinia. Mitä muuta vielä voisin syödä? Leivän päällä menee tomaattia tai paprikaa.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Jaa, minä olen poistanut kaikki kasvikunnan tuotteet ruokavaliosta. Kasvikunnan tuotteet eivät ole ihmisen ruokaa.
Jos näin olisi, meillä olisi kissan hammaskalusto. Sen sijaan meillä on kasvisruuan jauhamiseen soveltuvat tasaisehkot poskihampaat, talttamaiset etuhampaat ja terävähköt kulmahampaat. Sekasyöjän hampaisto siis. Suurin osa maailman väestöstä on pärjännyt sekaruokavaliolla ihmiskunnan aikojen alusta. Jossain syödään pääasiassa tai lähes pelkästään kasvisravintoa, jossain pääosin lihaa, mutta suurin osa jotain siltä väliltä.
Mäkin yritin tehdä niin, haaveissa oli jopa pääosin kasvissyöjäksi ryhtyminen tulevaisuudessa, niine ttä ehkä joskus juhlapyhinä lähinnä lihaa... Mutta vatsa oli eri mieltä. Heitti ripulille ja pieretti. Google sanoi, että kestää hetken tottua uuteen ruokavalioon, joten jatkoin vaan. 3 kk päästä tuli kauhea kipu takapuoleen. Lääkärissä sieltä löytyi jatkuvan ripulin aiheutama anaalifissuura, lisäksi persvako oli vettyneen näköinen kun siellä oli seissyt kosteutta kauan. Nyt sitten parantelen persettäni ja syön lähinnä lihaa ja perunaa, koska maha raivostuu uudestaan niin täysjyväviljoista kuin raaoista kasviksistakin. Lääkäri sanoi, että mulle on saattanut puhjeta IBS sen ruokavaliokokeilun takia, niitä kuulemma sattuu. Eli en suosittele väkisin vaan jatkamaan, jos maha sanoo ei.