Onko täällä paikalla ketään, jolla todettu selkärankareuma?
Mitä oireita oli, millaisia lasko ja crp-arvoja kun todettiin? Oliko leukosyytit koholla?
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Minä 🙋. Oireet alkoi silleen pikkuhiljaa. Arvot oli huitsinnevadaa. Oli koholla arvot en ny muista miten leukosyytit... Jatkuvasti verikokeissa, kusinäytteitä ja röntgeneitä. En kyennyt liikkumaan kunnolla, en päässyt ylös sängystä, en päässyt sänkyyn, kaikki oli kankeaa ja vaikeaa. Polvet turposi, nestettä pilvissä, kipuja ym... Se selkäröntgen olikin järkyttävää kun piti pystyä seisomaan vaikkei pystynyt. Ja luuydinnestenäytteen otto oli sanoisinko erittäin MIELENKIINTOINEN operaatio. Lääkitystä piti kokeilla eri annostuksilla. Mutta löytyi sopiva ja taas kykenin liikkumaan.
Kiitos. Oliko sulla omituista väsymystä samaan aikaan/edelleen?
Täällä toinen. Lasko ja crp mulla normaalin rajoissa. Altistava geeni löytyy. Magneetti paljasti tilanteen ja isojen nivelten jatkuvat tulehduksen varmistavat vielä lisäksi asiaa. (Mulla on myös yliliikkumiswn aiheuttama selkärankarappeuma) Oireita 12.v ennen kuin selkä kuvattiin. Jäykkä olen kuin rautakanki.
Sama, serpit, leukosyytit yms. kaikki koholla ja verestä löytyi reumatekijä. En myöskään päässyt sängystä, lattialta jne ylös tai alas, aivastaminen sattui, pää ei kääntynyt. Minut kuvattiin putkessa ja reuma näkyi lannerangassa selvästi. Ihan sulfalla on tilanne hallinnassa nyt neljättä vuotta.
Minä 🙋. Oireet alkoi silleen pikkuhiljaa. Arvot oli huitsinnevadaa. Oli koholla arvot en ny muista miten leukosyytit... Jatkuvasti verikokeissa, kusinäytteitä ja röntgeneitä. En kyennyt liikkumaan kunnolla, en päässyt ylös sängystä, en päässyt sänkyyn, kaikki oli kankeaa ja vaikeaa. Polvet turposi, nestettä pilvissä, kipuja ym... Se selkäröntgen olikin järkyttävää kun piti pystyä seisomaan vaikkei pystynyt. Ja luuydinnestenäytteen otto oli sanoisinko erittäin MIELENKIINTOINEN operaatio. Lääkitystä piti kokeilla eri annostuksilla. Mutta löytyi sopiva ja taas kykenin liikkumaan.