Terveiset kaipaamalleni! II/2025
Kaipuu jatkukoon! Jos haluaa keskustella muista aiheista, aloittakaa omia ketjuja.
đ
Kommentit (28822)
Nuorena kaikki pitivÀt mua rumana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NĂ€in sut eilen.
Kenet
Miehen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko istua mun pÀÀlle? đ€
Tietenkin
Kiva! Istupa kasvoilleni... đ
Vierailija kirjoitti:
MitÀköhÀn kaivattu toivoo minusta tai minulta, pohdin.
En tiedÀ sinun kaivatusta, mutta itse olen toivonut ystÀvyyttÀ. Sellaista erityistÀ, jossa ei tarvitse olla niin tiheÀsti yhteydessÀ, mutta jossa on syvÀÀ ymmÀrrystÀ, luottamusta ja lÀmpöÀ sitten, kun yhteydessÀ ollaan tai nÀhdÀÀn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MitÀköhÀn kaivattu toivoo minusta tai minulta, pohdin.
En tiedÀ sinun kaivatusta, mutta itse olen toivonut ystÀvyyttÀ. Sellaista erityistÀ, jossa ei tarvitse olla niin tiheÀsti yhteydessÀ, mutta jossa on syvÀÀ ymmÀrrystÀ, luottamusta ja lÀmpöÀ sitten, kun yhteydessÀ ollaan tai nÀhdÀÀn.
MikÀ pointti tuossa on?
YstÀvyys on vuorovaikutussuhde. Jos on harvoin yhteydessÀ miten kasvaa luottamus ja ystÀvyyden syventyminen. Ei oikein loogista.
TiedĂ€n et sun pelottaa tavata. ĂlĂ€ huoli. En olis ollut tulossakaan tapaamaan sua viikonloppuna.
Vierailija kirjoitti:
YstÀvyys on vuorovaikutussuhde. Jos on harvoin yhteydessÀ miten kasvaa luottamus ja ystÀvyyden syventyminen. Ei oikein loogista.
Mua jÀi vaivaamaan tuossa kommentissa mihin viittaat niin joku yksipuolisuus ja ehdollisuus kuten harvoin nÀkeminen tms. ja tuo lÀmpö ettÀ jossa toinen vain osoittaa lÀmpöÀ ja ymmÀrrystÀ toiselle eli toinen ottaa toisen energiaa silloin kun itselle sopii.
Mihin te tarvitte palstaa ja ketjua?
PitÀÀ uskaltaa olla yhteydessÀ irl.
No minÀ olisin ollut helkkarin hyvÀ ystÀvÀ kaivatulleni. En tiedÀ tiedostiko hÀn sitÀ koskaan, koska voi olla ettei hÀn tarvitse ystÀviÀ eli niitÀ on jo tarpeeksi. Mutta olisin tuonut hÀnen maailmaansa toista nÀkökulmaa asioista ja ymmÀrrystÀ laajalla skaalalla. Myös luottamusta.
Vierailija kirjoitti:
Ajoin tovi sitten asuinkorttelisi ohi. EhkÀ tunsitkin sen, vielÀ lÀmpimÀnÀ lÀikkyvÀn sydÀmeni terveisen. Olkoon se vastaus viestiisi.
:(
Vierailija kirjoitti:
ElÀmÀn(i) vonkamies, NÀkymÀtön mies,
Korttelipoliisi(t),
Paha pukki, Vieraalla maalla.
MielensÀpahoittaja. ei Kirje(ttÀ) jouluksi,
ei Rakkautta ennen aamua,
ei Rakkautta ennen auringonlaskua.
Tappava ase, SukkanauhakÀÀrme, Kova kuin kivi, Ainoa(t) oikea(t),
Edge of Tomorrow
Vain kuol leen ruu mii ni yli,
~ Elf
Siis tĂ€mĂ€ ei minultađ
Olit vÀÀrÀssÀ, en kehdannut sanoa. Sanoit ettÀ viesteistÀ pÀÀtellen vaikuttaa siltÀ ettÀ olin tosissaan kiinnostunut. Empatiakyky, ei ole sama asia kuin romanttiset tunteet. Romanttiset tunteet/vakavamman haluaminen on eri asia kuin panemisen himo. Et siilleen. Mulla oli jÀlkimmÀisestÀ kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua jÀi vaivaamaan tuossa kommentissa mihin viittaat niin joku yksipuolisuus ja ehdollisuus kuten harvoin nÀkeminen tms. ja tuo lÀmpö ettÀ jossa toinen vain osoittaa lÀmpöÀ ja ymmÀrrystÀ toiselle eli toinen ottaa toisen energiaa silloin kun itselle sopii.
Se on teidÀn omaa tulkintaanne. Itse olen ollut se aktiivisempi osapuoli pitÀmÀÀn yhteyttÀ, mutta kumpikaan ei olla kovin aktiivisia eikÀ rohkeita. SiihenpÀ se sitten hyytyykin, kun hiipuu luottamus siihen, haluaako se toinen osapuoli olla yhteydessÀ. Mutta kyseistÀ henkilöÀ auttaisin milloin tahansa, jos hÀnellÀ olisi hÀtÀ ja saisin tietÀÀ. EikÀ se ystÀvyys vÀliltÀmme katoa minnekÀÀn, vaikkei nÀhtÀisi pitkiin aikoihin. Se on semmoinen juttu, jota ei varmaan muut tajua kuin me.
Vierailija kirjoitti:
No minÀ olisin ollut helkkarin hyvÀ ystÀvÀ kaivatulleni. En tiedÀ tiedostiko hÀn sitÀ koskaan, koska voi olla ettei hÀn tarvitse ystÀviÀ eli niitÀ on jo tarpeeksi. Mutta olisin tuonut hÀnen maailmaansa toista nÀkökulmaa asioista ja ymmÀrrystÀ laajalla skaalalla. Myös luottamusta.
Tosin voi olla ettÀ hÀn haluaa nÀhdÀ maailman vain omasta nÀkövinkkelistÀÀn tai elÀÀ sillÀ tavalla kuin elÀÀ. Oudointa oli ettÀ hÀnellÀkin pitÀisi olla ymmÀrrystÀ erilaisista ihmiskohtaloista, mutta se ymmÀrrys ei koskaan ulottunut minuun asti. Eli kaikki mitÀ teen, sanon tai miten elÀn on vÀÀrin ja vÀÀrÀllÀ tavalla. Se ihmetytti suuresti. Eli hÀnen ymmÀrryksensÀ on jotenkin ehdollista ja hÀntÀ itseÀÀn hyödyttÀvÀÀ.
Vierailija kirjoitti:
TiedĂ€n et sun pelottaa tavata. ĂlĂ€ huoli. En olis ollut tulossakaan tapaamaan sua viikonloppuna.
MitĂ€ jĂ€rkeĂ€ tavata ihmistĂ€ jota joutuu pelkÀÀmÀÀn? YleensĂ€ tĂ€rkeĂ€ ihminen luo turvasataman ympĂ€rilleen. đ€
Kenet