*♥*♥*ENSKAT VIIKONLOPPUUN*♥*♥*
Perjantain löpinät ja höpinät
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10112594&p=1&tmode=1&smod…
Kommentit (30)
Mun oli pakko tulla vielä " terrorisoimaan" !
Mä täällä olin vähän ilkee ja " vahingoniloinen" kun luin Karssulin ja Amyn Tripptrappin kokoamista... Meinaan täällä on kanssa yksi samperin tunari! Siis mä kokosin sen NELJÄÄN eri kertaan, ennenkuin se oli " valmis" . Kun eihän mun blondin aivot tajunneet noita juttuja, ja sit mä en tajunnu laittaa sitä turvakaaren " pampulaa" sieltä istuinlevyn läpi... Että ette todellakaan oo ainuita!!! Ne vois vähän kehittää sitä ohjetta, vai mitä?
Eetu on ollu eilisillasta saakka TOSI kiukkunen, ei siis normi Eetu, vaan meille on joku vaihtanut todellakin kiukkupussin! Mikään muu ei oo kelvannu kuin äidin syli, söpöläinen. Ja mä en sitten oo saanut juuri muuta tehäkään kuin olla sylittelijänä... huoh! Mutta siis tuossa illalla sitten selvis syykin kiukkuun, kuumetta oli pojalla 38.9! joten ei enää yhtään ihmetellä miks se oli kipee eikä mikään kelvannu! Raukka! Ei meinannu rauhottuu omaan sänkyynkään, vaan mä nukutin (mitä en muista tehneeni sitten Eetun oltua 2kk!) sen viereeni saman peiton alle, ja siellä sitten nukku tunnin verran, ja kävin äskön siirtään omaan sänkyyn, toivottavasti nukkuis paremmin!
Joonalle oikein isot onnittelut täältäkin!
Ihanalta kuulosti Quun matka! Ja eikös se oo parempi olla liian tarkka kuin antaa pienen polttaa ittensä...
Mammiksen miehellä oli tullut ikävä, somaa!
Viiperolle voimia!
Osse oli saanut nukkua! Niinhän se menee että kun ei oo se oma pieni tuhisemassa, niin ei sitä niin vaan nukuta! Meillä kun Eetu on ollu muutaman yön mummulassa hoidossa, niin minä oon sitten muuten vaan kukkunut...
Olipa Aksu saanut ihanan lipaston! Mä näytin miehelle kanssa kuvaa ja sanoin haluavani sellatteen, niin totes että maalaa tuo (hänen vanha lipasto) ja tee siitä... heh! Saa nähä mitä siitäkin tulee!!!
Kissankello kyllä teilläkin vielä käveleminen opitaan! Eetu on kävelly vasta pari viikkoo ja oon kyl ihan onnellinen, ettei oppinu paljon aikaisemmin... Nyt saa olla ihan koko ajan perässä!
Sitä piti laittaa Amylle ja Bejbille, että täytyy nyt huomenna kattoo mikä on Eetun olotila, joudutaanko perumaan teidän vierailu maanantaina... Mua ottaa sitten niin päähän, jos joudutaan! Mutta katotaan nyt miten huominen alkaa, ja miten ens yö menee... Nyt kyl kuulostaa siltä että persiilleen menee...
Joo, mutta nyt kyllä tuo sänky kutsuu...
napero ja Eetu 1v2kk
Miten multa on mennyt ihan ohi se, että naperon Eetu jo kävelee??? En oo olleskaan huomannut. Onnittelut!!! Taitaa meidän Jonskukin vielä vähän odotuttaa ton kävelyn suhteen. Parina päivänä se on hiukan yrittänyt seistä ilman tukea. No, hiljaa hyvä tulee. Ja tosiaan niin kuin Kissankello totesi, että mitä sitä vielä kävelemään, kun kontatenkin pääsee mihin vaan ja tosi vikkelästi :)
Piti vielä muuten kehua, että Joonasta on tullut kauhee matkija. Tänään mies aamupäivällä nosti sohvaa, että saatiin imuroitua sieltä alta. Sitten iltapäivällä, kun oli vieraita, Joona muisti sen ja otti sohvanreunasta kiinni sillain, että toinen käsi yläreunalla ja toinen alareunalla ja yritti nostaa. Voi pientä... en mä tajuu miten se muisti sen, kun yhen kerran vaan näki sen homman. Muutenkin se kyllä matkii kaikkee. Hassu pieni :)
Hauskalta kuulosti noi teidän TripTrapin kokoamispuuhat. Onneksi meillä oli valmiiksi koottuna, kun ostettiin käytettynä. Oisin varmaan mun blondin aivoillani vieläkin kokoomassa sitä ;)
Kissankello, meille kätilö taas sano joskus kello 23, että ei taida tämän vuorokauden puolella syntyä. Jonsku oli kuitenkin päättänyt toisin :)
Kivalta kuulosti Q:n perheen reissu. Komeat on sun rv:kin. Vielä saman verran viikkoja lisää ja oot jo yli puolenvälin :)
Ei mun pitänyt ees enään tulla kirjottamaan. Äkkiä pois siis :)
pesukarhu ja Joona 1v
Aleksi nukahti vasta ihan äskettäin, kovin oli levoton. Tänään on tosiaan ollut erittäin huono päivä, pulauttelua ja itkuja jatkuvasti, ja ennestäänkin punaiseen peppuvakoon oli ilmestynyt ärhäkän punaisia näppyjä. Peruna aloitettiin uutena pari päivää sitten, olisiko siinä syyllinen :/
KARSSULI, oli tarkoitus väsätä sulle meiliä kun pojat nukkuu mutta parin tunnin nukutusrupeaman jälkeen oonkin niin poikki että taidan mennä itsekin nukkumaan. Kirjoittelen sulle huomenna :)
Olitte (näin lauantaiksi) saaneet paljon taas juttua aikaan, täytyy lukea huomenna jutut läpi, nyt sinne pehkuihin. KIITOS vielä kaikille, olette ihania!
Viipero & Aleksi yöunilla
Naperon Eetulle pikaista paranemista!! Hurjalta kuulosti kuumelukemat! Voi toista... :/
Karssuli: Täällä kans yks TrippTrappin kans tunaroinut. :D Ihan alussa mä pistin Heidille toppausta (iso pehmokirja :)), mutta en enää aikoihin.
Kiva, että Q:n perheen reissu meni kivasti! Ja toivottavasti neuvolareissulta on sit hyviä uutisia (sydänäänien suhteen jne). =)
Eipä muuta... Pitäis kai mennä nukkumaan, mut mä vaan surffailen täällä kaikkia sisustusjuttuja. =) Pitäis nimittäin sohva ostaa ja haluisin uuden ruokapöydän, mutta mutta mutta... Ku jos me ei asutakaan tossa kauheen kauaa ja saataiski jossain vaiheessa hankittuu oma tai isompi kämppä, ni sit jos tonne hankitut ei käviskään sinne. (esim. haluisin 6 hengen ruokaryhmän, mutta tonne se on aivan liian iso)
Jep... mut öitä ny kummiski... :)
Burde ja nukkuva Heidi, joka muuten vaan jumppas konttausasennossa kun olis pitäny nukkua -> meni kont.asennossa ees taas hirveetä kyytiä, ihme että pysy ees pystyssä :D
[color=#8B008B]RIIKKA ¿ ONNEA HIRMUISASTI PIKKU D:N SYNTYMÄN JOHDOSTA!!! :))) Oonkin yrittänyt käydä odotuspuolella urkkimassa josko sultakin olisi vauvauutisia. Niin se vain joskus tuo synnytys venyy ja yllätyksiä tulee matkan varrella. Onneksi kuitenkin teilläkin loppu hyvin, kaikki hyvin! :) Jaksamusta sinne sen haavan kanssa! Voin lohduttaa että mulla ainakin on jo tänään HUOMATTAVASTI parempi olo ja haava ei ole enää niin kipeä, lähinnä turta.. Ihanaa vauva-arkea sinne! Ja muista tulla turisemaan tänne kun jaksat ja ehdit..
Täällä on kans yks Nalle Puh-fani! :) Pikku-Millin lipasto oli TOSI hieno!
VIIPEROlle voimahaleja!!! * rutistus * Toivon mukaan tänään on parempi päivä!!! :)
AMYlla olikin jo illalla vähän parempi fiilis.. :) Tosiaan, ehkä sulle on olemassa se VIELÄ parempi jobi jossain.. Se vaan odottaa parempaa aikaa.
Voih, NAPEROn Eetu kuumeisena.. :( Miten kurjaa.. Toivottavasti Eetu paranee pian. Mikään ei ole niin kurjaa kuin kipeä pikkuinen..
Q:n matka kuulosti menneen oikein mallikkaasti.. Meilläkin ois haaveena lähteä Kreikkaan syyskuussa (silloin olisi Tiitiäinen about 5kk), mutta ei olla vielä uskallettu varata matkaa. Mun vanhemmat + sisko ois lähdössä sit samaan aikaan, mikä olisi tietenkin aivan ihanaa, olisi lapsenvahtejakin mukana.
Meille tuleekin tänään vähän vieraita.. Saa nähdä jaksaako neiti edustaa vai näyttääkö kuinka paljon hänestä lähtee ääntä! ;) Mukavaa sunnuntaita!
Mammis + Tiitiäinen 10 pv :)[/color]
Ihanat lomajutut Q:lla, vähänkö mä oon kade !
Joonalle synttärionnitteluja tietystikkin !
Mini-q se vaan kasvaa ja köllöttelee mamman masussa, mä oon vieläkin ihan onnessani teidän puolesta ! :D
Kandi: eiköhän ne ikenet siellä vähän kutita, Ainokin pureskelee omia ja äitin sormia, lisäksi kuolan määrä on aivan tolkuton, mä suunnittelen sellaista kuolan kerääjää sillä meillä on paidat ja muut ihan märät !
Amylla kävi kurjasti työn kanssa, voi halvattu sentään !
Viiperolle myös jakasmisia, teet varmasti oikean ratkaisun mihin nyt sitten kallistutkin !
Karsulilla on tosi kummallisen kuuloisia naapureita, on kurjaa että lapsia kohdellaan tuolla tavalla.
Inhottavinta on se että sitä joutuu vaan vierestä seuraamaan vaikka sapettaa ja säälittää toisten puolesta!
Kiitos muuten triptrap kertomuksista, tietääpähän miten ei sitten itse toimi kun sellainen on saatu, tarttis anopille vähän vihjata että kohta olisi tarvetta !
Eetulle laitetaan paranemishaleja, se on niiiiiiin kurjaa kun pikkuinen on kipeä !
Mies on meillä vieläkin puolikuntoinen, keittiön pöytälevyt lepää tuossa lattialla ja odottaa aikaa parempaa, onneksi mies toi paljon karkkia tuliaisina niin ei v......ta niin paljoa
AA
Täällä on kökitty koko päivä sisällä, kun Eetulla oli vielä aamulla kuumetta 38... Ja kiitokset kaikille paranemistuulista. *kiittää ja kumartaa*
Joten Amy ja Bejbi!!! Mun täytyy nyt kyllä perua toi huominen treffailu... byää!!! Mä olisin niin mielellään ottanut teidät tyttöjen kanssa kylään, mutta luulenpa ettei kannata teidän tulla hakemaan pöpöjä täältä. Ja toisekseen luulen ettei Eetu oo kovin, hmmm, halukas isäntä... Täytyy nyt vaan toivoa että kuume laskis pian, jotta päästäis ulkoilemaan, mulla meinaan räjähtää pää täällä sisällä ollessa...
Kävelemisestä vielä. Mä kyllä uskon vakaasti siihen että lapsi oppii kävelemään just sillon kun se on siihen valmis! Joten ei mitään hätää Pesukarhu ja Kissankello! Ja kaiken muunkin jokainen oppii sillon kun sen aika on!
Kissankello ja Pesukarhu olivat myös jutelleet tuosta ajasta... Meille sillon klo 4.30 kätilö sano että kyllä tää tän päivän puolella syntyy, aattelin et " joo, iltaan täällä sitten kärvistellään..." mutta Eetupa päätti syntyä nopeesti, ja klo 9.45 oli hän syntynyt...
Joo, mutta eipä nyt muuta irtoo, taitaa olla tääkin mamma pikkasen väsy...
napero ja flunssainen-Eetukka 1v2kk
Voi ja oi tätä vauva-arkea ja ihanaa tuhinaa! :) KIITOS KAIKILLE ONNITTELUISTA! Meillä meni synnytys tosiaan kaikenkaikkiaan hyvin (synnytyskertomus löytyy tuolta odotuspuolelta viime pe-pinosta jos jotakuta kiinnostaa), mitä nyt se istukan irrottaminen nukutuksessa sekoitti pakan aika totaalisesti mutta hyvin oon palautunut kun ei ole tikkejä tms. eikä muutenkaan ilmennyt mitään kummempaa.
Poika on aivan ihana ja suloinen! :) Tietty niinkuin jokaisen äipän ja iskän mielestä oma vaavi on. On kyllä HYVIN tempperamenttinenkin tapaus toisinaan ja on perinyt faijansa superkärsimättömän luonteen. Vaipan vaihdosta ja pukemisesta hän ei tykkää pätkääkään saati pyllypesusta, josta nousee ihan hillitön meteli. Rinnalla viihtyisi kyllä vaikka 24 h. Mulla on maito noussut tosi hyvin ja huomasin just että nyt alkaa olla vähän verestävä ainakin toinen nänninpää. Mutta siitä huolimatta luulen että nyt alkaa paikat vähäsen tottumaan pikkuäijän imuotteeseen jo paremmin kun ei tunnu ihan niin hirveältä enää kun tyyppi tarttuu nisään kiinni. Eihän muuten tuosta LANSINOH rasvasta voi tulla kaverille vatsavaivoja? Osaako joku kommentoida? Kai se pitäisi olla ihan ok...
VIIPERO taisi kommentoida että sun synnytys oli samaa kaliiperia kuin meikäläisen, olin itse ainakin tosi iloinen siitä että kaikki menkin noinkin yllättävän nopeasti ja " helposti" , vaikka se ponnistusvaihe oli tosi tuskainen. Lopputulos palkitsi koko härdellin!
Q, tosi ihanalta kuulosti teidän Bahia Felizin matka :) Hyvä kuulla noita lomakuulumisia kun itsekin ollaan todennäköisesti varaamassa matkaa marraskuulle ja tietty jännittää se miten pienen vauvan kanssa sellainen sujuu.
MAKKARA, se jäi tältä viikonlopulta täysin paitsioon tuo viihteily! Ei nyt sentään ihan vielä kykene :) Ja pitää saada tuo vatsalörtsy vähän pienemmänksi niin sitten kehtaa lähteäkin...
Koitan tässä taustailla ja päästä sisään teidän vauvajuttuihin. Lienee kuitenkin aika selkiö että tuore komentajakapteenimme pitää tarkkaan jöötä ajankäytöstä joten tänne tullaan aina kun äippä saa hengähdystaukoa =)
Ohessa linkki jossa on pari vauvakuvatusta meidän kullannupusta. http://www.flickr.com/photos/27313742@N00/
Aurinkoista sunnuntaita! :)
Leenis & jr 4 vrk
Oli tosi kiva eilen käydä kattoon miehen futispelejä. Tai mä ja D myöhästyttiin niistä miehen joukkueen peleistä, kun olivat karsiutuneet heti pois. Muita pelejä katottiin sit koko perheen voimin. D kiersi siellä miehen afrikkalaisten kaverien sylissä ja hassutteli kaikkien kans :). On hauska nähdä, miten afrikkalaisilla ( ja muillakin) lapset on " yhteisiä" ja nuoret miehetkin on ihan innoissaan vauvoja sylittelemässä yms. Mun veli esim. ei oo pitänyt D' a sylissä kun kerran (puoliks pakotettuna ;) ) eikä muutenkaan oikein osaa suhtautua sukulaispoikaansa ;).
Hirvee nenäsärky :(. Särkee ihan oudosti toiselle puolelle nenää ja vielä väärälle puolelle.. Oikeella puolella toi on suht normaalia joka nuhaan liittyvää (oon murtanut nenäni siltä puolelta), mut nyt sattuu vasemmalle.
Alkaa ihan oikesti iskee epätoivo ton lapsen syömisistä. Tänään aukas suunsa ehkä 3 kertaa/ruokailu. En tosiaan keksi, et mitä teen väärin. Nyt ei oo tuputettukaan tai mitään, mut ei vaan aukee.
Mut hyvääkin tähän päivään mahtuu :). Oon tehnyt jo suulliset kaupat Brion rattaista, jee! Käytetyt, mut tammikuus ostettu eli takuut ja kaikki kunnossa :). Saan ne jopa kotiin tuotuna huomenna :). Bye bye Haberkorn-panssarivaunut!
Mammis: Joo, sen ekan ihon kuuluu hilseillä pois. Ei tarvii rasvata tai mitään. Myöhemmin sit jos hilseilee, niin voi laittaa öljyä veteen tms.
Viiperolle voimia!
Queen: Mä en oo sairastellut, mut kyllä löytyy just noita nivelsärkyjä (on vähän vikaa muutenki), pääsnsärkyä yms. Ja megahuono muisti.. Aika hurja toi kertomas vauvan ruokavalio!
Q' lle tervetuloa takas! Kiva, että reissu meni hyvin.
Kissankello: Oon yrittänyt, et D' lla ois 2 päikkärit päiväs. Välillä vaan on pakko laittaa kolmansille, jos on nukkunut tosi huonosti. Välillä huonot yöunet tulee, vaikka päivällä ois nukuttu vähemmän. Mä epäilen, et toi pe-la yö meni ehkä osin ton hampaan takia huonosti. Eilen illalla laitoin supon ja yökin meni paremmin. Tänään laiotin taas supon ja katotaan et miten käy..
Karssuli: Ihan varmasti Aino on silloin syksyllä jo valmis menemään hoitoon. Jos aiot vielä osa-aikasena tehdä töitäkin niin tulee pehmeä lasku :). Mä toivon, et mulla ei alkais koulu ihan 5 pvää viikossa 8-16, et D' kin sais vähän aluks lyhyempiä päiviä ja ehkä viikkoja. Mä oon laittanut usein muualla (kotona on syöttiksessä pehmuste, mikä pienentää sen) syöttikseen pienen tyynyn selän taa tai makuupussin/peiton taiteltuna.
Jonskuhan on voimamies, kun käy sohvaa nosteleen :D. Vähän hauskan kuulosta.. D opetti kaverinsa (niillä kotona) kiipeen patteria pitkin ikkunalaudalta pudotteleen kukkaruukkuja. Mamma ei ollut hirveen kiitollinen, kun niiden poika ei ollut toa keksinyt, mut näki D' n kerran kiipeevän ;).
Eetulel paranemisia! Meilläkin kätilö sanoi, jotan jostain et ei synny enne jotain kellonaikaa tms., mut mä en yhtään muista mitä. Pitäis sekin kysyä mieheltä. Oon jo kysellyt sellasia pieniä sivuseikkoja, kuten oksensinko ;). Ei mitään muistikuvia koko hommasta :O!
Leenis: ei siitä rasvasta mitään pitäis tulla. Bepanthen on toinen, mitä ei tarvi pestä pois. Kuulemma Bepanthen maistuu ja jotkut äidit joutuu sen takia peseen sen pois.
Nyt kattoon Selviytyjiä..
Jenni ja D (vieläkin) 9 kk
Iltaa vaan!
Ollaan pitkin päivää huhkittu pihatöissä ja uhmattu tuota kylmää ja koleaa ilmaa. Tällä hetkellä etupihalta on kuorittuna vanhat nurtsit pois ja rappusten eteen on saatu laitettua laatat. Huomenna pitäis sitten kärrätä kiukulla kivituhkaa ja tasoitella sitä. JO nyt uhkaavasti jumittaa selkää ja käsiä. Mitähän se on huomenna?
Karssuli: meidän Tripp trappin kokoaminen sujui aivan samalla kaavalla kuin sulla eli moneen kertaan piti purkaa, kun ensin unohtui vauvatuki ja sitten pehmusteet. Mitä niistä ohjeista... ;o) Emmikään ei istu vielä itsekseen, mutta tuolissa pönöttää ihan intona. Vain syömisen ajaksi olen välillä topannut, muuten olen antanut istua ihan niine hyvineen. Ollaan tänään ja eilen kokeiltu myös neidin istuttamista sohvalla. Hienosti menee. Vitsit, meidän likat on kohta isoja tyttöjä - hui! =)
Joonalle hurjasti onnea ekasta täydestä vuodesta!
Ja kaikille mielenpiristäjille ja tsemppaajille kiitos! Sanoin jsut miehelle, että on tää vaan aika mahtava porukka, kun aina saa tukea ja myötätuntoa ja mitä nyt milloinkin ihminen tarvitsee. Kuten joku kirjoittikin, niin uskon kanssa, että varmasti näin on tarkoitettu näissä mun työkuvioissa. Vielä kun hoksais, että mitähän se on, mitä on tulossa...
Ei maar, täytyy oikeesti mennä nukkumaan, että huomenna taas jaksaa. Vilkutuksia kaikille!
-Amy ja Emmi-