Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*♥*♥*ENSKAT VIIKONLOPPUUN*♥*♥*

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtään ajeleen kun Sampolla on päikkyaika. Kauheet vieroitusoireet jo valmiiksi, kun joudun nyt melkein viikoksi nettipimentoon! :O Tai kyllä siellä anoppilassakin taitaa tietsikka ja netti olla, mutten kehtaa siellä surffailla :p Mitenköhän sitä kestää... ;)

Jaah, vois mennä aamupalalle. Onneksi pakkasin jo eilen kamppeet, niin ei oo nyt aamusta mikään hässäkkä täällä (niinkuin yleensä). Kerran oltiin menossa junalla anoppilaan. Katottiin aikatauluista, että puolen tunnin päästä lähtis juna, alettiin vasta silloin pakkaan, kävin pikasuihkussa ja meikkasin ja siltikin ehdittiin kyseiseen junaan! :O Se oli pikalähtö! Asiaa helpottanee se, että juna-asemalle siirtymiseen ei kulu aikaa, kun asutaan rautatieasemaa vastapäätä ;)

Joops, hyvät viikonloput ensikoille! :)

Han ja Sampo 2kk+

Vierailija
2/30 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

D' n aamu alkoi jo klo 6, mut mies nousi taas sen kanssa. Mies on nyt noussut tiistaista alkaen joka aamu.. Ihmettelin tänään ääneen, et miten se herää niin aikasin (tai silloin kun me vasta tavattiin, niin mies nousi aina tosi aikasin, mut opetin sen pahoille tavoille nukkuun pitkään ;) ), mut ei itekkään tiennyt. Valo varmaan vaikuttaa..

Ei pitäis ikinä kirjotella tänne mitään odotuksia tms. Eilen, kun laitoin et D varmaan nukkuu yön hyvin, niin pyh pah! Mä oon ihan hakusessa ton pojan rytmien kans. Pääsiäisestä alkaen ihan sekasin kaikki. Nukkuu miten sattuu päikkäreitä ja öitä kans. Ens ke on neuvola ja aion kysellä apua noihin syömisiin ja nukkumisiin. Eihän tota voi laittaa minnekään päiväkotiinkaan jos ei syö eikä juo maitoakaan kun sylinukutuksen jälkeen! Ite oo nnyt niin kypsä ja miettinyt tän asian niin hyvin, et oon valmis " kovettaan" itseni ja testaileen mitä terkka neuvoo ;). Meidän terkka on kuitenkin tosi mukava yms. joten luotan sen sanaan (jos nyt ei jotain ihan outoa tule).

JOONALLE ISOT ONNITTELUT! Mä tuon sen lehtijutun sulle, Pesukarhu, sit kun nähdään.

Josko sovittais niitä treffejä sit.. Mä ehdotan la 5.5. tai 12.5. Mitään puistoa en oikein tiedä..Mut jos saatais noista päivämääristä edes päätettyä ja aika vois olla taas 13?

Queen: Luin tossa just vauva-lehden juttua vauvojen nukkumisesta ja vanhempien väsymyksestä. Mä olen epäillyt, että väsy aiheuttais vähän fyysisiä " ongelmia" . Siinä jutussa sanottiinkin, että esim. aineenvaihdunta hidastuu tai muuttuu jotenkin (en jaksa hakee sitä lehteä) ja lihoo helpommin. Tän allekirjotan kyllä. Sit siinä taas joku asiantuntija kertoi, miten yli 6kk vauvat ei tarvii yöllä ruokaa ja pitäis nukkua kai yöt läpi.. No joo.. Mut kovasti voimia!!

Vähän Aksulla on hieno lipasto! Meillä mies ei tykkää, kun mä haluun ite kasata kaikki huonekalut. Menee kai miehisyys ;). Nyt hyväksyy sen jo paremmin, kun tietää et tykkään siitä hommasta :).

Mut eipä nyt muuta.. Odottelen et D herää ja sit " leikitään lounaan syömistä" ja lähdetään kattoon miehen futisturnausta (mikä onneksi on sisällä).

Jenni ja D 9kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=3A5FCD]Kamala ilma..huoh..mies joutu lähteen jo aamuyöstä jonnekin duunikeikalle..Mä messetin pikku-millin kans melkeen kahteen asti ja nyt sit vähän väsyttää ku Emiliina heräili tunnin välein heti kun pääsin sänkyyn..Itsepä tilasin? =)

Hanille oikein hyvää matkaa! Kai sä nyt siellä anoppilassakin kehtaat jossain vaiheessa koneella pyörähtään? =)

Amylle pahoittelut kun et saanut haluamaasi virkaa..toivottavasti edes arpaonni suosii jos niin pitkälle tosiaan mennään vanhassa koulussa!

Joonalle onnittelut naperoksi siirtymisestä! =)

Leenikselle onnea pojasta jos oon unohtanut onnitella! =)

Jennille tsempitykset, että neuvolassa osaisivat auttaa pojan syömisissä ja rytmeissä!

Hitsi kun nyt ei synny mitään juttua..Meen värjään hiukset kun toi peepe nukkuu..

Ihanaa viikonloppua kaikille!

t. poppis ja Emiliina 2,5kk+

Vierailija
4/30 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Kiitos kovasti kommenteista tuon imettämisen ja punaviinin tms suhteen. :) Meillä on itse asiassa sellainen pieni skumppapullo jääkaapissa odottamassa että mun antibiootit loppuu, sitten saadaan molemmat lasilliset.. Että ei nyt tarkoitus ole alkaa ihan ¿törpöttelemään¿.. ;)

Mies kyllä oli eilen törpöttelemässä.. Vietti varpajaisia + synttäreitään. Oli hänellä lupa mennä kaverille yöksi, mutta kömysi kuitenkin 4.30 kotiin ja kysyi saako tulla tyttöjensä viereen.. Herttaista! :))) Nyt nukkuu vielä krapulaansa. Sisko oli kaverina ja oli ihan kiva ettei meidän tarvinnut vielä olla yötä kahdestaan..

Miten muuten teillä, rauhoittuuko vauva teidän syliin? Nimittäin musta tuntuu että Tiitiäinen haistaa mun maidon niin ettei se voi rauhoittua mun syliin. Isänsä ja tätinsä syliin kyllä oikein mainiosti..

Ja vielä toinen kysymys, on varmaan ihan normaalia että vauvalla ¿kuoriutuu¿ ihoa pois? Siis nyt eilen ja tänään on ollut jotenkin tosi kuiva iho. Rasvaa on vähän laitettu ja se kyllä auttaa. Ihan niin kuin se poistais nyt jotain ¿vauvaihoa¿..

PESUKARHUn Joona on tänään päivänsankari! :))) Toivottavasti on mukavat pippalot.

Neiti on valvonut melkein koko aamun jostain 8sta asti, ja äsken nukahti rinnalle. Toivottavasti ois nyt parin tunnin unet ainakin edessä. Nimittäin mä lähden kauppaan osteleen vähän tarpeellisia juttuja. Ja mies saa pienessä darranpoikasessa jäädä vahtimaan.. ;) I HOPE että pärjäävät..

Mukavaa lauantaita!

Mammis + Tiitiäinen 9 pv :)[/color]

Vierailija
5/30 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän heti anteeksi, en jaksa kommentoida oikein mitään, mulla on niin väsy että silmiä kirvelee.

Leenikselle tietty onnitteluja laitetaan ja Kaimaa kiitetään vieraanvaraisuudesta, teillä on tosi ihana koti, tulin vähän jopa kadeksi ;) ja ai vitsi mikä koiruus se valtsu on, harmi ettei Kamu kelvannut kaveriksi.

mä jo niin unelmoin pitkistä päikkäreistä kun mies tulee kotiin ja on Ainon kanssa mutta ei niin ei sillä on joku vatsapöpö tarttunut sieltä laivalta ja oksentaa vähän väliä, kaikesta huolimatta se lähti hakemaan lompakkoa terminaalista, kun oli unohtanut sen hyttiin ja sitten menee bauhaussiin hakemaan meitin uudet pöytälevyt.

Milläköhän mä opin nyt laittamaan tavarat kaappiin ja laatikkoon niin että avaan oven, 2 viikkoa on saanut laittaa kaiken yläkautta kun ei ole ollut pöytätasoja.

Sateista huolimatta oikein ihanaa viikonloppua kaikille

AA ja vihdoin nukkuva Aino

Vierailija
6/30 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaa on sää ulkona ja samoin on mieli :/

Nyt ei oikein jaksa kommetoida mitään, tai no pari juttua jäi mieleen.

Leenikselle kovasti onnea ja tervetuloa! Tutun kuuloinen synnytys, mulla kaikki meni suunnilleen samoin, paitsi että kohdunkaulanpuudutteen kerkisin saamaan ihan vähän ennen ponnistusvaihetta, joka ei siten tuntunut niin kamalalta.

Ninca kyseli synnytyksen yhtäläisyyksistä oman äidin kanssa. No meillä oli ihan erilaiset synnytykset, äidillä meni eka raskaus yli ja käynnistyi vesien menolla, ja oli aika rankka. Mulla taas käynnistyi suppareilla 40+0 iltana, oli nopea ja helppo. Toka raskaus äidilläni olikin kaksosraskaus, joten sitä ei oikein voikaan verrata..

Joonalla on tänään synttärit, hurjan paljon onnea isolle pikkumiehelle!!

Amylle pahoittelut täältäkin kun et virkaa onnistunut saamaan.

Ja peukut on pystyssä jotta et sentään nykyistä työtäsi joudu jättämään.

Meille kuuluu huonoa. Tai siis minä oon ainakin ihan rikkipoikki. Tämäkin päivä on ollut jotenkin ihan katastrofi, Aleksilla paljon allergiaoireita, itkua ja pulauttelua + pieruja. Tarkoitus oli siivota mutta eihän siitä mitään tullut kun pientä kipeää olisi pitänyt vain sylitellä. Mies (yllättäen) töissä ja itkuisen & kiukkuisen puhelun jälkeen se onneksi tuli pariksi tunniksi ja sain siivoiltua edes jotain.

Ei jaksa ei jaksa.. Hitto kun vaikeaa. Soseita maistellaan ja allergiaa on, mutta mikä johtuu kiinteistä mikä rm:sta. Ja imetystä pitäisi alkaa lopetella ½vuoden jälkeen, ajatuskin saa melkein itkemään, haluaisin niin imettää. Pulloakin Aleksi on alkanut hyljeksimään, ja mitä siitä sitten tuleekaan kun erityiskorvike on ilm. pahemman makuista kuin tavalliset korvikkeet.

Huh ja anteeksi tilitys. Taidan painua sohvalle kun A. onneksi nukahti ulos ja nukkuu ainakin vielä..

Viipero & Aleksi 5½kk

Vierailija
7/30 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut nettipimennossa, jostain syystä yhteys oli eilisen poikki. Pääsin eilen aluksi ravintolaan syömään työkavereiden kanssa ja muutaman drinkinkin sain juotua. Yöksi menin kaverin kämpille taas koisimaan, ja sainkin nukuttua seitsemään asti, mutta - ylläri ylläri - heräsin tuona aikana kahdesti itsekseni enkä enää seiskan jälkeen saanut unta. Kahdeksalta olin sit kotona miehen ja typyn luona ja aamupäivän vielä torkuskelin omassa sängyssä. Nyt on vähän levänneempi olo, vaikka ei suinkaan mikään ultraenerginen. Mies oli pärjännyt hienosti koko ajan, typy oli syönyt vain kahdesti yöllä, mutta hirmuisia määriä, 100 ml kummallakin syötöllä. Ei ihme, jos heräilee, tuleekohan mulla kerralla noin paljoa? No, varmaankin, aamulla ainakin pumppasin pari kertaa reilun desin, ku tyttö ei meinannut oikein suostua äitin tissistä syömään. Nyt vasta iltapäivällä on alkanut maittaa.

Me ollaan huomenna lähdössä Hollantiin typyn tätin luo viikoksi, joten olen poissa linjoilta siihen asti. Kaikki on vielä pakkaamatta ja kämppäkin pitää puunata esittelyä varten vielä ennen lähtöä. Mut nyt syömään ja sit kai vaan on tartuttava hommiin.

-Osse ja typykkä

ps. verottaja muisti muakin, takas tulee ainakin 1200 euroa + kotitalousvähennykset vielä on ilmottamatta... JEE! Laskin heti, et tolla rahallahan taas voi muutaman kuukauden ylimääräistä olla kotosalla. :) Ilmoitin muuten eilen työkavereille, etten ole tulossa töihin ennen vuodenvaihdetta, tai eihän mulla sitten mitään työpaikkaa enää olekaan... mut on tuokin asia selvä nyt heillekin.

Vierailija
8/30 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh olkoon... Vihdoin kotona levähtämässä... Ollaan koko päivä huhkittu muuttohommia mun äiten ja siskon kanssa ja äsken vasta kotiuduttiin. Oli muuten aika hauskan näköstä varmaan, kun oltiin siivoomassa sitä uutta kotia ja mun piti ottaa sisko olkapäille, että saatiin heidin huoneen vaatekaapin ylimmät hyllyt pyyhittyä. Keittiötikkaat kun unohtui tänne vanhaan kotiin. :D

Hanille ja Osselle oikeen hyvää reissua!!!!

Milli: IHANA se Aksun lipasto!! <3

Pesukarhun Joonalle oikein ISOT 1v onnittelut!!

Täällä niin monet on hehkuttanu yö-enkkoja, että ne tais tarttua tännekin.. :) Heidi on nyt kahtena yönä nukkunu ennätys hyvin!! Ei oo heränny ku KOLME kertaa syömään!!! JEE! :D Heh... ei kyllä mitään verrattuna muiden megapitkiin yöuniin, mutta on huomattava muutos meidän öissä. =)

Jaaha. Täytyy mennä tekee neidille iltapuuro! Moro.

Burde ja Heidi - huomenna 7kk!!! :D

Vierailija
9/30 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

*voimahali* ja tsemppiä!!! onneks noita megehuonoja päiviä ei yleensä oo usein.. mut toivotaan että huominen päivä olis jo paljon parempi!!

burde taas

Vierailija
10/30 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon koittanut ettiä Quieroa, missähän mahtaa luurata nykyään kun en mistään löytänyt?! Luulin vielä pinoutuvan täällä, mutta ainakaan en löytänyt monen päivän pinoja kahlaillessani. Onko teillä tietoa, tai Q jos luet tän niin hihkaise! Ois vähän kysyttävää inssiin liittyen! :)

Terkut vaan kaikille tutuille, ainakin bongasin Hanin, Amyn, Auroran, Open, Kesiksen, Kandin, Poppiksen ja AA:n! Mä vaan salaa joskus käyn teidänkin kuulumisia kurkkimassa ja kuviakin kattelen, kun laitatte linkkejä! :) Saapa nähdä tavataanko o-puolella, kun pikkukakkosta odottelette! :D

Killa

Vierailija
11/30 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quu on pesueineen matkoilla:) Kirjoittelee kyllä normaalisti edelleen ihan aktiivisesti!

Viiperolle jaksuja huonoon päivään, varmasti on tosi rankkaa tuokin, koita kestää!!

napero: meillä tyttö ei öisin rauhoitu kuin tissille,siinä syy näihin äidin ainaisiin yövuoroihin.

jenni: Luin kanssa sen saman jutun ja tiedätkö mä olin huomannu just ton et aineenvaihdunta käy tosi hitaalla ja lidäks oon sairastellu ihan kamalasti.

Tänään käytiin kummitytön synttäreillä,miehen siskon perhe ja musta niillä on vähän erikoiset lastenkasvatustavat..tai siis ainakin erilaiset kun meillä.

Ne vanhemmat lapset on ensinnäkin ihan holtittoman villejä ja niille huudetaan ihan hirveästi, sit niiden nuorin, 9kk vauva on jo puolivuotiaasta juonu tavismaitoa ym. eikä syö mitään hedelmäsoseita eikä puuroja ikinä..(eivät siis ees tarjoa sille kun eivät itsekään syö hedelmiä tai puuroa) ..vaan tavallista valion jugurttia aamuin illoin ja päivällä samaa kun muutkin ja sitä tavallista maitoa.

Nyt se mässytti siellä lattialla ässämix karkkeja posket pullollaan ja täytekakkua perään. Siitä tietty syntyi kauhea äläkkä että meidän tytölle ei saanut antaa mitään..:S

Nyt täytyy lopettaa ja mennä kylvettämään tyttöä kun ysiltä alkaa 40vee ja neitsyt canalilta..

Niin ja meille pukkaa nyt sitä flunssaa koko poppoolle..ääh.

Queen ja Liia 8kk

Vierailija
12/30 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, täällä ollaan! Me oltiin vaan viime viikko Bahia Felizissä lomalla, ja tulin nyt vasta takas linjoille!

Kysy ihmeessä, mitä ikinä vaan haluat tietää! Oon ihan pihalla nyt kaikkien tuoreimmista kuulumisista, mutta eikös teillä ole se inssi ihan lähipäivinä edessä? Mitkä on fiilikset? Tuun vaklaamaan sun kuulumisia teidän pinoon pian. Jään odottelemaan sun kysymyksiä ja kirjoittelen sillä aikaa vähän lomakuulumisia tänne. :)

-Q-

Vierailija
13/30 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos onnitteluista! Hienosti meni synttärikekkerit. Huomenna vielä tulee yksi ystäväpariskunta käymään. Väsynyt päivänsankari meni mamman kassa jo unille :)

Quiero on tullut takasin :) Miten matka meni?

Viiperolle voimahali! Voi, kun teilläkin tuo tilanne helpottais ja Aleksin olo paranis. Paljon voimia teille.

Vitsit, onko Aksu tasan viikon Joonaa nuorempi? Iiiihana oli toi Nalle Puh -lipasto :)

Jenni, mulle käy sekä 5.5. että 12.5. Ja kello 13 on passeli. Ketä muita olis kiinnostuneita pk-seudun viikonlopputreffeistä? Nyt olis minä Jenni ja NApNAp tulossa. Kaikki joukolla mukaan vaan. Pitäiskö laittaa ihan oma treffipinonsa, että ei päiväpinoja tukita?

Nyt meen...

pesukarhu ja Jonsku tasan 1v (tai oikeesti vasta kello 23.57)

Vierailija
14/30 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetihän sä löydyit! Mä en viitti täyttää teidän pinoa omilla höpinöillä, joten tein uuden aloituksen ja siellä on vähän kysmystä:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10127598&p=1&tmode=1&smod…

Vierailija
15/30 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla kotiuduttiin, ja tänään ollaan pyöritetty vimmatusti pyykkikonetta. Päivällä oltiin jo vauvauinnissakin pitkästä aikaa. Voi vitsit quu nautti ihan täysillä taas siitä polskimisesta! Se on kyllä tosi vesipeto. Tänään kokeiltiin, että uskaltaako se jo itse vapaaehtoisesti " hypätä" veteen ja laitettiin se altaan reunalla veden rajassa olevalle muovituolille istumaan. Siitä poitsu hyppäsi monta kertaa veteen, kun me ojennettiin kädet ja kutsuttiin sitä. Meillä on uinnissa myös sellaisia kelluvia patjoja, joiden päälle vauvan voi laittaa harjoittelemaan tasapainoa. Sieltä quu konttasi reunan yli ja sukelsi päistikkaa veteen. Ei ollut moksiskaan vaan nauroi makeasti päälle! :) Sitten kokeiltiin ohjaajan kanssa ekaa kertaa liukumäkeä. Pari kertaa tehtiin harjoitusliukuja, mutta lopuksi quu laski ihan pääedellä suoraan veteen, josta isi otti sukelluksesta vastaan. Meni kyllä tosi mukavasti tänään noi uintiharjoitukset! Oli ilo katsoa, kun poitsu oli niin innoissan.

Mutta sitten niitä matkakuulumisia. Oli tosi kiva reissu! Hienosti sujui kaikki vauvan kanssa matkalla, joten lähtekää ihmeessä koko perhe vaan reissuun, mikäli voitte. Me otettiin pariksi päiväksi ruokaa varmuuden vuoksi mukaan, mutta käytiin sitten siellä heti ekaksi isossa ostoskeskuksessa ja ostettiin ihan paikallisia lasten ruokia. Ne oli ihan Nestlen, mutta oli niissä vähän lisätty sokeria ja suolaa. Ajateltiin kuitenkin, että ei se nyt niin vaarallista ole, vaikka viikon quu söikin niitä ruokia. Maitoa vietiin 12 pientä tetraa Nania, joita oli helppo käyttää esim. lentokoneessa ja jos oltiin jossain muuten liikenteessä. Muuten käytettiin maitojauhetta ja pullovettä. Säätkin suosi, joten senkin puolesta oli leppoisaa. Poitsu tykkäsi tosi paljon auringosta ja lämmöstä. Kiva, kun tulee kesä, niin meidänkin vauvat pääsee peuhaamaan pienemmissä vaatteissa nurtsilla jne. Hotellin sisäpihalla oli nurmikkoa, ja siellä quu oli ihan ihmeissään, että mitäs tää tämmönen vihreä matto oikein on. Pitihän sitä vähän riuhtoa ja yrittää syödä ja silleen. :)

Me taidettiin olla oikein supertarkkoja quun suojaamisesta, kun pidettiin poitsulla visusti aurinkolaseja ja hattua, ja altaalla quulla oli aina se auringonsuoja-asu, jonka ostin lapsimessuilta. Se on siis sellaista ohutta ja hengittävää vähän kuin uikkarikangasta, pitkähihainen paita ja kaprihousut. Suojakerroin on tossa asussa 80 eli ei tartte rasvailla sen alta. Naamaan, niskaan ja niihin muihin paikkoihin, missä ei muuten ollut suojaa me laitettiin ihan totalblokkia eli 50 kertoimista rasvaa. Jotkut vanhemmat piti quuta pienempiäkin vauvoja aurinkovarjon alla ihan vaippasiltaan eikä juurikaan muuten suojannut niitä pienokaisia, mutta meidän mielestä oli parempi olla vähän ylivarovainen kuin ottaa riskiä vauvan herkän ihon palamisesta.

Me ei myöskään uitettu quuta uima-altaassa, kun niissä on kuitenkin kaikkia aineita vielä paljon enemmän kuin täällä Suomessa tavallisessa uima-altaassa. Ja vauvauinnissa ainakin suositeltiin, ettei lasta vietäisi Suomessakaan tavalliseen uimahalliin ennen 1v. ikää. Niinpä otettiin siinäkin varman päälle ja ostettiin quulle sellainen kiva pieni puhallettava vene. Uitettiin poitsua siinä lastenaltaassa, niin se pääsi katselemaan muita lapsia. Siitä quu tykkäsikin! Mutta vielä kivempaa oli, kun täytettin se vene suihkuvedellä ja annettiin poitsun kylpeä siellä lyhyitä aikoja kerrallaan lelujen kanssa. Kaikki kyllä ihaili kauheasti quuta siellä matkalla ja paikalliset tietysti koko ajan oli lepertelemässä sille tai vetämässä varpaista tai silittelemässä tukka.

En tiedä oonko vaan lihonut vai voisko vauva jo vähän turvottaa masua...? Tekis niin mieli siirtyä " virallisesti" äippähousuihin, kun muut puristaa ja ahdistaa, mutta en uskalla, kun vasta maanantaina on eka neuvola, jossa kuunnellaan sitten niitä sydänääniä. Kuitenkin jos nyt onnellisena siirtyisin äippähousuihin niin sitten neuvolantäti sanoisikin, että ei täällä mitään ole... Nyt kun oireet on kadonnut kokonaan, on heti ihan epäluuloinen olo... Toivottavasti kaikki on hyvin, en pysy kohta enää nahoissani, kun koko ajan pohdin, että olispa maanantai pian!

No mutta, tätähän ei jaksa kukaan lukea, joten lopettelen. Huomisesta lähtien koitan taas päästä perille teidän muidenkin kuulumisista. Öitä!

-Q- ja -q- 8,5kk ja miniquu 10+4

Vierailija
16/30 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasi unohtua, mutta piti tietenkin suurelle pikkumiehelle eli Jonskulle 1v. vielä laittaa onnentoivotuksia!!! Kiva, että kekkerit oli sujunut mukavasti. Juhliminenhan väsyttää aina, joten ei mikään ihme, että päivänsankari jo simahti. Onnea vielä kerran!

-Q-

Vierailija
17/30 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylikaupalla onnea Joonalle! Ihanan jänniä muistoja sitä nouseekin pintaan näinä merkkipäivínä, minulla ainakin. Jonsku syntyi sitten myös yön tunteina, kuten Matiaskin, klo 23.38. Meillä kätilö sanoi jossain vaiheessa synnytystä, että kyllä tämä vielä tämän päivän puolella syntyy. Mies katsoi heti kelloa ja ihmetteli, että ei kai sentään, kellohan on jo 23.15..? Mutta sieltä se poika vain tuli saman päivän aikana. Teillä meni vähän tiukemmalle. ;)

Mukavaa, että Q on takaisin linjoilla, toivottavasti matka sujui hyvin. Kerrohan retkikuulumisia, kun ennätät!

Burden Heidikö se täyttää huomenna 7 kk? Onnittelut myös sinne! Ihmeellistä kyllä miten se aika rientää.

Meillä on ollut tässä vähän hoppua, Matias on vaatinut nykyään selvästi enemmän huomiota tarhapäivän jälkeen. Kaipa se on pienellä äitiä ollut ikävä. Siinä ei auta koneelle tulla lueskelemaan mitään. Ja onhan se äitilläkin poikaa ikävä työpäivän jälkeen. Jälleennäkeminen on joka kerta aivan yhtä riemukas!

Meillä ei vieläkään kävellä, eikä uusia kunnon sanoja ole tullut, mutta ymmärrys tuntuu kasvavan päivä päivältä. Taitaa nyt olla tuo puheenkehitys käynnissä, ja kävely toissijaista. Mitäpä sitä turhia, kun kontatenkin pääsee niin pirskatin lujaa! ;)

Jennille ajattelin vain sanoa, että voisiko D' lla olla aika siirtyä vähempiin päiväuniin? Onko D nukkunut 2 vai 3 unet vielä? Meillä tuo on näkynyt juuri epämääräisenä kiukkuamisena ja huonoina yöunina. Nykyään M nukkuu pääsääntöisesti yhdet unet (2-3 tuntia) ja yöuniaan vetelee tämän myötä 10-12 tuntia putkeen. Ihanan luksukselta tuntuu tällainen yöunien nukkuminen. Joskus näkee painajaisia, jolloin täytyy rauhoitella, mutta muuten nukutaan läpi yön, klo 20-7, joskus pidempäänkin. Saatan olla ihan hakoteillä, tulipahan vain mieleeni.

Nyt täytyy tämänkin mamman mennä taas iltapesuille, itse joudun nimittäin töihin heräilemään klo 6, joten ei kovin myöhään sovi valvoa.

Kissankello ja M 1 v

Vierailija
18/30 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nimittäin jo kolmatta päivää tosi kiukkuinen pieni mies kotona. Tänään annoin sitten suun kautta lääkettä, kun käninä yltyi suoraksi huudoksi. Kyllä se ainakin jonkin säryn vei pois, koska puolisen tuntia lääkkeen annon jälkeen itku vaihtu hymyksi.

Niin ja ekaa kertaa viileä purulelu teki kauppansa! Noel suorastaan kiskaisi sen suuhunsa, ja kalusi antaumuksella. Mun sormia se myös oikein pureksii, joten oletan että ikeniä kutittaa. Omat sormet tietty on suussa koko ajan, ja nyt se tunkee niitä suuhunsa myös syödessään.

Ei kai se oikein muuta voi olla kuin hampaita? (Tai sitten mä vaan tunnen oman lapseni tosi huonosti...)

Kandi & Noel 4kk

Vierailija
19/30 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kurkkimassa että sulle on tyttö syntyny, onnittelut! :)

Vähän samaan malliin oli synnytyskin menny ku mulla, sunnuntai-illasta asti supisteli mulla ja tiistaina vasta kahdelle sormelle auki lääkkeenkin jälkeen..Sitten sydänäänet romahti ja hätäsektio tehtiin, onneksi koska pikkusella oli napanuora 2x tiukasti kaulan ympäri..

Mutta ei mulla muuta, paranemisia, tää haava ei oo kiva :/

Riikka& pikku D 4päivää

Vierailija
20/30 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi Joonalle isot onnittelut!! Voi vitsi miten iso poika jo! Mihin tää aika oikein menee...

Q:lle tervetuloa takaisin koto-Suomeen ja kiva että matka meni noin hienosti!

Coltsfoot, kuulostaa niin tutulta... Mulla tuli kans paiskottuu ovia ja karjuttuu miehelle sun muuta. Aino parkahan se aina säikähti niin sitten vähän tajusin rauhoittua. Mutta edelleen olen aika tulta ja tuppuraa ja mies saa kyllä kuulla kunniansa välillä...

Amy oli saanut kurjia uutisia. Haleja sinne! Mä koitan aina ajatella jos jokin menee pieleen että jotain parempaa on tulossa ja asiat kuitenkin suttaantuu! Toivotaan että niin kävis ton työhomman kanssa.

pikku-millullä tosi hieno lipasto! Mä oon ihan Nalle Puh -fani. Mies aina naureskeleekin että ostanko Nalle Puh -kamaa itselleni vai lapselle. :) Kai Aksukin ne hampaat ennen kouluikää saa! :D

Jenni, ihanaa että sun mies nousee aina aamulla D:n kanssa. Meillä ei oikeastaan koskaan. Toivottavasti neuvolasta saat hyviä neuvoja tohon syömis- ja nukkumisprobleemaan. Meillä on vähän samanlaista noiden päikkäreiden kanssa, ei oikeastaan ole yhtään samanlaista päivää. Yöt sentään menee suht hyvin jos ei tutittelua lasketa.

Mammis, tuo ihon kuoriutuminen on ihan normaalia noin alussa. En kyllä kuollaksenikaan muista kauanko sitä kesti Ainolla. :)

Viipero, haleja ja paljon. Toi teidän tilanne vetää oikeastaan aika sanattomaksi. Vaikka susta ei nyt siltä tunnukaan, niin se imetyksen lopettaminen on aika varmasti hyvä ratkaisu. Eihän se imetys kuitenkaan itse tarkoitus ole, vaan se että Aleksilla on hyvä olla. Oletko miettynyt mitä kirjoitin diettaamisesta sun muusta? Loppukädessähän päätös on sinun. Meillä ainakin elämä helpottui huomattavasti, ku lopetin imetyksen, vaikka se vaikea päätös olikin. Kirjoittele kun jaksat/ehdit!

Osselle ja perheelle mukavaa matkaa! Ihanaa että olit saanut levätä, kuulosti tosi mukavalta!

Queen, mä oon kans törmännyt noihin outoihin kasvatustapoihin. Naapurin muksuja kasvatetaan aika vapaasti ja jos kuria pidetään niin sitä pidetään huutamalla v***u saa**** jne. Aino varmaan oppii niiltä kaikki kirosanat mitä on. Mut siis oikeesti, 9 kk vauva syö karkkia???? Uskomatonta.

Muutenkin noi naapurit on ihan ufoja. Niillä on pieni vauva myös ja kun ne häärää tuolla pihalla se vauva on hereillä vaunuissa tuntikaupalla ja saa tietty välillä tissiä mutta ei mitään virikkeitä ei mitään muuta kuin taivaan katselua. Perheen isompi poika kertoi että sisälläkin vauveli katsoo sitterissä telkkaria. Isompi poitsu oli viikolla kipeänä ja kuumetta seuraavana päivänä se oli jo pihalla ilman pipoa ja hanskoja, tällaisella ilmalla. Mua oikeesti säälittää noi lapset. Tuntuu että ne on ihan hunningolla.

Me käytiin eilen siellä päiväkodissa ja laitetaan nyt sitten hakemus vetämään. Sovittiin miehen kanssa että lokakuun alusta Aino aloittaa hoidossa eli vuoden ikäisenä. Se tuntuu ihan ok ajatukselta. Toi päiväkoti vaan on yksityinen joten ei saada osapäivähoidosta mitään alennusta. Haetaan varmaan myön kunnalliseen ja katotaan mitä ne sieltä tarjoaa. En oikein haluais Ainoa ihan viitenä päivänä viikossa laittaa hoitoon, mutta voihan se mieli vielä muuttua.

Mulla olis kysymys Tripp Trapp tuolista. MiaMikin Idalla ja Amyn Emmillähän ainakin oli sellainen? Nimittäin kun Ainohan ei vielä osaa istua niin oletteko laittaneet sen vauvatuen lisäksi tyynyn tai jonkun lisätueksi? Aino ainakin kekottaa tuolissa tosi istuvassa asennossa ja mietin vaan että onko se pahaksi? Me saatiin tosiaan toi tuoli vasta eilen vaikka piti saada se jo viikkoja sitten. Kokosin sitä illalla kolme tuntia. Olis vissiin kannattanut lukea se kokoamisohje alusta loppuun ennen aloittamista... Aika toope olo oli kun huomasin että voi vimpeli enhän nyt enää saa sitä vauvatukea kiinni kun tuoli oli jo kasassa. Ja uskokaa tai älkää, kun olin laittanut sen vauvatuen kiinni, niin sitten tajusin että eihän ne pehmusteetkaan ole vielä kiinni. Ja eikun taas löysäämään ruuveja... :/ *nolottaa*

Nyt mä lopetan tän superpitkän sepustuksen ja lösähdän telkun ääreen hetkeksi. :)

Karssuli & Aino 6,5kk