Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

>>>TOUKOJEN LAUANTAI<<<

21.04.2007 |

Uusi pino unettoman yön kunniaksi.

Ja linkki eilisiin juttuihin:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10112043&p=1&tmode=1&smod…

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vietetään flunssan kourissa unetonta yötä joten päätimpä tulla tappamaan aikaa vauvikselle..

Mammuliinille onnea pikku prinssistä!

Tuuteliruu: Vau, sullakin on kohta jo vauva sylissä. Kiva että sait käytyä viime kerran traumoja läpi lääkärissä.

Mä voisin tähdätä sun kanssa samaan päivään.

Selällään olosta: mulle kanssa sanottiin toisessa ultrassa että selällään oloa tulisi välttää. Painaa kuulemma isoja suonia ja estää verenkiertoa.

Mulle kyllä sanottiin että vaikuttaa myös sikiön hapensaantiin. Itse oon sohvalla kyllä köllötellyt selällänikin, mutta nukkua en oo uskaltanut.

Laru: millasses ihmesitterin sä oot oikeen tilannut kun siitä täällä niin haastellaan? Mä kun oon vasta alkanut päivittäin palstaa seuraamaan

niin en oo ihan kärryillä kaikesta.. Jaahas, asia selviskin kun luki pinoa eteenpäin. Hieno peli, ja tosi reippaan värinen!

Tulikohan Keijo.Annikille lähtö.. jännittävää!

(.): Tosiaan viime lauantaina varmaan onnistuis kaverin synttäreiltä saaman flunssapöpön ja nyt tiistaina jo alko vähän kurkku kipuilla. Loppuviikon on ollut aamuin illoin kipeä ja räkä valuu. Tietty sitten eilen iltapäivällä alko kipeytyä kurkku ihan tosissaan ja nyt ilta ja yö on mennyt tosi ikävissä oloissa. Tietty just viikonlopuksi paheni niin ei voi neuvolasta kysyä apua. Nyt mietin et pitäskö mennä vaan tavan lekuriin tsekkauttamaan että kyseessä varmasti on vaan tavallinen flunssa vai pitäskö soittaa kättärin päivystykseen ja kysyä sieltä miten tällassessa tilanteessa pitäs toimia. Tietääkö kukaan? Auttaako toi synnäripäivystys vaan synnyttämiseen liittyvissä asioissa?

illalla koko leffan ajan mahatyyppi piti hirmuista jumppatuokiota ja sukkapuikot viuhtoi kohdunsuulla, siltä ainakin tuntu. Suppareita ei kuitenkaan oo tullut eikä tuo maha tosta oo laskeutunut, ei vaikka miten kattois mistä kulmasta. Joten ei pitäs ainakaan tähän hätään olla tiedossa alikuntoisena synnytystä.

Huomenna (eli siis tänään) oli tarkotus lähteä ettimään parvekekalusteita, mutta ei sitä tässä kunnossa parane shoppailemaan lähteä. Hitto, 3 päivää mennyt jo kotona lepäillessä ettei flunssa pahene ja paheni sitten kuitenkin! epäreilua!

Nyt alkaa toukovauvoja pikkuhiljaa putkahdella maailmaan. Voi kun itsekin pian jo pääsisi vauvalistalle. Mä oon salaa vähän toivonut vappuvauvaa.. vika tätä kuuta tai eka toukokuuta ois musta hyvä päivä syntyä!

nyt taidan lähteä taas koittamaan tota unen saantia.

i-p-o rv 38+1

Vierailija
2/34 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi järkytys mikä yö! Olen sitten nukkunut vaivaisen tunnin!

Jostain syystä molemmilla kyljellä oli hankalaa olla, lonkkia särki.

Sitten vaivasi (vaivaa edelleen siis) pahimmat levottomat jalat ikinä. Pohkeista pakaroihin säteilee, ei oo yhtää hauskaa.

Niin ja vauva painaa mahassa..

Kumpa tämä olisi ees jotain synnytykseen viittavaa, sitten tämän kestäs. Mutta ei, mikä ihmeen SUPPARI???

Harmittaa sekin että siinä meni mun aikomukset nukkua kunnolla kun poika mummilassa. Mies lähti just aamukierrokselle ja sanoi että koetahan nukkua. Mutta kun mä olen jotenki niin ylipirtee että olisin voinu lähteä vaikka sen mukaan!

Nyt tuli valitusta, söin ja menen uhallanikin takasin sänkyyn.

miitu

Niin ja minä luulin että eka olen tälle aamulle, niin i-p-o oli sitten jo kerennyt aiemmin. Lohtu, vaikkakin laiha sellainen että en ole tässä asiassa yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen panadol ilmeisesti auttoi ja supparit loppu, hyvä niin. Nyt on sitten alavatsa ja selkä hellänä. Piipero aloitti lähtölaskennan rv 36 ja tämä näköjään viikkoa aikaisemmin. Nähtäväksi jää kuinka kauan tätä kestää. Vielä ei mielestäni ole tullut limatulppaa, mutta eihän se mikään tae synnytykselle olekaan.

Muuten yö meni normaaliin tapaan särkyjä ja levottomia jalkoja potiessa, unohtamatta vessassa ramppaamista. Ihan törkeitä noi kivut, ei auta mikään.

Jotenkin ihan pöllämystynyt olo tosta eilisestä niin ei osaa mitään kommentoidakaan. Käynnistyy se tämäkin päivä.

Kaikille odottajille hyvää vointia ja todellakaan ei voi tietää, että koska on h-hetki ;D

rv 35+1

Vierailija
4/34 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti yökukkujamme olis saaneet unta nyt aamusta? toi on tosi inhottavaa kun ei saa syystä tai toisesta unta yöllä. Varsinkin silloin kun esikoinen vielä ei oo kotona! pöh:(

Mä sain suht hyvin unta kun poika pari kertaa vaan kitisi unissaan ja mä tietty menin ne vakkarikerrat yöllä pissalle. Toissayönä poika oli levottomampi kun tekee takahampaita.. Täksi yöksi kun laitoin supon niin johan helpotti pientä.

Oliko se nyt Keijo.annikki jolla ehkä lähtö edessä oli ainakin eilisessä pinossa! voi kun jännää.. Saas nähdä kuuleeko siitä enää tänään.

Kenellä oli miehen kanssa harmituksia kun ei kotona näy, nyt en muista nikkiä sori.. mulla kans nyt ärsytys.. miestä ei oo pariin päivään näkyny kotona, pari päivää sitten kävi 100 km päässä katsomassa meille toista autoa kun yllättäen on kevään tullessa iskeny autokuume! Meillä siis vähintään kerran vuodessa ellei useemmin vaihtuu auto. No tuli silloin vasta 22 aikaan illalla kotiin. Sitten seuraavana päivänä se meni töiden jälkeen uudestaan samaan paikkaan sitten hakemaan sen auton ja teki se kaikkea muutakin sen jälkeen ja taas samoihin aikoihin illalla vasta näkyi. No eilen sitten sitä autoa piti tuunata ja vahailla ja ihailla naapurin miesten kanssa autotallissa ja oli tullut yöllä vasta kahden jälkeen nukkumaan! Ja nyt se tietty nukkuu tuolla kun " väsyttää niin kauheesti" !!!!!!!! siis voihan *ittu nyt suoraan sanottuna. Oikeesti se ei taida yhtään tajuta että kyllä mäkin välillä kaipaisin jotain muuta kun kiukuttelevan esikoisen kanssa tappelemista, ja tietty senkin seuraa ettei yksin tarvi olla. Onneks täällä on kivoja naapureita joiden lasten kanssa poika pääse leikkimään mutta juuri näinä parina päivänä on tullu tota vettä/räntää ja ei olla liikuttu oikein mihinkään täältä sisältä. Ja siis onhan pojan kanssa ihana olla kotona mutta just viime päivinä on ollu raskasta kun vaan kiukuttelee noita hampaita ja äiti on ihan tyhmä eikä osaa tehdä mitään oikein.

Aah, tekipä ihanaa purkautua..

t:minnis80 rv 34+3

Vierailija
5/34 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoittaa itsestään! No selvisit vielä säikähdyksellä:)

Vierailija
6/34 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä paremmin nukuttu yö takana...

Silti paikkoja kolottaa ja päätä särkee. Mutta ei kai se ihme kun aina samassa asennossa nukkuu, joko jommalla kummalla kyljellä..=/

keijoannikilla ollut jännät paikat! Ehkäpä pian pääset jo tositoimiin kun esikoinenkin noin aikaisilla viikoilla syntynyt!!!

Eikös se vähän niin mene että suurinpirtein samoilla viijoilla syntyy?? Vai mitenkä?

Tuntuu NIIIN epäreilulta, kun toiset jo tekevät lähtöä ja itsellä on ihan sama kuin Miitulla, et MIKÄ IHMEEN SUPPARI???

Vaikka jos tässä nyt jotain hyvää siitä haluaa hakea, niin parempi tämäkin kuin se että joka ilta supistelisi ja kipeesti ja kuitenkaan ei mitään tapahtuis... Ja ompahan vauva sitten ainakin valmis tähän maailmaan kun tarpeeksi kauan köllöttelee tuolla massussa.

(Tämä Tsempitys-puhe oli meille kaikille " oireettomille" !!!) =)

Lisäks mulla olis kyl ristiäiset ens viikonloppuna. Olis niihin kyllä kiva päästä ja helpompi se tietty näin yhtenä kappaleena on mennä!

Nyt valmistautumaan kauppareissuun! Meinasin tänään leipoa amerikkalaisen omenapiirakan ja sitä sitten mässään vaniljajäätelön kanssa, NJAM! Eli aineita ostamaan!

-Alpukka rv37+6

Vierailija
7/34 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herra 2,5 v heräs parin tunnin unien jälkeen laryngiittiiin. Yski ja oli tukossa kuin onneton, vinku ja röhis. Mä olin jo ehtinyt unohtaa koko laryngiitin olemassaolon, tällä kun ei koskaan enne oo ollut isommilla kylläkin aikoinaan. ( Siis äkillinen kurkunpääntulehdus ). Mies oli tietysti yövuorossa ja mun oli pakko soittaa anopille häläri, että jos en saa sitä kotikonstein laukeamaan niin joutuu tulla tänne vahdiks. Meilllä kun on aina yöpäivystykseen matkaa melkeen sata kilometriä ja ei sinne voi kaikkia raahata keskellä yötä ja muutenkin kurja lähteä ajamaan räntäsateeseen tukehtuvan tenavan kanssa.

No onneks oli oikein hyvä " laryngiittisää" ulkona, siihenkun auttaa viileä ja kostea, joka laskee kurkunpään turvotusta. Ei ne sairaalassakaan muuta anna paitsi joskus kortisonia tosi pahassa tapauksessa. Eli makkarin ikkuna auki ja räntäsade sisään. Siinä sitten kuuntelin pari tuntia kun vinkuna alko hellittää j a muuttu ihan tavalliseksi räkärohonaksi. Poika onneks nukahti aika äkkiä uudelleen itte, ettei ilmeisesti kovin paha olo ollu, kuulosti vaan pahalta. Joskus puolen yön jälkeen uskalsin laittaa ikkunat kiinni ja vähitellen alkaa torkkua ittekin. Onneks muut lapset ei heränny. No pikkuherra heräs aamulla viideltä ja oli ihan kunnossa ja virtaa täynnä!! Äitee ei niinkään, eikä töistäkotiutunut iskä, jolla oli kanssa ollu raskas työvuoro ja a lisäks oli murehtinu meitä. Luultavasti uusii vielä ainakin ens yönä, mutta sillo on onneks isäntä kotona.

Se hyvä puoli ettei mua supistellu yöllä yhtään, eikä vessassakaan tarvinnu kymmentä kertaa käydä. Sais kyllä oikeestaan vähän alkaa supistella, ettei vallan yli menis tää vaavi. Ehtii niin kasvaa. Voihan se toki rytinällä alkaa, mutta mulla ei sellane oo kyllä ollu tapana, ovat kyllä pitkään kypsytelleet...

Nuutuneissa tunnelmissa Pulmu 35+2

Vierailija
8/34 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsäääää! Ja vasta heräsin.

Mitä mä teen?! Nyt _vasta_ lauantai ja vettä vaan sataa! En mitenkään odota et tulis jo maanantai ja synnytystapa-arvio! :)

mä tahon tietää millo pääsen tästä mahasta eroon, alkaa tää raskaus jo riittää! Miten onki tuskasempaa kuin eka raskaus..

Yöt nukuttava ikkuna auki, tuloksena et tyttö ja mä aivastellaan vuorottain, hyvää asentoa ei löydy ja ilmeisesti ei tuu sikeää unta kun vaan väsyttää.

Juu valivalivali...

Tosta tutteliruun? (menikö oikein) kirjotuksesta mieleeni, et miten erilainen käytäntö voi olla. Kun täällä kyllä on saanu kipupiikkiä aina pyytäessä, mäkin pyysin monesti päivässä ekassa sektiossa ja aina sain. Täytyy nyt varmuuden vuoksi mainita kipukammosta jos alkavatki pihtaa kipupiikkejä..

Jos menis kattelee aamupalaa, ei tee mieli mitään oikeaa, vaan herkkuja.. Onneks en ainut ;)

rv 36+3

Vierailija
9/34 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

I-p-o, pikaista paranemista toivon sulle. Kyllä tässä tilassa on inhottava sairastaa. Mä luulen, että synnäripäivystyksessä hoitaa vaan raskauteen liittyviä juttuja. Itse menisin tavalliseen päivystykseen. Mutta viisaammat korjatkoon, jos olen väärässä. Ja muuten viimeksi pojan kanssa selvittiin tavallisesta viikonloppupäivystyksestä tunnissa (!), kun taas Naikkarilla odottelin lääkäriä 1,5 h maattuani ensin tunnin käyrällä. Ja siis kyse ei tuolla tavallisessa päivystyksessä ollut siitä, että meidän poitsu olisi lapsena mennyt muiden ohi, sillä meitä seuraava mummeli selkäsärkyineen (=ei kovin akuutti) oli ulkona yhtä nopeasti. Mä en enää kehtaa siitä sitteristä mitään vouhkata :) Olen ihan itse tehnyt siitä niin suuren numeron. Mutta se taitaa vaan kertoa siitä, miten pienet piirit tässä kotona kökkiessä on :)

Keijo.annikki, mulle sanottiin Naikkarin päivystyksessä, että aina suoraan kaksi Panadolia. Yksi ei kuulemma tehoa. Ymmärsin siis, että yhden olit aluksi ottanut. Kyllä sulla varmaan kohta lähtö tulee. 35-viikolla vauvalla ei ole enää mitään hätää. Kuulemma osa pääsee jo suoraan äitin kanssa kotiin eli on syntyessään jo " valmis" . Näin kätilön kanssa keskiviikkona rupateltiin, kun kerroin, että mun tavote on päästä sinne 36-viikolle, kun kerran näin pitkälle on päästy.

Vihlonnasta oli muutkin kirjoitelleet. Mullahan sen takia (ja taustan) tarkistettiin sitten keskiviikkona siellä päivystyksessä paikat, kun käyrä näytti tasasta suppailua. Kuitenkaan paikat eivät olleet auenneet tai lyhentyneet yhtään siitä viime kerrasta. Vihlontaa on muutenkin, mutta varsinkin silloin kun selvästi tunnen vauvan oikein ponkaisevan masussa, niin voi ottaa tosi makeastikin tonne alas. Tänäänkin oikein sävähdin kivusta suoremmaksi, kun otti niin kipeetä, kun vauva oikein pukkasi kohdunsuulle.

Onnipapunen, ymmärsin väärin, että sulla oli nyt mitattu ultralla. Sitä lukee mitä haluaa :) No, mä kyllä luottasin niihin aiempiin lausuintoihin enemmän. Niin säkin varmaan. " Kiva" , että siitä arviosta ei nyt sitten ollut mitään hyötyä.

Pulmu, toi larygiitin (meniköhän nyt oikein ;) ) tuleminen yöllä on jotenkin aina vähän sellanen sävähdyttävä kokemus. Meillä pojalla se on aika tyypillistä kun hän on kipeänä. Tulee silti aina yllättäen. Mutta vasta noin vuosi sitten sain tietää, että se on ihan " yleinen" oire. Meidän poika on syntynyt rv 24 ja hänellä on usein flunssat vaikeita. Olin kuvitellut, että nämä kohtaukset liittyvät siihen. Mutta sainkin tietää, että oireella on oikein nimikin ja että ne ovat pojilla tyypillisempiä, kuin tytöillä. Me ei olla koskaan jouduttu lähtemään sairaalaan, koska meillä on hengitettävät lääkkeet muutenkin kotona käytössä infektioiden yhteydessä. Toivottavasti teillä menee ensi yö paremmin.

Noi, yöt on aika mystisiä. Mulla on nyt pari yötä mennyt taas tosi hyvin. Sitä ennen oli monta ihan kaameeta yötä ja sitä ennen taas parempi kausi. Toivottavasti Miitu oot saanu nyt päivällä nukuttua.

Meillä on mies töissä tänään. Ollut koko viikon ja menee myös huomenna :( Ja illalla lähtee kaverin tupareihin, plääh. En ole yhtään marmattanut, vaikka olisi kivempi kun pysyisi kotona, koska mies on nyt käynyt tosi vähän missään. Eikä siis joka tapauksessa juo siellä mitään. Ajattelin lähteä mun vanhemmille kyläilemään poitsun kanssa. Sinne tulee mun siskon poikakin hoitoon, joten poitsullakin olisi sitten leikkikaveri siellä. Kun musta ei kauheesti ole noissa leikeissä iloa tällä hetkellä :)

Laru rv 34+3

Vierailija
10/34 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oo täälläkään moisista kärsitty.. Sais kyllä tuo vaavi jo alkaa tulla, mää en halua puskea mitään 4-kiloista ulos.. Hirveen monelle täällä on tehty kaiken maailman kokoarvioita ja synnytystapa-arvioita, miksi ihmeessä? Meille näyttäs olevan tulossa ihan normaalikokoinen vauva mutta saa nähä minkä kokoinen se on sit ku menee 2 vk " yliajalle" , johon oon varautunu..

Onnea vaan kaikille vauvan saaneille munkin puolesta! :) Mää en osaa oikein vieläkään aatella, että kohta se tuhisee tuossa vieressä ja musta tulee oikeesti ÄITI!

Ja hieman myöhäiset kiitokset tamperelaisille kivasta treffiseurasta! :) Oon mää joka päivä näitä juttuja lueskellu mutta ei vaan saa aikaseksi kirjoteltua, vaikka ei ookaan mitään muuta ku aikaa..

Eilen oli reipas ja tein kahen eri ruuan, itelle sellasta kana-kasvissotkua ja ukolle lihapullia, sille ei nuo mun kasvisruuat maistu. Lisäksi oli pakko kokeilla sitä OP:n mokkapalareseptiä, ku se sai niin kovasti kiitosta täällä :) Ja hyvää oli! Siitä onki aikaa ainaki 5 v. ku oon viimeksi niitä tehny, ei oo hirveesti tullu leivottua..

Karsee ilma ulkona.. Ukko lähti töihin niin taidan pysytellä sisällä netin ja telkkarin ääressä koko päivän :) Sairaalakassin nostin jo muuten esille ja nakkasin sinne hammastahnan ja kosteusvoiteen. Että homma on alulla, eihän sitä koskaan tiiä millon lähtö tulee.. Tuliski vaan!

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille ja HYVIÄ VOINTEJA! :)

Unelm@ rv 37+5

Vierailija
11/34 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä se täällä taas pitkästä aikaa. Olen viettänyt vähän hiljaiseloa, kun yhdessä välissä tuntui jo, että pieni alkaa syntyä, ja sitten nyt mulla pyörii koko ajan synnytys mielessä. Sillai hyvällä tavalla, että oottelen koska pääsis pungertamaan sinne ihanalle synnytyssängylle (käytiin tutustumassa synnärille)! :) Se tutustumisreissu oli kyllä ihan jees.

Viime tiistaina tuli vähän limatulpan palasta, ja kauheat supistelut (ei tosin säännölliset) vaivasi koko illan. Mutta onneksi ei vielä kuitenkaan tullut lähtöä. Varmaan paikat kuitenkin valmistautuu, kun kohdunsuulla nippailee tosi kipeää välillä, ja vähintään kerran kaksi päivässä tulee niitä menkkajomotussuppareita. Että sellaistapa täällä päin.

Eilen kävin neuvolassa, ja neuvolalääkäriaikaa aikaistettiin, nyt se on alle parin viikon päästä. Paino mulla ei ollut kahdessa viikossa noussut kuin vaivaiset 200g, nyyh, mutta sf-mitta oli viime kerrasta kasvanut 26,5cm--->28cm, eli alakäyrällä mennään yhä mutta tasaisesti kuitenkin. Kaikki muut hyvin, pissat ja paineet ym. Vauva edelleen tiukasti rt:ssa.

Innostuin tässä ompelemaan yksi päivä, lainasin kaverilta ompelukoneen, ja tein äitiyspakkaukseen pehmusteet sisäpuolelle, ja hörhelöt ulkopuolelle! Sitten innostuin vielä tekemään pussilakanaa ja tyynyliinaa, vauvalle siis..:) Laitan vaavin ensin siihen nukkumaan. Sanottakoon, että en ole neljään vuoteen koskenutkaan ompelukoneeseen, en sen jälkeen kun valmistuin vaatetusalan artesaaniksi (ts. ompelija), joten kylläpä oli yllätys kun se rupesi taas kiinnostaa! :D Harmi etten voi laittaa kuvaa tekeleestäni, kun hajosi tästä koneesta usb-portti, eikä voi siis laittaa kameralta koneelle kuvia.

Olen kyllä käynyt lukemassa teidän kuulumisia melkein joka päivä, mutta kirjottaminen on jäänyt vähiin. Onnea vauvan jo saaneille! Niin se aika vain menee! Missähän Sussu luurailee, taitaa olla hänkin jo vauvan saanut..

Kauhean omanapainen kirjoitus oli mulla nyt, mutta ajattelin ilmoitella välillä itsestäni tänne, mikäli se jotakuta kiinnostaa..:)

sämpyläinen 34+4

Vierailija
12/34 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako viikkoa olen hehkuttanut niitä häitä? Tunteja on käytetty aikaa vaatteiden pohtimiseen jne. Ja kuinka kävi? Juhlaa oli kulunut pari hassua tuntia, kun aloin kaivata kotiin. Vauva ei oikein tykännyt kovalla tulevasta musiikista ja mua väsytti, tunsin itseni lihavaksi, selkää särki ja jalat olivat niin turvonneet niin, että nilkat valuivat yli kengistä. Sinnittelin niin pitkään kuin saatoin mutta silti olimme tosi aikaisin kotona. No, tulipahan käytyä..

Juhlat olivat hienot, morsian kaunis ja sulhanen komea. Join juhlan kunniaksi lasin siideriä, ai että oli hyvää! Ja arvatkaas, kuinka samassa pöydässä istuva morsiamen äiti mulkoili juomaani!? Teki mieli jo sanoa, että rouvalta menee ihan oman tyttären häät sivu suun, kun näkee niin kovasti vaivaa minun juomastani!

Miehen kaveri Tommi(jota emme näe kovin usein) taas suhtautui aivan päinvastaisella tavalla: Hän tuli kyselemään mieheltäni, miksi tämä ei juo snapseja. Ennen kuin ehdimme sanoa mitään, Tommi tarttui mua käsivarresta ja lähti hinaamaan baaritiskiä kohti ja ilmoitti, että " Nyt me Janskun kanssa ainakin juodaan itsemme umpihumalaan!" Siinä kohtaa mies sai suunvuoron ja sanoi, ettei meistä taida kumpikaan juoda. Tommi oli ihmeissään, että miksi ette. Mies kertoi, että vauva voi syntyä ihan koska vaan.Tommi otti askeleen taaksepäin, jäi tuijottamaan mua hämmästyneenä ja totesi: " VOI HITSI! MÄ EN OLLENKAAN HUOMANNU!!"

Siis kuinka minusta voi olla huomaamatta, että olen raskaana?! Ei Tommi mikään penaalin terävin kynä ole, mutta ei tässä mikään Sherlock tarvitse olla, että huomaa, miksi mä en juo viinaa! :DD

ALMIKSELLE lisää jaksuja noihin huonoihin oloihin! Koeta vaan muistaa, että ei ole enää pitkää aikaa ja palkinto on taatusti vaivan arvoinen.

OP: Onnittelut eilisen kihlauksen vuosipäivän johdosta! Saitteko yhtään juhlittua?

3XÄIPPÄ74: Hassua ja samalla ilahduttavaa kuulla, että myös jollain muulla on kopeloiva vauva! No, sehän on vain hyvä, kun nykyään arvostus kädentaitoja kohtaan on kasvussa! ;)

PUTOAVAT VAATTEET: Myös mulla ei tahdo pysyä housut jalassa. Mammahousujen vyötärö valuu sinnikkäästi alas ja paidat nousevat ylös. Harva se päivä huomaan seisovani jossain kaupassa maha paljaana. Pitäisi kai laittaa paita kiinni housuihin niillä klipseillä, joilla kiinnitetään lasten kintaat haalarinhihoihin!

Oma napa: Ei muutoksia, mukavasti eteenpäin muljaillaan. Häissä vauva antoi niin tiukkoja vastalauseita kovalla soivalle musiikille, että olin hätää kärsimässä. Rukoilin hiljaisempaa hetkeä. Tänä aamuna hän oli ilmeisesti hiukan uuvuksissa, koska on ollut tavallista hiljaisempi. Ja heti mulla oli kova hätä toisen hyvinvoinnista. Olenpas outo äiti, kun mikään ei kelpaa ;)

+uusi rv alkaa

+tänään lepopäivä, ei mitään ohjelmaa

+Sain kaverilta lainaksi kokonaisen tuotantokauden Frendejä

Jansku tasan 37 (JESJESJES!!!!)

Vierailija
13/34 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tosiaan hyvää lauantai päivää Itäisestä suomestakin. Päätin " karata" koneelle heti kun sain miehen ja pojan pihalle. Tuntuu, et asustelen täs päätteen edessä enemmän kuin työaikana ja vaikka mies ei siitä mitään ole vielä ainakaan kommentoinut tuntuu niin ihan kuin ois pahan teossa. Yrittää hoitaa poikaa, että saisin levättyä. Lepäänpähän sitten täällä ainakin olen hyvässä seurassa :-)

Käytiin kaupoilla ja nyt tarttis alkaa tehdä viimehetken valmisteluja kun aikaa ei oo kun vähän yli viikko ja se menee tosi nopeasti. Sektio aika siis viikon päästä maanantaina. Perätilassa oleva vauva antaa aikaajoin kivoja merkkejä itsestään potkimalla virtsarakkoon joten tenaa tässä kohta tarvitaan, ettei pöksyt kastu. Jännä kun aina alkaa potkutella yleisillä paikoilla ja ilmeeni varmaan kertoo kaikille että ei tää odotus enää niin herkkua ole.

Hauska juttu tuo JanskuLin hääreissu kaikkine kommelluksineen. Ymmärrän kyllä tunteesi, että olo on aikaste pyöreä, mutta ei ilmeisesti sitten tarpeeksi näkynyt kun sulhanen noin erehtyi... tai no miehet ei aina kato kuitenkaan niin tarkkaa vaikka me naiset niin oletetaan. Ehkä hän oli eilen keskittynyt katselemaan omaa vaimoaan!!! sillä silmällä.

Pikku-Tyyppi tuossa kommentoi eilistä kirjoitteluani siitä kipupiikkien pihtaamisesta sairaalasta. Olen tullut siihen tulokseen, että lääkkeiden määrän saanti riippuu täysin siitäkin millaiset hoitajat saa. Toiset ymmärtävät lääkettä antaa ja toiset " pihtaavat" . Saan onneksi nyt käyttööni sen kipupumpun josta eilen joku (sori en muista nikkiä) mainitsikin, sen avulla sitten voin itse säädellä lääkkeen määrää. Olen ymmärtänyt, ettei noita kipupumppuja ole kamalasti tarjolla, mutta ilmeiseti olin niin vakuuttava ja todella olen kipuherkkä niin lupasivat sen nyt sitten heti. Viimekerrallakin ois ollu mahiksia sektion jälkeen antaa ebiduraali-puudutetta vielä leikkauksen jälkeen, koska letkut oli selässä, mutta jostain syystä en sitä tarpeeksi saanut.

Lisäksi suosittelen niille, jotka sektioon menevät, että kannattaa pyytää lääkettä annettavaksi, ennekuin hoitajat tulevat painelemaan kohtua, koska ilman lääkitystä se on karmeeta! Toiseksi suosittelen että pyydätte piikin joka ehkäisee ilman kerääntymisen suolistoon, koska ilma kun pyörii masussa jossa on iso haava niin ei sekään kivalta tunnu. Itse sain alkupäivinä sektion jälkeen piikin, jota kutsuin " pieru-piikiksi" ja loppupäivinä sain ihan cuplatonia tabletteina. Onneksi huoneessani oli toinenkin sektio potilas, joten ei sitten tarttennu pyydellä anteeksi " ääniä" joita peiton alta tuli.

En tosiaan halua pelotella sektioon menijöitä olenhan sinne nyt itsekkin menossa, mutta jos olisin ekakerralla tiennyt vaatia näitä juttuja ei ehkä ns. synnytyspelkoa olisi jäänyt.

No nyt lähden tästä sinne lepäilemään joten palataan " Siskot" asiaan!!

Tuuteliruu 36+4

Vierailija
14/34 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olihan Keijo.Annikki päässyt säikähdyksellä, hyvä niin vielä toistaiseksi:)

Toivottavasti kaikki huonosti yönsä nukkuneet saa päikkärit otettua! Ja kaikille jotka sairastelee, tai joiden lapset sairastelee, hyviä vointeja!!!

Hupanen tuo Janskun kertomus noista häistä ja siitä miehen kaverista:) Siinä taas havaittiin tämä miehisen huomiokyvyn taso;) No oo onnellinen, et voi pahasti olla turvoksissa muuten etkä lihonut liiaksi, kun ainoastaan maha jäi mieheltä huomaamatta:)

Täällä yö meni oikein hyvin. En edes noussut kertaakaan pissalle. Illalla vollotin vielä miehen nukkuessa sitä, kun se ei minun mielestäni halaa mua tarpeeksi.. ja samalla laskin että se oli 7 itku eiliselle.. ihan hirveä hormoonimyllerrys on kyllä päällä.. Tämän aamun eka itku itkettiin sitten suihkussa kun selitin miehelle kuinka mua pitää halata nyt extrapaljon:) huoh.. ei se niilläkään oo helppoa... mutta silti PALJON helpompaa kuin meillä;)

Pihalla isot kinokset lunta yllättäen! Maanantaina kun pääsin osastolta oli t-paita päällä, ja nyt on taas enemmän lunta kuin tammikuussa.. on tää tämmöstä ilmastonmuutosmylläkkää.. kuvastaa vähän mielialaa...

Eipä ole ehtinyt kummempaa sitten eilisten pateilujen...

+ tänään mies vie ravintolaan syömään jos ei paineet kovin oo korkeat

+ on freessi olo kun kävin heti aamulla suihkussa, eikä satu mihinkään

+ rahat on tililtä loppu, mutta koska joudun oleen vaan kotona, en voi mihinkään tuhlatakkaan, joten se ei haittaa;)

Iloista lauantaita kaikille!!!! Mirage 37+1

Vierailija
15/34 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tännekkään kurjuutta kummempaa:( miks nää viikonloputki menee aina tällä lailla...valivali ja blaablaa!!GRR!!!

No ukko sai onneks pojan nukkumaan vähän aikaa sitten:) jotain hyvääkin;) yökin oli syvältä...poika yski aivan kamalasti ja ite ramppasin vessassa. juu muutama tunti tuli silti nukuttua. nyt väsyttäny koko aamun...oon kyllä saanut hyvin olla sängyssä:D ukko ollut pojan kans,mut sama täälä mitä joku muukin kirjotteli et ei pysty kyljellään olemaan...lonkkia särkee ja henkee ahistaa ja blaablaa mitenkähän päin täs pitäs maata?vauva painaa aivan törkeesti ja tuntuu et on voimat aivan loppu! tiuskin miehelle ja pojalle ku en jaksais itteeni mihkään suuntaan raahata:( oi voi...

ai niin KIITOS 3xÄIPPÄ74(menihän nimi oikein?) tosta eilisestä vastauksesta siihen syömis juttuun...oon tässä tämän päivän alottanut tiukalla linjalla...EN SYÖ mitään herkkuja/kovin rasvasia....vaikeaa tää on,mut sillä lailla helppoa ku oon aivan ähky puhku täys ahistunut vaikken söis mitään! aivan kamalaa miten tuo vauva painaa...en tiiä onko se jotenki ihme leveässä asennossa tuola...mönkiiki välillä tosi kovaa mikä tietysti on vain IHANA juttu:D

KEIJO.ANNIKILLA oli eilen jännät paikat...hui että onneks olo siitä vielä kuitenkin tasaantui:) mut kyllä varmaan jännittää koko ajan enteileekö se lähtöä!!

mitäs muuta oli....valitin nyt vaan niin kauheesti et unohdin kaikki muut asiat:( no jos vaikka palailen myöhemmin uudestaan....

JAKSUJA KAIKILLE MAMMOILLE ISON MAHAN KANS:D !!!!

toymama 35

Vierailija
16/34 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kysyjille, minä ainakin sain nukuttua kuutisen tuntia! Nyt on vähän pirteempi ja parempi olo. Yöllä oikeesti tuntu että eihän tästä mitään tule, ja minä kun se olen pahalla tuulella jos en saa nukkua!

Emunaisestakin kuului jotain! =) Mulla on nämä sivut monesti tökkiny, kauhistuttaa ajatuskin jos mä en pääsis nyt loppumetreillä tänne!

Laru: olipa ihQu sitteri! =) Ihana ja erilainen! Voit kyllä hyvillä mielin olla ypee tuosta! =)

TiiSusa: tervetuloa joukkoon! Valitettavasti en osaa sua auttaa noissa suppareissa, kun en tiedä edes että miltä ne tuntuu.. =/ Mutta monella täällä on supistellu aikalailla, ja sit ei kuiten mitään tapahu..

k.a: hyvältä kuullostaa tuo sinun keksimä vauvalista..

OP: onnittelut 4-vuotis kihlajaispäivästä!

Unelma: mä tiedän lapsen kokoarvion sillä, kun kävin edellisen synnytyksen vuoksi ultrassa tällä viikolla. Esikoinen kun syntyi sen imukupin avulla. Mutta edellisessä raskauksessa ei mullakaan ollu hajua mistään painoista..

sämpyläinen: me laitetaan kans pieni äitiyspakkaukseen aluksi nukkumaan. Mun äiti teki esikoiselle jo samanlaiset petivaatteet kun säkin olit tehny. Mä tässä yks päivä laitoin ne, onhan ne aika suloset.. =) Niin ja kannen jätin siihen päälle vielä, ettei kovin pölyttys.. Vaikka en tiiä sit auttaako se..

Jansku: miehet on hassuja! =) Miehes kaveri kai ollu niin tunnelmissa ettei oo tajunnu muuta kuin juomaa pöytään.. =) Kiitos aamun ekasta naurusta.. =)

Miehet yleensä.. Mulla ukko katos johonkin lattiahommiin, vaikka yritin sanoa että ole nyt sen aikaa kotona kun minäkin.. Mutta ei.. Sitten se valittaa että kun mä en huomio sitä tarpeeks, se kun on aina ollut meillä se joku tykkää enemmän halia jne.

Pitäs lähtee se poika hakee sieltä mummilasta.. Se ei toisen mummun luo tänään sitten menekään. Yöllä meinas paniikkia pistää päälle, mulla kun mielikuvitus lähtee lentää.. Ajattelin että nyt sille pojalle varmaan tapahtuu jotain kamalaa (esim. tulipalo) kun mä en saa unta.. Että tämähän on jokin äidinvaisto. Sekin osaltaan varmaan siihen unettomuuteen vaikutti. Että mielellään poika nukkuu ens yös omassa sängyssä.. =) Mummu aiko ottaa pojan sitten ens viikonloppuna yöks.

No joo, nyt nousen ja alan hommaa jotain.

miitu rv 36+6

Ps. Serkku tuossa soitti ja sanoin nähneensä unta että meille syntyy tyttö.. =) Se kun näkee noita unia aina pari viikkoa ennen syntymää. Kaipa se sitten mahollista on, että se ois tyttö.. =)

Vierailija
17/34 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mähän olen viikoilla 37+6! =)

Vierailija
18/34 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään hyvillä mielin , eilen piti taas itkeä tihrustaa. Mirageko se kertoili että vähän on tunteet pinnassa...niin täälläkin. Illalla mies istu koneella ja meinasin et mä voisin nyt tulla vuorostaan, mies tokasi mun mielestä liian tylysti, että et ihan vielä (sillä oli koneen päivitys kesken)...niin itkun paikkahan se oli. Koko ilta oli sit siinä, ei auttanut miehen lepyttely yritykset, kun oli paha mieli niin oli paha mieli, ja mies ei taas ymmärtänyt mun mielestä yhtään mitään...ei ole varmaan helppoa olla raskaana olevan naisen mies ;)

UNISTA: Mä näin ite pari yötä sitten unta että meille syntyi poika ja sen nimeks tuli Max. Se oli ihan hirmu todentuntunen uni ja sen jälkeen musta on alkanut tuntuun siltä että että ehkä tää kuitenkin on poika, vaikka koko raskauden olen ihan tyttöä odottanut. Maxia pojasta ei kuitenkaan tule, ite kyllä tykkäisin ja sopis kyllä meidän katraaseenkin, mutta mieheltä tuli jyrkkä ei!

LARUn sitteri kyllä tosi ihana,jos meille sitteri hankittaisiin niin tahtoisin kanssa tollasen!! Ihana!! :)

Täällä osa tuskaillut kun ei mitään merkkejä synnytyksestä,kun toisilla supistelee jo kovin. Ite oon vähän kypsä siihen että on jo supistellut, mulla edellisissä raskauksissa ei oo ollu mitään ennakoivia supistuksia, vaan synnytys on lähtenyt laakista käyntiin ja vauhdilla. Nyt näitä suppareita ollut jo monena päivänä ja sitä on jo elätellyt toiveita että pääsis synnyttään kun edellisetkin alkanut niin nopeesti...plaah, ei taida vaan syntyä, kunhan kiusaa. Edelliset on mennyt yli lasketunajan, joten siinä mielessä en vielä edes odottais pääseväni synnyttään, mutta nää supistukset on jo saanut mielen ihan malttamattomaksi ja toiveet synnytyksen käynnistymisestä heräämään. Tätä kun jatkuu hyvässä lykyssä yli 4viikkoa niin.... kuka on kypsä kuka ;)

Pulmun pojalla oli larungiitti oireita ollut. Toi on niin tylsää, meillä on pojalla sama homma, se tulee jokaisen flunssan yhteydessä. Ainakin se yks yö menee siinä arpoessa, että lähteäkö spiralle vai ei...talvella helppoa kun on kylmää mutta kesällä kotikonstit ei oikein toimi.. toivottavasti teillä nukutaan ens yö jo paremmin, pojan osalta ainakin (se nukkuuko meistä mahakkaista kukaan enää kovin hyvin niin...)

Se toukojen vauvapino olis hyvä, kannatetaan!!

Olikohan muuta, ehkä ei tällä kertaa...sadepäivän jatkoja!

Ida-Antonia 37+4

Vierailija
19/34 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listahiljainen palailee..

Onnittelut Mammuliinille (meniköhän oikein?) pikkuprinssistä!

Rintarasvoista oli kans ollut puhetta (jossain muinaisessa pinossa ¿ ai miten niin pitkät piuhat..?). Mä sain myös sairaalasta purkissa (niinkuin OP) sitä Lansinohia ja kotona laittelin sitten vielä Bepanthenia, hyvin toimi. Paras helpotus kuitenkin mun mielestä rikkinäisille rinnanpäille oli laittaa Bepanthenia tai maitotippa rikkinäiseen kohtaan ja sitten maidonkerääjät liivien alle. Eivät kipeät kohdat koskeneet mihinkään ja paranivat nopeasti. Suosittelen!

(o) Edellisellä lääkärikäynnillä sf-mitta oli pompannut 2,5 cm kahdessa viikossa (29,5 -> 32), nyt viimeksi neuvolassa mitta oli sentin pienempi. Pää oli todella alhaalla, lääkäri ei viime viikolla vielä osannut sanoa onko kiinnittynyt vai ei, nyt terkkari ei eilen enää saanut päätä hievahtamaankaan. Paikat ovat aivan kokonaan pehmenneet mutta edelleen kiinni eivätkä lyhentyneet. Lääkärin mielipide kuitenkin oli, että ei varmaan menisi laskettuun aikaan asti kun niin alhaalla oli ja mulla on noita pieniä selkäsuppareita jo ollut. Minä kuitenkin uskallan epäillä, että aiemmin tulisi.. Lupaili se lääkäri vaan ;O).

Hermot on aivan piukalla, aivan _kaikki_ hermostuttaa. Hyvä, etten ohikulkijoita vedä kuonoon, jos mun mielestä jotenkin väärästi katselee¿ Äiti tuli meille ja on nyt ollut 1½ viikkoa, tiukkaa tekee välillä ¿ ei meinaa kaksi emäntää samaan huusholliin mahtua ¿ varsinkin kun ollaan kumpikin tulisieluisia ja itsepäisiä.. Mies raukka saa myös osansa.

Mä alan olla jo aika kypsä tähän odotukseen. Kun vaan nyt käynnistyis! Jännittää silti ihan himputisti se, miten ja milloin kaikki lähtee liikkeelle? Miten esikoinen suhtautuu, kun äiti lähtee ja pitää mummon kanssa jäädä? Mutta ei auta, muuta mahdollisuutta kun ei ole.

Sussun ja Martinan kuulumisia minäkin odottelen- toivottavasti heillä on kaikki mennyt hyvin!

keijo.annikillakin oli jo ollut jänskää¿

Nyt en muista just enempiä kommentoitavia¿

Gandalfiina rv 38+2

Vierailija
20/34 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsinpä koneelle. Äiti on täällä vielä vieraana ja ollaan sen kans hömpötetty ensin kaupoilla ja sitten anoppilassa. Nyt ne kokoo miehen kanssa pinnasänkyä.

Supisteluja, supisteluja. Tänään nousi jo kyyneleetkin, niin kipeetä teki. On nyt viime su lähtien supistellut enemmän tai vähemmän. Välillä menny 5-10 min. välein parin tunnin ajan ja sit kun on alkanut miettiä, että pitäskö lähtee, niin ne loppuvat. Niinpä mä täällä sitten puhisen ja pöhisen ja välillä olo on just sellanen pöllästynyt, kun keijo.A kirjoitteli. Ei tääkään nyt niin kivaa oo, jos vielä kuukauden tälläst. Jotenkin olo on kiukkunenkin ja tulinkin tänne tietokoneelle " jäähylle" , kun alko ääni nousee äitille. Hyvää se vaan tarkottaa, mutta...

Onnipapuselle myöhästyneet onnittelut 4v.-juhlista!

Janskulla häät takana. Nauratti toi juttu, kun oikeen näin silmissä, miten kaverin silmät ovat laajentuneet sen tajutessa sun olevan very pregnant:)

Mitäs vielä..joo, vaatteet putoaa täälläkin. Peppuvako vilkkuu välillä tyyliin putkimies. Öisin ei oikeen tiedä mitä pukis päälle, kun on niin kuuma, mut sit ihan nakuna on jotenkin ihan VALAS olo.

Jep, alko taas jomotus..voi V. Lähetään kohta mun kummitädille kahville ja mua *ituttaa jo valmiiksi. Se aina tervehtii mua huutaen kunnon röökiäänellään: terve paksukainen! No, äiti tossa just soitteli isälle, että kyl tää kohta täällä poksahtaa!

Lauantai-iltaa kaikille, voimia ja jaksuja ja kaikkea hyvää:)

AE *poks,poks* 36!