Nolottaa mennä hammaslääkäriin kun on niin huonot hampaat
Varmaan olen kerännyt koko sarjan hammas kivestä reikiin ja ientulehdukseen.
Kommentit (21)
Älä mee ja kuole johonkin sydäriin tai jtn mitä tollasesta voi seurata
Ne on nähnyt kaiken. Mene rohkeasti vaan.
Jätä menemättä, niin eiköhän ne hampaat ajan kanssa korjaannu.
Sama täällä mutta menin silti. Hampaat pitää saada kuntoon.
Miksi et pitänyt hampaistasi parempaa huolta?
Eiköhän ne siellä ole jo nähneet ihan kaiken. Sinne vaan, niin saat kalustosi kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt mutta mulla on ykkös tyypin diabetes ja kolme raskautta takana. :( ap
Mulla kans. Mutta jos ei voi tehdä enää mitään?
Pohjustat vaan varatessa, että tarvitaan tupla-aikoja useampaan kertaan.
Kannattais pestä hampaat aamuin ja illoin. Ruokailun jälkeen pastilli tai purkka pitäs ottaa ja juomana pelkkä vesi
Vierailija kirjoitti:
Eihän niillä olisi töitä, jos kaikilla olisi hyväkuntoiset hampaat.
Tällä yritän lohduttautua. Oon vaan potilas muiden joukossa. Nehän ei puhu mun huonoista hampaista kahvi huoneessa. Eihän? ap
Mulla on yläleuassa 11 hammasta ja alaleuassa 7 hammasta. Paljon poistoja jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt mutta mulla on ykkös tyypin diabetes ja kolme raskautta takana. :( ap
Miten raskaus vaikuttaa hampaisiin?
Saako sinun aloituksesi olla tällä palstalla, vai poistaako joku sen kohtapuoliin?
Kuulin tässä viime torstaina iltabussissa kahden naisen hammaslääkärijutut. Ensin olin äimänkäkenä, että miten noi pääsee julkiselle, kun mä en pääse, mutta vähän ajan päästä sitten kävi ilmi, että eivät taida julkisella käydäkään, vaan jollain yksityisellä, mut kovasti oli vaivaa... Oli juurihoidettuja ja hampaita puuttui, ja ulkonäöltään nää naiset olivat kuitenkin ihan siistejä ja ehkä jotain neli-viiskymppisiä. Siis hampaita puuttuu ja kovasti oli juurihoidettu, yks kehui että poistettuja hampaita oli 7... no, näistä osa viisureita...
Hjoo... Huonossa jamassa hampaat, mutta toki, syynä voi olla jokin perussairauskin että joutuu niitä hampaita niin hoidattamaan.
Mulle ei anneta julkiselta edes tarkastukseen aikaa, eikä suuhygienistille ientaskujen ja hammaskivitilanteen tarkistamisee. Julkiselle ei ole varaa, ja miksiköhän, ai niin, kattokaas kun työssä mä oon aina se kun vie toisilta määräyskirjat ja sitten tullaan että mitäs tänne tulit ja mitäs eihän sulla ole mitään siteitäkään tänne, ja me ei mitään sijaisia tarvita - tähän se sama kysymys kuin ennenkin: no, miksi sitten otitte, jos kerran ette tarvitse, ihan vaan siksikö, että pääset sanomaan!
Niin, että... Oliks jotain mitä mä olen joltain vienyt. Nyt en vie edes aikoja hammaslääkäriä tai muita terveydenhuollon paveluita tarvitsevalta. Silloin kun oli ne koronarokotukset, niin tota, tuli jo tunne, että enkö mä saa naitäkään, kun nettiajanvaraus ei suostunut mua ajan tilaajaksi hyväksymään!
Hjoo, tulee tänne ja vie meiltä, me jäädään ilman. NO; MITÄ MÄ OLEN TEILTÄ VIENYT! ONKO PALJONKIN MENETETTY MUN TAKIA!.
Hampaiden ja suun kunto heijastuu muuhun terveydentilaan... Sydän- ja verisuoniongelmat erityisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yläleuassa 11 hammasta ja alaleuassa 7 hammasta. Paljon poistoja jo.
Kohta oot hampaaton
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten raskaus vaikuttaa hampaisiin?
Jokaisen raskauden jälkeen ne on ollut pahemmat ja pahemmat vaikka oon kyllä kaksi vuotta sitten käynyt hammaslääkärissä. Luulen että oksentelu on pilannut kiilteen. ap
Voit nähdä asian tolta kantilta, mutta he saattavat nähdä asian siltä kantilta että "hei, tuo haluaisi edistää omaa suunterveyttään". Sama asia, jos kuntosalilla treenaisi selvästi huonokuntoinen ja ylipainoinen ihminen. Ei niille kukaan täysijärkinen naura tai mieti, että täysin noloa kun toinen yrittää parantaa itseään.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kans. Mutta jos ei voi tehdä enää mitään?
Aina voi tehdä. Viimeinen vaihtoehto on poistaa kaikki hampaat ja laittaa tekarit.
Eihän niillä olisi töitä, jos kaikilla olisi hyväkuntoiset hampaat.