Käyn töissä eikä silti varaa hankkia parempaa autoa kuin tämä ranskalainen 2006 valmistettu ruostekippo.
Onko tässä elämässä mitään järkeä? Työvuorojakin tulee vähän miten sattuu. Käytännössä elän vain siksi että työnantaja voi käyttää silloin tällöin työpanostani. Koko palkka menee itseni ylläpitoon enkä saa säästöön senttiäkään vaikka söisin jotain kauravelliä.
Helpompaa olisi vain jättää kaikki työt pois
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskalaisissa autoissa on siis laatu heikentynyt Minulla oli huomattavasti vanhempi Peugeot Sinkkikori ei ruostunut ja tuo meni monia vuosia katsastuksesta läpi ilman isompia vikoja
Meillä on ollut useampi Renault. Uutena ostettuja, pidetty vanhaksi asti. Yksikään ei ole ruostunut. Lainkaan. Nyt vanhin vm 2005, ei lainkaan ruostetta.
100% varmuudella on ruostetta.
T. Asentaja
No, ulospäin ei näy mitään, eikä katsastajakaan tunnu löytävän. Ei meillä Renaultit muutkaan ole ruostuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskalaisissa autoissa on siis laatu heikentynyt Minulla oli huomattavasti vanhempi Peugeot Sinkkikori ei ruostunut ja tuo meni monia vuosia katsastuksesta läpi ilman isompia vikoja
Meillä on ollut useampi Renault. Uutena ostettuja, pidetty vanhaksi asti. Yksikään ei ole ruostunut. Lainkaan. Nyt vanhin vm 2005, ei lainkaan ruostetta.
100% varmuudella on ruostetta.
T. Asentaja
No, ulospäin ei näy mitään, eikä katsastajakaan tunnu löytävän. Ei meillä Renaultit muutkaan ole ruostuneet.
Ei mullakaan paitsi helmat. Veemäistä korjata tai hitsata.
Mulla 3300€ brutto ja ei todellakaan ole varaa mitään teslaa tai muuta sähköautoa ostaa, 2012vm corollalla ajelen.
Onko siinä jotain vikaa vai miksi täällä ehdotetaan, että auto pitäisi vaihtaa toiseen eri merkkiseen vanhaan autoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne ruostu jos asut jossain susirajalla missä on kunnon vuodenajat eikä käytetä juurikaan suolaa teiden sulana pitämiseen. Etelän loskasademömmössä ja rankassa suolauksessa ruostuu kaikki autot jos ei ole koko ajan niitä pesemässä jossain ja siltikin aika tekee tehtävänsä.
Kuule Suomessa on Euroopan vanhin autokanta, ehkä jopa maailman vanhin autokanta joten Suomessa ajetaan ikälopuilla koslilla eikä täällä uusia henkilöautoja myydä kun kansa on köyhdytetty kohtuuttomilla asumiskuluilla ja kalliilla ruualla.
Suomi on aina ollut köyhä maa. Kyllä sen näin duunissa myös menneinä vuosikymmeninä, mutta nyt kun koko yhteiskunnan talous sakkaa, niin asia tulee paremmin esiin. Ei tää maa oo koskaan ollut mikään lottovoitto, mutta kyllähän täällä pärjää kunhan ei turhan pitkää kesää vaadi.
"Suomessa harhaluulo eläkeläisistä, sanoo raportti - Suurempi eläke kuin mitä työikäisten bruttopalkka.
Julkisuutta hallitsee puhe köyhistä eläkeläisistä, vaikka tilastot eivät nykyaikana tue sellaista näkökulmaa. Suuret ikäluokat ovat olleet voittajia sukupolvien tulonjaossa ja varallisuuden jaossa. "
www.uusisuomi.fi/uutiset/a/2f026c55-71eb-4b3d-aab3-acfe9cec8a93
Vierailija kirjoitti:
Hankkia voi vaikka mitä. Ylläpito se on joka tappaa pankkitilin.
Ei paljoa mieltä lämmitä kun vuoden lopussa tulossa katsastus ja autossa ilmennyt 1600e edestä korjausvelkaa jotta sen saa leimalle. Talvikumit lopussa ja uudet maksaa rengastöineen vanteille väh. 600e.
Vakuutuksiin tonni. Bensaa syö koko ajan. Öljyjä pitää vaihtaa.
Haluaisin luopua koko v*tun rakkineesta mutta maaseudulla liian pitkät välimatkat että realistinen vaihtoehto.
Ajat liian uudella autolla. 80-90 luvun corollaa alle niin vakuutus on 150€/v. Bensaa syö 6l/100km. Hankinta hinta 1000-2000€.
Renkaat maksaa alle 200€ kierros.
Vikoja todella harvoin ja korjaaminen maksaa muutaman kympin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 2007 olin töissä 9€/h palkalla ja silloin oli varaa 7000€ autoon.
Nyt ollaan vuodessa 2025, saan palkkaa 25€/h ja on varaa 3000€ autoon.
No meillä oli varaa ostaa se seitsemän tonnin auto, lyhennys on 149 kuukaudessa
Eli nykykoroilla sellainen 10v pätkä.
Pienellä korolla tuo on, sama kuin ennenkin
Olen ostanut autoni pimeitä töitä tekemällä. 25000 euroa maksoi autoni. Olen esimerkiksi kalastanut paljon vuodesta 2013 ja säästin 5 vuotta rahaa autoon. Myin kalaa jotain 9000 eurolla. Sitten tein kaikenlaisia muita töitä kuten raksatöitä.
No mikä tuossa kiukuttaa? Itse ajelen 2002 mallisella ruostekipolla, eikä harmita ollenkaan. Auto on yksi paskimpia sijoituksia ikinä, itse koetan päästä niin halvalla kuin mahdollista. Itseasiassa en edes omistaisi autoa, ellen sitä töiden takia tarvitsisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankkia voi vaikka mitä. Ylläpito se on joka tappaa pankkitilin.
Ei paljoa mieltä lämmitä kun vuoden lopussa tulossa katsastus ja autossa ilmennyt 1600e edestä korjausvelkaa jotta sen saa leimalle. Talvikumit lopussa ja uudet maksaa rengastöineen vanteille väh. 600e.
Vakuutuksiin tonni. Bensaa syö koko ajan. Öljyjä pitää vaihtaa.
Haluaisin luopua koko v*tun rakkineesta mutta maaseudulla liian pitkät välimatkat että realistinen vaihtoehto.
Ajat liian uudella autolla. 80-90 luvun corollaa alle niin vakuutus on 150€/v. Bensaa syö 6l/100km. Hankinta hinta 1000-2000€.
Renkaat maksaa alle 200€ kierros.
Vikoja todella harvoin ja korjaaminen maksaa muutaman kympin.
99,99% noista on jo ruostunut pois.
Mullapas on 2001 valmistettu tsekkoslovakialainen ruostekippo.
Vierailija kirjoitti:
Mulla 3300€ brutto ja ei todellakaan ole varaa mitään teslaa tai muuta sähköautoa ostaa, 2012vm corollalla ajelen.
Selvä. Mulla brutto tulot noin 2200€ ja lähes uudella autolla ajelen.
Elät jotta voit maksaa veroja jotka jaetaan sosiaalitukina niille joita työnteko ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Kuule Suomessa on Euroopan vanhin autokanta, ehkä jopa maailman vanhin autokanta joten Suomessa ajetaan ikälopuilla koslilla eikä täällä uusia henkilöautoja myydä kun kansa on köyhdytetty kohtuuttomilla asumiskuluilla ja kalliilla ruualla.
Kyllä monella suomalaisella olisi rahaa mutta kun säästetään.
Vaihdettiin juuri uuteen autoon kun jäätiin eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Elät jotta voit maksaa veroja jotka jaetaan sosiaalitukina niille joita työnteko ei kiinnosta.
Suomalaiset tykkää maksaa paljon veroja jotta saavat lääkärin hoitoa.
Fiatista hyviä kokemuksia.