Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyn töissä eikä silti varaa hankkia parempaa autoa kuin tämä ranskalainen 2006 valmistettu ruostekippo.

Vierailija
08.12.2025 |

Onko tässä elämässä mitään järkeä? Työvuorojakin tulee vähän miten sattuu. Käytännössä elän vain siksi että työnantaja voi käyttää silloin tällöin työpanostani. Koko palkka menee itseni ylläpitoon enkä saa säästöön senttiäkään vaikka söisin jotain kauravelliä.

Helpompaa olisi vain jättää kaikki työt pois

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittää 2009 vuosimallin auto. Maksoi 2600e. Pääsen sillä paikasta toiseen kuten muutkin. En ole minkään tietyn merkin perään. 

Vierailija
22/48 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU toi köyhyyden Suomeen. Onneksi itse on sen ikäinen, että sai elää nuoruuden Suomessa jossa elintaso oli vielä korkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä ensi kerralla rahasi paremmin. 

Vierailija
24/48 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtio ei voi hankkia kaikille uudenkarheaa Porschea tai Bemaria. Mutta siinä olet oikeilla jäljillä että ei jonkun osa-aikaisen paskaduunin tekemisestä saa kuin känsät käteensä, etenkin jos saa vaikka vain puolet täysi-aikaisen työtunneista kuussa.

Et tiedä haluaako ap porschen tai bemarin. Tässä on taas tää väärä olettamus että kaikkia haluavat jomman kumman.

Vierailija
25/48 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla olisi uudempi auto, ei jollain työttömällä olisi varaa dokata.

Vierailija
26/48 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan vieläkin opiskeluaikana, kun kaveri valitti että kuluu niin paljon rahaa kenkiin. Katsoin että sillä oli halpiskengät. Olin ostanut 5 vuotta aiemmin 3 kertaa kalliimmat, mutta kaveri oli ostanut joka vuosi uudet. Minun kengät kestää vähintään 10 vuotta.

Vierailija
27/48 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en näe asiaa niin että minulla on varaa hankkia joku auto vaan olosuhteiden pakosta joudun hankkimaan tietynlaisen auton. Sitten kun tavarat ja matkustajat ei mahdu tai jalat lyö pohjasta läpi on taas pakko mennä autokaupoille. 

Vierailija
28/48 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä kunhan vaan toimii? Mulla on ikivanha Opel. Vaikka olisi ylimääräistä rahaa, niin en sitä autoon käyttäisi.

Vierailija
29/48 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hirveästi valittaisi. Pelkästään Helsingissä on kuusinumeroinen luku ihmisiä joilla ei ole mitään mahdollisuutta minkäänlaisen auton hankintaan tai ajokorttikin voi olla liian kallis, jos sitä ei ole pappa betalar suku maksanut aikanaan. Ei pysty epäsäännöllisillä työtuloilla ylläpitämään.

Itse menen kesät talvet fillarilla tai bussilla. Olisi luksusta se vanha ruostelaivakin.

Riippuu autosta. Oma auto maksoi 400e ja olen ajanut sillä jo 3v osa-aikatöiden ikeessä.

Vierailija
30/48 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskalaisissa autoissa on siis laatu heikentynyt Minulla oli huomattavasti vanhempi Peugeot Sinkkikori ei ruostunut ja tuo meni monia vuosia katsastuksesta läpi ilman isompia vikoja 

Meillä on ollut useampi Renault. Uutena ostettuja, pidetty vanhaksi asti. Yksikään ei ole ruostunut. Lainkaan. Nyt vanhin vm 2005, ei lainkaan ruostetta. 

Vierailija
31/48 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan vieläkin opiskeluaikana, kun kaveri valitti että kuluu niin paljon rahaa kenkiin. Katsoin että sillä oli halpiskengät. Olin ostanut 5 vuotta aiemmin 3 kertaa kalliimmat, mutta kaveri oli ostanut joka vuosi uudet. Minun kengät kestää vähintään 10 vuotta.

Niin? Aloittajallahan on nimenomaan vanha auto, joten onhan sekin kestänyt.

Vierailija
32/48 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vanha romu kannattaa vaihtaa sellaiseen joka ei vie korjauksista paljoa.

Fiat, micra Toyota oli halpoja huoltaa. Kaupunkiajossa loistavia. Vaikka teinkin niillä reissuja maan päästä päähän. Yli 20 tuhatta kilometriä vuodessa.

Wolkkarin kanssa meni hermot.

Nyt ilman autoa 6 vuotta.

Auto vie minimissään 3000 euroa vuosi, eikä siinä ole vielä polttoainetta.

Matalapalkka alalla saanut autollisenakin säästöön. Nyt ilman autoa. Tilistä jäi tonni kuussa säästöön. Vähän isommalla palkalla, kuin ennen.

Vierailija
33/48 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla muutaman tonni auto. Osa-aikatyö. Kelasta en hae mitään tukia. Muutakin lainaa on kun ostin videotykin leffateatteriin ym. Yhteensä joku 15 000e on lainaa. Sillä oisin saanu uudemman auton mutta auto ei ole mulle niin tärkeä asia joho haluaisin panostaa. Lainojen lyhennyksistä selviän ongelmitta eikä nälkää tarvitse nähdä.

Vierailija
34/48 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mit vit. Siis Peugeothan on ihan super hyvä auto. Paitsi tietysti, jos sen pitää olla sen yhden paikan jatke.

Vierailija
35/48 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuonna 2007 olin töissä 9€/h palkalla ja silloin oli varaa 7000€ autoon.

Nyt ollaan vuodessa 2025, saan palkkaa 25€/h ja on varaa 3000€ autoon.

Mulla sama palkka eikä kukaan työpaikalla aja kuin vanhoilla 00-luvun lopun romuilla. Keskijohto ja toimari ajaa jollain saksalaisilla premiumeilla ja nekin vain siksi koska leasing, ja firma maksaa. Eivät maksa itse.

Suomessa autoilu on sivukuluineen KALLISTA hommaa. Odota perintöä tai pyydä työsuhdeautoa jos haluat mitään realistista saumaa mukavaan tai sporttiseen autoon. Tai mikä ikinä nyt miellyttääkään.

Kyllä firman liisariautoista käyttäjä todellakin maksaa, verojen muodossa. Työsuhde auto ei tasan ole mikään ilmainen.

Vierailija
36/48 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta japsi, käy kuin kello eivätkä ruostu(enää nykyisin). Ovat halvempiakin kuin nuo surkeat ranskikset.

Vierailija
37/48 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ranskalaisissa autoissa on siis laatu heikentynyt Minulla oli huomattavasti vanhempi Peugeot Sinkkikori ei ruostunut ja tuo meni monia vuosia katsastuksesta läpi ilman isompia vikoja 

Meillä on ollut useampi Renault. Uutena ostettuja, pidetty vanhaksi asti. Yksikään ei ole ruostunut. Lainkaan. Nyt vanhin vm 2005, ei lainkaan ruostetta. 

100% varmuudella on ruostetta.

T. Asentaja

Vierailija
38/48 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiat, micra Toyota oli halpoja huoltaa. Kaupunkiajossa loistavia. Vaikka teinkin niillä reissuja maan päästä päähän. Yli 20 tuhatta kilometriä vuodessa.

Matalapalkka alalla saanut autollisenakin säästöön. Nyt ilman autoa. Tilistä jäi tonni kuussa säästöön. Vähän isommalla palkalla, kuin ennen.

Ajan vm95 vw. Ajan 2000km/kk. Osiin mennyt noin 25-100e/vuosi, laitto ilmaista kun itse voi tehdä. Vakuutukset 200e/v, verot 160e/v. Katsastus sen 70e/v. Ei oo vielä halvempaa autoa vastaan tullut, bensaa vie maantieajossakin vaan 4,6-4.8l satasella.

Vierailija
39/48 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla kaikki työntekijät ajaa paska autoilla...on vanhaa Skodaa ,tojotaa ja foordia..

Ainoastaan runsas johtaja ja johtoryhmän avain porukka ajelee hinnoilla autoilla uudenkarheilla premium merkeillä

Vierailija
40/48 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Italiassa hienostellaan kun viat kirjoitetaan hienosti Fiat.  On kokemusta vuosimalleista välillä 1976 - 2014.  Osa uutena ostettu enkä voi muuta kehua kun talviajo-ominaisuuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän