Miehestäni on muuttunut lapselliseksi ja on jatkuvasti pahalla päällä
Meillä on miehen kanssa kohta 2 vuotta täyttävä taapero, ja 7kk vauva. En ymmärrä mistä tämä muutos on tullut? Yhden lapsen kanssa ei tätä ongelmaa ollut.
Arvostan miehen maksavan meidän elämää, asuntoa, ruoat (maksan myös) ja laskut. Hänellä on ollut tapana kotona auttaa kaikessa.
Nyt hänestä on tullut ILKEÄ haukkuu ja puhuu rumasti, kiinnosta vaikka lapset kuulevat.
Miehestä on tullut kotona laiska, ei auta siivoamaan läheskään aina. Sanoo vain ettei aio siivota jos hänelle vain valitetaan. Se ei motivoi. Kerroin, että lasten kanssa on jatkuvaa siivoamista, ruoan laittoa, leikkimistä u name it.
Ja nyt on alkanut kaikista pahin. Olen valmis laittaa lusikat jakoon tämän takia. Miehen ollessa pahalla päällä, hän ei todellakaan auta missään. EIKÄ ETENKÄÄN LASTEN KANSSA. Ei edes vilkaise lapsiaan. On vain hiljaa, sängyssä tai sohvalla selaamassa puhelinta.
Olen puhunut hänelle miten se vahingoittaa lapsia ja millainen olo minulle itselle tulee. Ei häntä kiinnosta. Hänellä mennyt motivaatio kun mikään ei riitä ja aina vain minä valitan ja taapero riehuu.
Eilen hän kysyi milloin muutan pois. En vastannut mitään, mielestäni asiaa ei oteta noin esille.
En ymmärrä häntä tällä hetkellä ollenkaan.
Onko miehellä burn out? Tämä ei ole hänen tapaistaan.
Pahoittelut sekavasta tekstistä ja puhelimella tulee k-virheitä
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Miehelläsi on joko miesten "menopaussi" tai sitten toinen nainen. Veikkaisin naista, miehet ei kestä lapsiperhearkea. Päästitkö itsesi rupsahtamaan? Toinen syy miksi mies kyllästyy, tärkein: saako vielä seksiä? Jos ei, hakee muualta. Sorry but not sorry..
Jos pienten lasten kanssa miehen ykkösprioriteetti arjessa on (edelleen) oma orgasmi, niin joutaakin mennä toisen naisen luokse.
Vierailija kirjoitti:
Todella kurja käytös AP:n miehellä. Toivottavasti hän heräisi, ei tuo käytös ole sopivaa
Eivät nuo muutu.
Mies miettii onko lapset hänen? Onko?
Vierailija kirjoitti:
Miksi on pitänyt hankkia lapset noin pienellä ikäerolla? Eihän tuossa ole kenellekään omaa aikaa saati sitten parisuhde aikaa.
Paraskin parisuhdeneuvoja siellä. Puutut ventovieraiden ihmisten valintoihin. Häpeä jos osaat.
Muistakaa, että miehet ajattelevat AINA ENSISIJAISESTI ITSEÄÄN ja sen jälkeen vasta muita. Sen kun tiedostaa ja toimii sen mukaan, niin välttyy monelta mieliharmilta. Itse opin kantapään kautta, mutta nyt osaan tehdä peliliikkeeni tuota silmällä pitäen, eli ei koskaan enää saman katon alle miehen kanssa. Hoidan asiani, mies omansa. Silloin tällöin sopivasti seksiä, silloin kun minulle sopii.
Mulla on masennuksen takia aikanaan työkyvyttömyyseläkkeelle jäänyt mies, joka on nyt andropaussi-iässä. Hän ei ole koskaan, kertaakaan yli 20 vuoden aikana ollut ilkeä, haukkunut tai halunnut erota. Mun ei myöskään ole koskaan tarvinnut epäillä toista naista. Masennus ei ole mikään oikeutus perseilyyn edes miehillä, älkää nyt helvetti hyväksykä ihan kaikkea paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänellä mennyt motivaatio kun mikään ei riitä ja aina vain minä valitan ja taapero riehuu.
Näemmä tiedät, mistä pahantuulisuus johtuu, joten miksi et sitten tee muutoksia? Valitus ei korjaa asioita, joten lakkaa valittamasta ja keksi paremmat vuorovaikutustavat. Ala osoittaa tytyväisyyttä, kun mies jotain joskus tekee, äläkä aina valita siitä, mitä ei tee. Ja keksikää, miten taapero laannutetaan, jos hän riehuu.
Ja kuka muka auttaa pahalla tuulella ollessaan? Ei kukaan.
Olen kiittänyt häntä useasti ja kehunut kun on keksinyt kivan jutun. Kehun aina arjessa ja käytän paljon sanaa "kiitos."
Teen ruoan valmiiksi, kiitän viestillä kun hän on vaikka laittanut kahvinkeittimen valmiiksi yms.
Ja minähän taaperon kanssa touhuan ja hoidan melkein kokonaan. Mies harvoin tekee muuta kuin leikkii legoilla ja rie
Tästä olen kyllä samaa mieltä miehesi kanssa, että hän leikkii lapsen kanssa mitä haluaa. Jos legot ja riehuminen on heidän juttunsa, niin älä sinä puutu siihen ja ala häntä opastaa. Se on jo paljon kun edes leikkii lapsen kanssa.
Teidän ongelma on nuo aikuisten hommat, joten keskittykää niihin.
Mitä tarkoittaa että miehellä on tapana kotona auttaa kaikessa? Auttaa? Omassa kodissaan? Eikö se ole ihan perus juttu että hoitaa hommia kotonakin... Sano nyt vielä että mies auttaa omien lastensa hoidossakin
AUTTAA???
Tee nyt sille vielä kolmas kakara :D
Vierailija kirjoitti:
Miksi on pitänyt hankkia lapset noin pienellä ikäerolla? Eihän tuossa ole kenellekään omaa aikaa saati sitten parisuhde aikaa.
Paljonko sinun lapsillasi ikäeroa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kas kun satuit kysymään. Kaksoset syntyivät vuonna 2007 ja poika vuonna 2016.
Mies kävi lasten kanssa ulkona, yllätyin ihan. Ei ole pitkään aikaan suostunut menemään.
Siivosin sitten kotona, kotiin tullessaan avasi TV, istahti sohvalle ja mainitsi ettei vastattu Joulupukki viestiin mitään. Sanoin voiko hän vastata. Sanoin etten tiedä missä oma puhelin on ja voin tuoda hänen. Vein miehen puhelimen laturista hänelle.
Mies raivostui täysin. Että minulle ei voi mitään puhua, kuinka hän vihaa minua. Suuttui kun toin puhelimen ja vastaa viestiin? Kysyin mitä salaista siellä on, mies vastasi ettei mitään ja "Katso itse jos kiinnostaa."
Hän olisi van halunnut istua sohvalla. Todella outo reaktio ja miehen silmät olivat vihaiset.
Ap
Äänestääkö kokoomusta vai persuja?
Turha edes keskustella, kun on niin ilmiselvää, että on löytänyt toisen, ja yrittää saada sinut tekemään aloitteen eroon. Sillä pelkää sukulaisten reaktiota, nössö kun on.
Kaverilla ja sen siskolla (täyssisko) on ikäeroa yli 20v. Eka lapsi syntyi kun äiti oli 24v ja viimeinen lapsi syntyi kun äiti oli 47v.
Eikö jengi ymmärrä, että naisen hedelmällinen ilä on teini-iästä menopaussiin? Eräs nainen synnytti esikoisensa 51-vuotiaana ja oli luomulapsi. Vaihdevuodet alkavat joillain naisilla vasta 60-vuotiaana.
Aivan selvä tapaus. Mies kyntää jo uutta vakoa, on siis jättämässä perheensä ja uusi nainen on jo hollila. Kokemusta on- hermostunut ,pahalla päällä, ja jatkuvasti kännykällä yhteydessä toiseen naiseen.
Näin oli meillä,, jäi rysän päältä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eilen hän kysyi milloin muutan pois. En vastannut mitään, mielestäni asiaa ei oteta noin esille."
Miten se sitten nostetaan esiin jos haluaa toisen muuttavan pois? Sinulle esitettiin selkeä kysymys ilman mitään turhaa tuuban länkyttämistä.
Ei ainakaan silloin kun taapero pyytää piirtämään kanssaan, laitan tiskejä ja samalla vauva haluaa syliini.
Mielestäni tälläinen asia hoidetaan "voidaanko puhua kun lapset nukkuvat." Miten hän voi kuvitella, että noin tunteellinen asia hoidetaan lasten edessä? Uudestaan mieheni ei ottanu asiaa esille, eli oliko vain dramaattinen?
Ap
Siinä sun ongelma AP. Et pysähdy kuuntelemaan miestäs, nyt hänen mitta on täynnä. Onnea itsekkäästi rikoit perheesi. Häpeä
Ei ole mitään häpeämistä. Mies aivan selvästi haluaa erota. Pakko kysyä suoraan ukolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi on pitänyt hankkia kaksi lasta kerrallaan? Eihän tuossa ole kenellekään omaa aikaa saati sitten parisuhde aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi on pitänyt hankkia kaksi lasta kerrallaan? Eihän tuossa ole kenellekään omaa aikaa saati sitten parisuhde aikaa.
Katos kun ei kaksosia kysytä. En ole hän kenellä on kaksoset